20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů

11.9.2016 | Marek Bednář | 15 příspěvků

Většinou skládáme auta dle zrychlení, výkonu nebo třeba objemu motoru. Tentokrát rozhoduje objem kufru s jedinou podmínkou: 250 koní výkonu.

Pro někoho jsou běžné kombíky anti-auta a dá se to chápat. Takto koncipovaná karoserie oproti hatchbacku či sedanu zvyšuje hmotnost i těžiště a přes veškerou snahu vždy činí vzhled usedlejším. Někteří ale takto koncipované vozy potřebují, nebo si to alespoň myslí. A jiní je mají rádi tak nějak z principu - ne snad, že by je denně potřebovali, ale mají rádi pocit, že když něco převézt potřebují, můžou.

Takoví lidé mohou být i nadšení řidiči a ty stěží uspokojí tříválcová Fabia Combi, bude to chtít kombík, který má pod kapotou pořádnou páru. Žebříček, který máte právě před sebou, se ale nesoustředí jen na to. Výkon je tu „pouze” kvalifikačním předpokladem, pod 250 koní nemá jediné auto ze seznamu. Všechny jsou pak kombíky a seřazené jsou podle toho, jak velký nabídnou zavazadelník.

Tento žebříček si neklade za cíl být dokonale přesným výčtem takových aut. Nechceme opakovat podobné stroje, nechceme , zejména pak proto, že jsme tentokrát nechtěli vynechat tuning a také se nekoukali jen po autech, která lze koupit nová v Evropě, jak tomu obvykle bývá. Jistě nám tak něco uniklo, přesto by žebříček mohl být o to zajímavější - jsou tu úchvatné stroje nedávné minulosti nebo vozy prodávané na jiných kontinentech, o kterých jste dost možná nikdy neslyšeli. Pokud ale milujete výkonné kombíky, měli byste.

Přesto si tu možná vyberete i nové auto do rodiny - pár soudobých produkčních strojů tu je a některé i relativně snadno. A některé další se dají v pohodě sehnat na trhu s ojetinami, pokud byste přesto měli zájem. Hlavním kritériem je vážně maximální velikost zavazadelníku po sklopení sedadel, proto můžeme vedle sebe mít Seat, Škodu, Jaguar i Mercedes. A pro větší přehlednost ke každému „soutěžícímu” přidáváme krom objemu kufru v litrech i objem a typ motoru a výkon přehledně v bodech. Pojďme na to.

20. Alpina B8 Touring 4,6 (E36)

Maximální objem zavazadelníku: 1 320 litrů
Motor: 4,6 V8
Maximální výkon: 333 koní

Protože větší je vždy lepší, nebo aspoň v 90. letech tomu tak bylo, nevzniklo u Alpina „jen” něco jako tovární M3 E36, ale rovnou něco šťavnatějšího: model B8 Touring. Šlo o první řadu 3, která dostala přímo v továrně (protože Alpina...) osmiválcový motor, 4,6litrovou jednotku o 333 koních. Na stovku se tohle auto rozpohybovalo za 5,7 vteřiny, na kombík na dolní hranici střední třídy v 90. letech hodně dobré číslo.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 1 - alpina b8 touring e36 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 2 - alpina b8 touring e36 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 3 - alpina b8 touring e36 20silste 03

19. BMW M5 Touring (E34)

Maximální objem zavazadelníku: 1 450 litrů
Motor: 3,8 R6
Maximální výkon: 340 koní

BMW M nevyrábělo moc kombíků, ale M5 Touring E34 byl jedním z nich. A zavazadelníkem uměl ve své době potěšit. K tomu měl navíc manuál a atmosférický řadový šestiválec. Vzniklo jich jen 891, takže to je velká rarita - druhé nejvzácnější auto po ikonické M1, navíc poslední auto od M montované ručně.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 4 - bmw m5 touring e34 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 5 - bmw m5 touring e34 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 6 - BMW M5 E34 Touring prodej 13

18. Nissan Stagea 260 RS Autech

Maximální objem zavazadelníku: 1 475 litrů
Motor: 2,6 R6 turbo
Maximální výkon: 280 koní

Vadí vám, že Skyline R34 GT-R měl jen nepraktickou karoserii dvoudveřového kupé? Neměl. Stagea 260 RS je de facto jeho pětidveřovou verzí, protože má v útrobách řadový šestiválec RB26DETT o 280 koních a pohon všech kol ATTESA E-TS. Prodávala se jen v Japonsku a může být jedním z těch vozů, o jejichž existenci ani nevíte.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 7 - nissan stagea 260 rs autech 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 8 - nissan stagea 260 rs autech 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 9 - nissan stagea 260 rs autech 20silste 03

17. Cadillac CTS-V Wagon

Maximální objem zavazadelníku: 1 484 litrů
Motor: 6,2 V8 kompresor
Maximální výkon: 647 koní

CTS-V Wagon je podobný příklad jako Stagea 260 RS - je to kombi-verze Corvette C6 ZR1, dalo by se říci. Má její kompresorový osmiválec LS9 a samozřejmě pohon zadních kol. Dnes už se současné CTS-V v téhle karosářské verzi nevyrábí, bohužel.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 10 - cadillac cts-v wagon 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 11 - cadillac cts-v wagon 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 12 - cadillac cts-v wagon 20silste 03

15. - 16. Hirsch Saab 9-5 Troll R

Maximální objem zavazadelníku: 1 490 litrů
Motor: 2,3 R4 turbo
Maximální výkon: 330 koní

Vzpomínáte na doby, kdy krávy pivo dávaly, prase v chlívě větralo a Saab vyráběl auta? Hirsch je jedním ze známějších úpravců této značky a ze čtyřválce v 9-5 dokázal dostat 330 koní. A prostoru v zavazadelníku se to samozřejmě nedotklo.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 13 - hirsch saab 9-5 combi troll r 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 14 - hirsch saab 9-5 combi troll r 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 15 - hirsch saab 9-5 combi troll r 20silste 03

15. - 16. Toyota Caldina GT-Four N-Edition

Maximální objem zavazadelníku: 1 490 litrů
Motor: 2,0 R4 turbo
Maximální výkon: 260 koní

První a druhá generace Caldiny byly japonské verze našeho Avensisu, ovšem tahle, třetí generace, už byla úplně jiným autem. Na design bude mít každý vlastní názor, podstatné tu je označení GT-Four, které když člověk vidí na Toyotě, vždycky musí zbystřit. I v tomto případě tu je přeplňovaný motor a pohon všech kol; bohužel v nabídce nebyl manuál. „N-Edition” není podle Nürburgringu, kupodivu, nýbrž podle Hiroma Naruseho, tvůrce vůbec první Toyoty s označením GT-Four.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 16 - toyota caldina gt-four 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 17 - toyota caldina gt-four 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 18 - toyota caldina gt-four 20silste 03

14. Mercedes-Benz C 63 AMG DR520 (S204)

Maximální objem zavazadelníku: 1 500 litrů
Motor: 6,2 V8
Maximální výkon: 525 koní

C 63 AMG W204 s 6,2l motorem M159 zná snad každý petrolhead, tenhle motor je nezapomenutelný. Verze DR520, která vznikla z nápadu britského zastoupení Mercedesu, měla výkon zvýšený na 525 koní. Vznikla ve 20 exemplářích, z čehož je 10 kombíků, a 5 je v bílé a 5 v matně černé barvě.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 19 - mercedes c 63 amg t dr520 s204 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 20 - mercedes c 63 amg t dr520 s204 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 21 - mercedes c 63 amg t dr520 s204 20silste 03

13. Opel Insignia OPC Unlimited ST

Maximální objem zavazadelníku: 1 530 litrů
Motor: 2,8 V6 turbo
Maximální výkon: 325 koní

Insignii Sports Tourer asi netřeba příliš představovat, protože ji na cestách člověk občas potká. Verzi Unlimited ale možná ano - nemá omezovač rychlosti, takže místo 250 km/h zvládne 270. Pochopitelně, zbytek zůstává na svém, od 320 koní po 1 530 litrů v kufru.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 22 - opel insignia opc st 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 23 - opel insignia opc st 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 24 - opel insignia opc st 20silste 03

12. Dodge Magnum SRT-8

Maximální objem zavazadelníku: 1 602 litrů
Motor: 6,1 V8
Maximální výkon: 425 koní

Kombi-verzi Dodge Charger člověk občas potká i na českých silnicích, ale většinou v nějaké civilní verzi, třeba s 5,7l Hemi V8. Montoval se tu ale i 6,1l motor a bylo tu i označení SRT-8. Oficiálně prodávaný tento vůz v ČR nebyl, máme-li správné informace.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 25 - dodge magnum srt-8 20silste 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 26 - dodge magnum srt-8 20silste 0220 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 27 - dodge magnum srt-8 20silste 03

11. Volvo V70 R

Maximální objem zavazadelníku: 1 610 litrů
Motor: 2,5 R5 turbo
Maximální výkon: 250 koní

Švédský stroj se těsně vejde do našeho 250koňového limitu, zato kufrem předčí leckoho. Benefity krabicoidní zádě jsou znát, ačkoliv na špičku tohoto žebříčku mu pár set litrů schází - tot V70 R přece jen nevznikla včera.

20 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 28 - 1998 volvo v70R 0120 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 29 - 1998 volvo v70R 0320 výkonných kombi s největšími kufry: stovky koní pro až tisíce litrů - 30 - 1998 volvo v70R 04

Diskuze 15 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše

Reklama