Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XL2: čtyřmístná verze XL1 nabídne více koní i kil, spotřeba se nezmění
18.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hybrid nabídne více sedadel, které hmotnost zvednou téměř na tunu. Nahoru proto půjde výkon, cena pak dozajista přesáhne tři miliony korun.
Hybridní Volkswagen XL1 se dnes již jednou na paškál dostal, podle prvních informací by totiž měl ovlivnit také vzhled a techniku chystané osmé generace modelu Golf. Mimo to bude ovšem také předcházet nové verzi, která již ve svých útrobách neubytuje pouze dvojici pasažérů, ale hned čtyři cestující. Ti budou i nadále třít ramena pěkně o sebe, neboť co nejmenší šířka je klíčovým elementem vozu. Jen se nově dočkáme dvou řad sedadel za sebou, přičemž k těm zadním budou přístup zajišťovat dveře otevírané proti směru jízdy.
Je samozřejmě otázkou, zda ty přední se budou vyklápět vzhůru jako u originálu, v tomto směru však již informační prameny nic konkrétního nezmiňují. Zamířit tedy můžeme pod povrch, kde se mají objevit stejné přední a zadní pomocné rámy. Převzato bude také zavěšení a brzdový systém, středová část vozu však bude kompletně přepracována, což se týká také karbonového monokoku.
Pod kapotou by se pak měl znovu objevit 0,8litrový dieselový dvouválec, jeho výkon však s největší pravděpodobností lehce naroste ze stávajících 48 koní. To samé pak čeká elektromotor aktuálně produkující koní 27, zvětšení kapacity ale dočkají také lithium-iontové baterie, jež dnes dokáží uchovat 5,5 kWh. Důvodem je přitom ve všech případech vyšší hmotnost.
Očekává se totiž, že oproti 795 kilogramům originálního Volkswagenu XL1 bude čtyřmístná verze vážit přibližně 940 kg. Osmdesát kilo totiž má přihodit jeden extra pár sedadel, o dalších 50 kg se pak zasadí zmiňované „sebevražedné“ dveře. Kvůli větším bateriím lze čekat vyšší hmotnost také u hnacího ústrojí, elektrický systém vážící 105 kilogramů by ale měl zůstat nezměněn.
Jelikož kila navíc bude kompenzovat vyšší výkon, máme očekávat také stejná data týkající se spotřeby nebo jízdní dynamiky. Stovku by tak novinka, která zřejmě adoptuje název XL2, měla zvládnout za 12,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 160 km/h. Žíznivost by pak měla činit stejně nereálných 0,9 l/100 kilometrů, mohla by však klidně i poklesnout - je hlavně dílem papírových čachrů.
Posun výše ovšem můžeme čekat na poli cenovém, což z hybridní novinky dělá záležitost pro horních 10 tisíc. Nesmíme totiž zapomínat, že již dvoudveřová verze stojí šílených 110 000 Eur (cca 3 miliony korun). Čtyřdveřový model bude ještě dražší.
Volkswagen XL1 se dočká bratříčka, který nabídne čtveřici sedadel i vyšší výkon. Zároveň však přitom ztloustne a podraží
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejčtenější články
- Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024 - Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3.4.2024 - Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.04. 11:32 - HondaMan
- Rychlodotazy 05.04. 11:18 - Brus
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda