Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A nebo něčeho takového. Skutečně neobvyklý základ použil pro falešný sporťák Ind. Zkrátil rozvor, protáhl přední dveře, motor TDI ponechal.
Tuning Škody Octavia není ničím neobvyklým, a to ani v dost extrémních podobách. Na našich stránkách jsme se věnovali třeba Octavii RS Bimoto, která disponovala dvěma motory, pohonem všech kol, výkonem 1 000 koní a akcelerací srovnatelnou s Bugatti Veyron. Mimo podobné extrémy existují i umírněnější kreace - třeba od společností MTM, ABT či českých úpravců, kteří obvykle favorizují techniku před vzhledem. Dopřát si pak můžete i řadu univerzálních dílů, které za pár korun pořídíte třeba na čerpacích stanicích a podobnou cenu pak dopřávají autům, na kterých se ocitnou.
To všechno už známe, ale aby někdo vzal Škodu Octavia 1,9 TDI první generace a na jejím základě se pokusil postavit repliku auta z úplně jiného konce světa, používající docela jiný motor a dočista odlišnou koncepci? Něco takového jsme zatím neviděli, dnes vám to ale ukázat můžeme.
Přesně o takovou kreaci se postaral indický úpravce Big Daddy Customs, který se netradičním konverzím věnuje na plný úvazek. V minulosti tak třeba z Daewoo Lacetti vytvořil Ford Mustang Shelby GT500 a třeba Hyundai i20 osadil vzhůru výklopnými dveřmi ve stylu Lamborghini. Opomenuta pak nebyla ani česká produkce, díky čemuž se ze Škody Octavia stala o 2 150 milimetrů prodloužená limuzína Octy Royale. Tomuto vozu se ale věnovat nebudeme, hlavní roli totiž dnes bude hrát zkracování.
Pod názvem Muscle Coupe se totiž skrývá indická Škoda Octavia 1,9 TDI z roku 2008 (jde o první generaci vozu u nás vyráběnou vlastně ještě vcelku donedávna pod označením Tour), která přišla o pár centimetrů na rozvoru. Padáka pak dostaly i zadní dveře, zatímco ty přední byly protaženy. Aby se úpravce nemusel babrat s větším kusem skla, to původní jen doplnil jakousi vsuvkou, na níž navazuje malé boční okénko pro zadní cestující. Zároveň s tím došlo k zaoblení střechy a vytažení blatníků.
Pod nimi se pak skrývají 17palcová litá kola HRS H120 obutá do pneumatik Dunlop Sport o rozměru 225/50. Výkon turbodieselu míří stále dopředu, což je poněkud paradoxní, když si uvědomíme, že předobrazem indické kreaci stál americký Ford Mustang, tedy klasická zadokolka. Tento problém však tuningovou firmu netrápí, stejně jako to, že výsledek vlastně jako Mustang ani nevypadá - tohle je spíše jeho stín, jakkoli se některé prvky snaží vypadat lépe než u originálu. Rozhodně se však nejedná o buclatou záď, která je zřejmě nejošklivější částí vozu.
Ani uvnitř nemluvíme o pastvě pro oči, zvláště pohled na dveře prozrazuje, že tady se s detaily příliš nepáralo. To nám koneckonců dokazují i detaily ke zmiňované limuzíně Octy Royale, na níž úpravce pracoval 50 dnů. Tedy zhruba stejnou dobu, jakou renomovaným tunerům trvá zhotovení návrhů, optimalizace karoserie a následná výroba forem. To jsme ovšem poněkud odbočili.
Vraťme se proto zpátky k indickému „Fordu Mustang“ (Škord Octang?), který se pyšní modře lakovanou spodní částí palubní desky nebo koženým čalouněním prošívaným modrými švy. Ač přitom sedadla vypadají sportovně, již na první pohled mnoho bočního vedení nenabízí. A jakmile pak vaše oči spočinou na čtyřramenném volantu, máte o dárcovském vozu více než jasno.
Tím však náš článek můžeme uzavřít, nic bližšího již úpravce nedodává. V případě pohonné jednotky se tak dá počítat se sériovým 105 koňmi. Je pak otázkou, co daná konverze udělala s jízdní dynamikou a spotřebou, vůbec bychom se ovšem nedivili jejímu zhoršení. Na každý pád, pokud se vám ve stodole povaluje stará Octavia s motorem 1,9 TDI a máte pocit, že je zralá leda do šrotu, není to pravda - může z ní být ještě... Ford Mustang.
Škoda Octavia se v dílnách firmy Big Daddy Customs snažila změnit na Ford Mustang. Výsledek je, řekněme, rozpačitý
Zdroj: Big Daddy Customs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz