Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal celý svůj revoluční elektromobil na skicách, zaujme i dveřmi
23.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatím bezejmenný vůz se má dostat do výroby jako druhé z pěti elektroaut. Na jedno nabití má ujet více než kdokoli ze srovnatelných konkurentů.
Pařížský autosalon, nikoliv nečekaně, potěší i příznivce elektromobilů a značky Volkswagen zároveň. Tahle automobilka představí koncept pětidveřového auta na elektřinu, o kterém jsme se poprvé konkrétně zmiňovali už v půlce měsíce a o pár dnů později vám ukázali i první oficiální obrázky. Ty zachycovaly jen části vozu, celý si jej nyní můžeme prohlédnout na oficiálních ilustracích.
Do produkčního auta se zdají mít daleko, ale leccos z toho nepochybně dělá umělecká nadsázka pro podobné kresby typický. A ty toho i tak ukazují docela dost. Design je futuristický, otevřenými dveřmi vidíme hranatý volant, vzadu je jasně patrná snaha o co nejlepší aerodynamické vlastnosti, na které ukazují hrany okolo zádě a spoiler nad zadním oknem. Vpředu téměř chybí převis, protože tu není potřeba místo na spalovací motor, a ze stejného důvodu bychom také marně hledali masku chladiče. Ilustrace ukáží i pár dalších pozoruhodných detailů, třeba plán na posuvné či snad spíše výklopné zadní dveře, které by se takto neotevíraly vpřed, ale vzad.
Jako celek vůz působí docela zajímavě, byť trochu připomíná model up!. Velikostí ale bude jinde, má být podobně velký jako Golf, ale uvnitř má být místa jako v Passatu. Na jedno nabití má dojet až 480 km daleko a podle Matthiase Müllera, šéfa VW Group, má nabíjení trvat jen 15 minut. Takhle velký dojezd bude znamenat potřebu baterií kapacitou srovnatelných s Teslou Model S a tu za 15 minut rozhodně nenabijete; s jakou technologií VW přijde, se zatím necháme překvapit.
Christian Senger, člověk zodpovědný za vývoj tohoto nového elektromobilu, říká, že konstrukce auta bude konvenční. Karoserie má využívat zejména ocel. „Nebudou žádné radikální koncepty karoserie,” uvádí Senger. Vpravdě, při obrovské úspěšnosti Golfu je nasnadě postavit elektromobil, který bude v podstatě stejný jako Golf.
Vůz má nabízet velmi široké možnosti konektivity včetně připojení k internetu a k obchodu s aplikacemi Volkswagenu. Každý řidič bude mít své unikátní „Volkswagen ID”, něco jako přihlašovací jméno, pod kterým se přihlásí do dalších takto vybavených aut VW a synchronizuje si různá nastavení a snad i hudbu, uložená místa v navigaci a případné další věci. Detailů tu zatím moc není.
Víme, že tento elektromobil by měl stát na nové modulární platformě MEB a že by měl na trh přijít v roce 2019 jako druhé z pěti elektroaut, kterými se VW Group chce „distancovat” od Dieselgate. Po hatchbacku má následovat crossover, luxusní sedan a sporťák. Předcházet mu má MPV, jehož koncepční verzi jsme dost pravděpodobně viděli v Budd-e zkraje letošního roku.
Volkswagen chce do konce roku 2025 prodávat milion elektromobilů. Nevíme, jestli tak ambiciozní číslo platí pro roční produkci, nebo zda VW chce do roku 2025 celkem prodat milion elektroaut, ovšem ani druhá možnost nevypadá příliš reálně. Přesto - nechme se překvapit. Zatím bezejmenný koncept, který máme nyní před sebou, aspoň docela dobře vypadá.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Tenhle elektromobil se představí v Paříži
Dříve jsme se mohli s autem seznámit konkrétněji, ovšem jen pohledem na jeho dílčí části
První, interní prezentace Volkswagenu se soustřeďovala hlavně na dojezd a jeho srovnání s konkurencí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva