Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vybraní majitelé Tesly S dostali do svých vozů Autopilot, název ale trochu přehání
19.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autopilot 7.0 je softwarový balíček, s nímž se auto chytí čar na silnici či auta před vámi a za určitých podmínek tedy bude řídit samo. Je ve fázi beta-testu.
Automobilka Tesla není pozadu s vývojem autopilotů, jak ukazuje poslední inovace softwaru autonomní jízdy pro Model S. Pod názvem Autopilot 7.0 se skrývá balíček funkcí, které za určitých okolností umožní autu jízdu bez zásahu řidiče. Dostala jej malá skupina Modelů S, jejichž řidiči tak budou něco jako beta-testeři, budou zkoušet novinku v ostrých podmínkách.
Není to ale zas tak přelomové, jak to může znít. Autopilot 7.0 je v podstatě dalším vývojovým stupněm TACC, Traffic Aware Cruise Control, tedy adaptivního tempomatu, který Modely S už na palubě mají a známe jej i z jiných aut včetně jejich neoficiálního autonomního režimu. Novinka přidává funkci aktivního udržování v jízdním pruhu; pomocí senzorů se chytí čar na silnici a podle nich zatáčí.
Stále to tedy není autonomní jízda, jak je většinou chápána, tedy že by člověk zadal adresu do navigace a auto by ho dovezlo až tam. Bude použitelný spíš při jízdách po dálnici či podobných silnicích s dobře viditelnými čarami. Neumí ani zcela sám předjíždět, to musí zahájit člověk blinkrem. Pak ale auto patrně samo přejede do jiného pruhu a chytne se zase „jeho” čar na silnici. To znamená, že je na člověku, aby vyhodnotil, zda je předjížděcí manévr bezpečný.
Kromě toho bude Autopilot 7.0 také schopen sám zaparkovat podélně. I tahle funkce je ale Teslou označena za pomoc řidiči, nikoliv za jeho nahrazení. Na silnicích bez čar bude potřeba, abyste řídili ručně, mimo jiné. Software nicméně bude postupně vylepšován, jak uvedl Elon Musk, a to díky datům získaným právě z tohoto beta-testování.
Mělo by na každý pád být jen otázkou času, než se Tesla propracuje ke zcela autonomnímu vozu - sama tvrdí, že to zvládne už s hardware, který má Model S dnes na palubě. Jestli je to zase jednou jen přílišné sebevědomí Muskovy firmy, ukáže čas, který může být ještě hodně dlouhý. Pro ostré nasazení zcela samostatně jedoucích aut chybí i legislativa, natož spolehlivé technické řešení.
Autopilot 7.0 Tesly Model S je „jen” lepší adaptivní tempomat, na dálnici ale bude umět jezdit sám
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška včera 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy včera 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM 1.5.2024
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů 1.5.2024
- König testoval 3 dny v Mostě 1.5.2024
Nejčtenější články
- Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024 - Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva