20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem

Nejpomalejší a nejslabší auta nejsou to samé. I zde ale platí, že po čtvrtstoletí vývoje jsou levné vozy na stejné úrovni výkonem, toč. momentem i hmotností.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem

7.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejpomalejší a nejslabší auta nejsou to samé. I zde ale platí, že po čtvrtstoletí vývoje jsou levné vozy na stejné úrovni výkonem, toč. momentem i hmotností.

Často píšeme o tom, jak facelift autu přidal pár koní nebo jak konkurent v nové generaci některé auto překonal o pět, patnáct, padesát newtonmetrů. Evoluce sice v posledních dekádách nezřídka znamenala i nárůst hmotnosti, mívá ale také svou příjemnější stránku - výkonu v autech skutečně bývá více než dříve. Není to tak dávno, co nejsilnější produkční auta světa měla okolo šesti stovek koní. Dnes si můžete koupit Bugatti Chiron, které jich má 1 500.

Jenže to platí autech silných a nemusíte nutně jít jen po absolutní špičce. Když se dnes podíváte, co dokáže nejsilnější Golf, musíte se až smát - na něco takového jste před pár dekádami potřebovali Ferrari. Nastaly ale stejné poměry i mezi běžnými auty a jejich standardními verzemi? Odpověď na tuto otázku už je o poznání složitější.

Nedávno jsme tu měli článek o nejpomalejších autech na českém trhu, který je srovnával se Škodou Favorit 136, dekády starým vozem skoro pro každého. Pokud by někdo velkou evoluci čekal zde, mýlil by se - Favorit by dost z nich „předjel” a nešlo by jen o elektromobily s maximálkou omezenou na absurdně nízké hodnoty či jinak přiškrcené vozy, byl zkrátka plně konkurenceschopný.

Onen Favorit měl 62 koní a 99 Nm a abychom se neopakovali, použijeme tentokrát o něco novější „lidový vůz” - Škodu Felicia. Ta měla v nejobvyklejší verzi v začátcích své éry motor 1,3 s jednobodovým elektronickým vstřikováním Bosch Mono-Motronic, výkonem až 50 kW (68 koní) při 5 000 ot./min a maximálním točivým momentem 100 Nm při 3 750 ot.min. Nakonec, s prakticky totožným motorem byl v závěru výroby nabízen i Favorit a jak uvidíte, ani tentokrát se v nejnižších patrech velký posun vpřed neodehrál.

Na jednu stranu se to dá pochopit - jde o nejlevnější verze vesměs levných aut určené pro lidi, kteří mají hlouběji do kapsy, ale ojeté auto z různých důvodů nechtějí. Jenže budou muset leckdy obětovat opravdu hodně. Silné auto totiž nemusí být věcí rychlé jízdy, můžete jezdit stejných 50 km/h po městě a 90 - 100 km/h mimo něj, jako majitel např. šedesátikoňové Fabie. Jenže vždycky budete mít zásobu výkonu pro případ, kdy jí bude potřeba; když přijde kopec, vy s ním nebudete mít problém, stejně jako s potřebou převézt víc lidí či nutností někoho předjet, na rozdíl od oné základní motorizace.

Zmíněná „Felda” všechna auta v počtu koní pod kapotou přinejmenším vyrovná a s hmotností okolo 950 kg by se také neztratila. Nezdržujme už, podívejte se sami na onu smetánku spodních pater nabídky. Jen upozorníme, že konstrukčně stejná auta nabízená pod různými značkami zabírají společně vždy jen jednu pozici...

10 nejslabších aut na českém trhu dle výkonu

8. - 10. Citroën C1

Výkon: 50 kW/68 PS
Točivý moment: 95 Nm
Motor: 1,0 VTi
Zrychlení na 100 km/h: 14,2 s
Maximální rychlost: 160 km/h
Hmotnost: 840 kg


20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 1 - Citroen C1 2014 zive 0120 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 2 - Citroen C1 2014 zive 0520 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 3 - Citroen C1 2014 zive 08

8. - 10. Peugeot 208

Výkon: 50 kW/68 PS
Točivý moment: 95 Nm
Motor: 1,0 PureTech
Zrychlení na 100 km/h: 14 s
Maximální rychlost: 165 km/h
Hmotnost: 1 030 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 4 - test peugeot 208 fl 0220 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 5 - test peugeot 208 fl 1220 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 6 - test peugeot 208 fl 50

8. - 10. Suzuki Celerio

Výkon: 50 kW/68 PS
Točivý moment: 90 Nm
Motor: 1,0
Zrychlení na 100 km/h: 13,5 s
Maximální rychlost: 155 km/h
Hmotnost: 805 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 7 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 0120 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 8 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 0420 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 9 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 19

6. - 7. Kia Picanto

Výkon: 49 kW/67 PS
Točivý moment: 97 Nm
Motor: 1,0 CVVT
Zrychlení na 100 km/h: 14,6 s
Maximální rychlost: 158 km/h
Hmotnost: 855 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 10 - 2015 kia picanto facelift oficialni 0720 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 11 - 2015 kia picanto facelift oficialni 12

6. - 7. Hyundai i10

Výkon: 49 kW/67 PS
Točivý moment: 95 Nm
Motor: 1,0i
Zrychlení na 100 km/h: 15,0 - 16,8* s
Maximální rychlost: 155 - 145* km/h
Hmotnost: 933 - 1 027* kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 12 - hyundai i10 2014 predstaveni 0120 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 13 - hyundai i10 2014 predstaveni 0220 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 14 - hyundai i10 2014 predstaveni 04

5. Smart fortwo/forfour

Výkon: 45 kW/61 PS
Točivý moment: 91 Nm
Motor: 1,0
Zrychlení na 100 km/h: 15,6 - 16,7 s
Maximální rychlost: 151 km/h
Hmotnost: 805 - 895 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 15 - Smart ForFour 2015 novy zive 0220 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 16 - Smart ForTwo 2015 novy zive 0120 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 17 - Smart ForTwo 2015 novy zive 13

1. - 4. Škoda Fabia

Výkon: 44 kW/60 PS
Točivý moment: 93 Nm
Motor: 1,0 MPI
Zrychlení na 100 km/h: 15,7 s
Maximální rychlost: 160 km/h
Hmotnost: 980 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 18 - Prvni test Skoda Fabia 10 MPI 2014 00820 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 19 - Prvni test Skoda Fabia 10 MPI 2014 01420 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 20 - Prvni test Skoda Fabia 10 MPI 2014 085

1. - 4. Volkswagen Polo

Výkon: 44 kW/60 PS
Točivý moment: 95 Nm
Motor: 1,0 MPI
Zrychlení na 100 km/h: 15,5 s
Maximální rychlost: 161 km/h
Hmotnost: 975 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 21 - Test VW Polo 12 TSI 2014 4520 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 22 - Test VW Polo 12 TSI 2014 5020 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 23 - Test VW Polo 12 TSI 2014 59

1. - 4. Ford Fiesta

Výkon: 44 kW/60 PS
Točivý moment: 109 Nm
Motor: 1,25 Duratec
Zrychlení na 100 km/h: 16,9 s
Maximální rychlost: 152 km/h
Hmotnost: 1 053 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 24 - Ford Fiesta 2013 nove foto 0120 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 25 - Ford Fiesta 2013 nove foto 0220 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 26 - Ford Fiesta 2013 nove foto 14

1. - 4. Škoda Citigo/VW up!/Seat Mii

Výkon: 44 kW/60 PS
Točivý moment: 95 Nm
Motor: 1,0 MPI
Zrychlení na 100 km/h: 14,4 - 15,3* s
Maximální rychlost: 160 - 161 km/h
Hmotnost: 790 - 929 kg

20 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 27 - Skoda Citigo test 0220 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 28 - Seat Mii Ecofuel 2013 produkcni 0120 nejslabších aut, která si můžete koupit: i Felda by odcházela středem - 29 - VW Cross up seriovy 2013 04

* - s automatickou/robotizovanou převodovkou

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše