Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko

16.7.2017 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Některé sporťáky si drží cenu skvěle či se dokonce v průběhu času stávají stále dražšími. Případ těchto osmi strojů to ale není ani v nejmenším.

Řekněme to hned zkraje - žádný supersport není levný. Psali jsme to už v článku o přepychu za cenu Octavie a svědčí o tom i jakákoliv zmínka o servisu supersportů - provozní náklady jsou obrovské nikoliv kvůli palivu a pneumatikám, ale kvůli nutnosti pravidelného a drahého servisu, kolikrát i když s autem vůbec nejezdíte.

Přesto - a nakonec i právě proto - existují auta, která lze označit za supersporty nebo aspoň za opravdu rychlé sporťáky, a která zároveň můžete koupit za dobré peníze. Každý ojetý stroj tohoto ražení není Ferrari nebo Porsche 911, a tak o ně bývá často menší zájem, než kolik je jich nabízeno na trhu. A tak jejich ceny padají, padají a padají, i když nemusí jít ani o špatné, ani o moc ojeté, ani o nikterak problematické voty.

Pokud se vám tedy líbí auta, která většině lidí ne, máte štěstí, můžete je pořídit často až překvapivě levně. A pokud se vám nelíbí, možná se vám některé z nich po přečtení tohoto článku zamlouvat začnou - právě kvůli tomu, že kolikrát nabízejí velké a silné motory, spoustu dynamiky i spoustu stylu a výjimečnosti za sumy, které už nejsou ani zdaleka tak vysoké jako v době, kdy byly nové. Tady je osm takových, seřazených podle abecedy.

1. Audi R8

Původní cena (2007): 3,22 milionu Kč
Současná cena: od 900 tisíc Kč

Tenhle supersport má daleko k neoblíbenému, navíc je vážně dobrý, jenže za osm let prodeje první generace se ho prodalo docela hodně. Navíc je to „jen Audi”, takže cenu moc dobře nedrží. V základu je to ale Lamborghini Gallardo s motorem V8 od Audi a právě kusy s osmi válci se najdou v rozumném stavu i za ceny pod 1 milion Kč. Tím neradíme kupovat zrovna nejlevnější kus, i ceny nejzachovalejších exemplářů své doby se ale s cenou nedostávají více jak o pár set tisíc výš.

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 1 - audi r8 v8 8levss 018 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 2 - audi r8 v8 8levss 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 3 - audi r8 v8 8levss 03

2. Bentley Continental GT

Původní cena (2003): 4,2 milionu Kč
Současná cena: od 650 tisíc Kč

Dobře, Continental GT není vyloženě sporťák, spíše luxusní výkonné kupé. Ale velmi výkonné auto s přeplňovaným dvanáctiválcem pod kapotou má nepochybně své kouzlo a svou dynamikou zastíní většinu vozů, které na silnicích můžete potkat. Jeho ceny se propadají až k pouhým 15 procentům původní hodnoty ojeté či zničené bývají málokdy, alespoň nejsou-li po x-tém majiteli, který už na řádnou údržbu nemusel mít dost peněz.

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 4 - bentley continental gt 8levss 018 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 5 - bentley continental gt 8levss 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 6 - bentley continental gt 8levss 03

3. Jaguar XKR-S

Původní cena (2012): 4,95 milionu Kč
Současná cena: od 1,2 milionu Kč

Pokud máte za jediný supersport od Jaguaru někdejší XJ220, nejste úplně mimo mísu, ale moderní XKR-S je výkonem velmi blízko a na výsledek srovnání na okruhu sázet radši nebudeme. A na rozdíl od XJ220 ho můžete koupit zhruba za cenu špičkově vybaveného Superbu - jako většina špičkových Jaguarů je přeborníkem na ztrátu hodnoty, jen pár let staré vozy stojí sotva třetinu původní ceny.

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 7 - jaguar xkr-s 8levss 018 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 8 - jaguar xkr-s 8levss 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 9 - jaguar xkr-s 8levss 03

4. Lotus Esprit V8

Původní cena (1999): 4,18 milionu Kč
Současná cena: od 1,4 milionu Kč

Můžete mít rádi Jamese Bonda, jak chcete, ale mezi supersporty se z Espritů dostane jediná verze - ta osmiválcová ze samého konce 20. století. Byla drahá a tudíž ne moc oblíbená a výsledkem je, že na Mobile.de jsou nyní k mání tři. Ne tři stovky nebo snad tři tisíce, prostě tři kusy. Uprostřed umístěný osmiválec s plochou klikovou hřídelí dává 354 koní a k smíchu opravdu není ani v této společnosti. I když pořád není drahý, jeho ceny bývaly i níž, takže lze snad doufat i v to, že jeho koupí už neproděláte...

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 10 - lotus esprit V8 10mrkacky21st 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 11 - lotus esprit 10pomalG 03 V88 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 12 - lotus esprit V8 interier 8levss

5. Maserati GranTurismo

Původní cena (2007): 3,28 milionu Kč
Současná cena: od 1 milionu Kč

Už jméno Maserati má úžasný zvuk - schválně si ho zkuste říct nahlas. A ještě mnohem lépe zní osmiválec pod kapotou GranTurisma, vyvinutý společně s Ferrari a produkující 405 koní. Dobře, nebylo to nikdy dokonalé auto, ale za zlomek původní ceny vypadá jako mnohem zajímavější koupě než kdysi.

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 13 - maserati granturismo 8levss 018 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 14 - maserati granturismo 8levss 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 15 - maserati granturismo 8levss 03

6. McLaren MP4-12C

Původní cena (2011): 6,29 milionu Kč
Současná cena: od 2,5 milionu Kč

Moderní McLareny jsou velmi žádaným zbožím a kolikrát na ceně nabírají hned po koupi. Jenže je tu jedna výjimka - auto, které odstartovalo znovuzrození silničních McLarenů. MP4-12C bylo v době svého představení úchvatným strojem s inovativním podvozkem. Jenže pak začaly proudit na svět jeho další verze a tu první najednou nikdo nechtěl. Pořád je to ale vynikající auto a pokud nemáte na nové 650S, tohle bude skvělá volba. Je to i daleko nejrychlejší vůz z tohoto výběru, třebaže také nejdražší.

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 16 - mclaren mp4-12c 8levss 018 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 17 - mclaren mp4-12c 8levss 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 18 - mclaren mp4-12c 8levss 03

7. Mercedes-Benz SL 65 AMG (R230)

Původní cena (2005): 4,59 milionu Kč
Současná cena: od 1,1 milionu Kč

Tisíc newtonmetrů. Znova a jinak: 1 000 Nm. Čtyřmístnou hodnotu točivého momentu mají tahače, Bugatti Veyron a Mercedesy s dvanáctiválcem upraveným u AMG - a v podstatě nic jiného. Je to s náskokem nejvíc na tomhle seznamu. SL 65 AMG k tomu navíc přidává skládací střechu a autorizované servisy jsou skoro všude. A když si odpustíte 12 válců a sáhnete po 5,5litrovém V8 s kompresorem, dostanete SL AMG ještě citelně levněji.

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 19 - mercedes sl 65 amg r230 8levss 018 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 20 - mercedes sl 65 amg r230 8levss 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 21 - mercedes sl 65 amg r230 8levss 03

8. TVR Tuscan

Původní cena (2000): 2,27 milionu Kč
Současná cena: od 850 tisíc Kč

Pokud chcete mít auto jako nikdo jiný v ulici, zvolte TVR Tuscan, řekla by možná reklama. Pravda, tohle auto je vzácné jako skoro nic jiného, na Mobile.de, a tudíž v podstatě v celé Evropě, je jich k mání deset. Nebýt Espritu V8, bylo by to nejvzácnější auto tohoto seznamu. Pod kapotou je řadový šestiválec s výkonem od 355 do nějakých 450 koní, podle toho, kterou verzi najdete. A výjimečné není jen svou vzácností či jménem, nedávno jsme jej popisovali jako auto, na kterém není normální nic. Ale vůbec nic...

8 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 22 - tvr tuscan 1999 8levss 018 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 23 - tvr tuscan 1999 8levss 028 kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly překvapivě nízko - 24 - tvr tuscan 1999 8levss 03

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama