Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak dlouho musí fotbalisté vydělávat na svá superauta? Asi budete závidět
2.6.2017 | Petr Prokopec | 26 příspěvků
Dělat cokoli na špičkové úrovni je jistě náročné, přesto je kontrast schopnosti třeba Ronalda a běžného smrtelníka vydělat si na stejné auto ohromující.
Je to možná překvapivé, ale i na fotbal u nás narazíte. Samozřejmě nikoliv v souvislosti se hrou samotnou, místo toho mají naši pozornost vozy, jimiž se jednotliví hráči dopravují na tréninky, zápasy i v době svého volna. V minulosti jsme se tak dozvěděli, že všeobecně nejoblíbenějším modelem je u nich Range Rover či tu a tam narazili na prodej některého z jejich aut. A bylo také pozoruhodné vidět, jaké vozy si vybírají fotbalisté Bayernu Mnichov a jaké volí ti v Barceloně, když v obou případech mají volnou ruku v rámci spolupráce jejich týmů s automobilkou Audi.
Nyní tu máme zajímavou studii společnosti Carspring, která poskládala žebříček odhalující, jak dlouho se musí fotbalisté honit po hřišti, aby si vydělali na svůj oblíbený dopravní prostředek. Jejich platy tak přepočítala pouze na dobu strávenou na hřištích při samotných zápasech, což nezní úplně přesně - fotbalisté mají i jiné povinnosti. Na druhou stranu, lékaři se také nevěnují své profesi pouze v ordinacích či na operačních sálech, učitelé jen ve třídách a nakonec ani my, novináři, nekončíme s prací tím, že dopíšeme poslední článek v rámci toho kterého dne. Přesto máme všichni placených jen těch osm či více hodin denně, takže proč u fotbalisty nebrat jen čas věnovaný profesionálním zápasům.
To pochopitelně vměstnává jejich výdělky do dosti omezených časových prostorů, navíc auty fotbalistů nejsou vždy jen vrcholné supersporty. To je vidět třeba u Jesúse Navase, který jezdí Nissanem Micra. Na ten si přitom hráč Manchester City vydělá za pouhých 11 minut a 17 sekund hry.
Pokud chcete srovnání s běžným českým platem, hned vám ho můžeme naservírovat. Dle statistik u nás aktuálně průměrná mzda činí 27 589 Kč, zatímco Micra vychází v základní konfiguraci na 259 000 Kč. Abyste si ji tedy mohli pořídit, musíte do práce chodit takřka devět a půl měsíce a pokud byste to chtěli na hodiny, bude to něco přes 1 500 hodin. Řeč je ovšem o malém japonském hatchbacku, který je mezi fotbalisty v podstatě anomálií - přestože Nissan sponzoruje UEFA Champions League.
My se spíše podíváme na skutečné extrémy z druhého konce žebříčku, kterému dominuje George Boyd. Ten hraje za klub Burnley, přičemž na svůj vůz musí vydělávat 45 hodin a 40 minut hry. Tedy nejdéle ze všech 256 světových hráčů, kterými se společnost Carspring zabývala. Není to ovšem tím, že by Boyd byl špatně placený - pouze jezdí v Mercedesu 300 SL Gullwing, jehož cena se odhaluje na zhruba 26,5 milionu Kč.
Ještě dražším vozem ovšem jezdí Cristiano Ronaldo. Ten si nedávno nejspíše pořídil Bugatti Chiron, studie se ovšem zaměřila na jistojistě vlastněný model Veyron Grand Vitesse. Kvůli jeho pořízení se Portugalec musel opravdu zapotit, na hřišti kvůli otevřenému provedení hypersportu z Molsheimu strávil 5 hodin a 15 minut. Dnes by ovšem Ronaldovi stačila kratší doba, loni totiž u Realu Madrid prodloužil smlouvu zahrnující i vyšší plat.
Aktuálně Portugalec bere 365 000 liber (11,12 milionu korun) týdně, což je sice na jedné straně vysoká suma, pokud byste ale hleděli na jeho plat touto optikou, musí pracovat na Bugatti několik týdnů, což jistě nepotěší. Vraťme se ale zpátky k metodice Carspringu.
Podle ní je na tom o poznání lépe Lionel Messi. Ten má v dresu Barcelony stejné platové podmínky jako Ronaldo v Madridu (oba jsou přitom na absolutní špici všech sportovců světa), nicméně kvůli svému vozu strávil na hřišti jen pouhých 31 minut a 32 sekund. Tedy zhruba třetinu jednoho zápasu. Důvodem je ten fakt, že Argentinec si vystačí s „obyčejným” Ferrari F430 Spider.
Na výčet ostatních hráčů, jejich vozů a především doby, kterou musejí kvůli jeho pořízení strávit na hřišti, se můžete podívat přímo v tabulkách níže, pod nimi najdete i aut fotky rozličných hráčů, kterými se chlubí na svých Instagramech. My pak jen dodáme pro srovnání, že na Ronaldovo Bugatti by průměrný Čech při odhadované ceně cca 60 milionů korun vydělával 2 175 měsíců, tedy 181 a čtvrt roku. Sám fotbalista má ovšem naši průměrnou mzdu v kapse po 25 minutách, i když třeba v tu chvíli ani nehraje. Závist (tedy ta pozitivní, „chci to taky”, ne ta negativní, „ať to on nemá”), je jistě na místě. Však kdo by si něco takového nepřál...
Jak dlouho musí fotbalové hvězdy vydělávat na svá auta
Vybraná auta fotbalistů tak, jak se s nimi sami prezentují
Zdroje: Carspring, Instagram
Další zajímavé články:
Diskuze 26 příspěvků
Bleskovky
- Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019 - Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
17.2.2019 - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019 - Německá policie bojuje proti pachatelům moderních přestupků nečekaně moderně
13.2.2019

Nejdiskutovanější články
- Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 - Nejslavnější odpůrce elektromobilů po testu řekl, co si myslí o prvním elektrickém Porsche
18.1.2019 (2) - Elon Musk má pocit, že jméno Tesly čte řada lidí špatně. Jak k němu vůbec přišla?
10.12.2018 (9) - Rozmach elektromobilů přinese zásadní změnu koncepce aut, oživí staré recepty
4.12.2018 (3) - Nový Renault Clio kompletně odhalen únikem, míří o hodně výš
29.1.2019 (3) - Prodeje nových aut v ČR dál klesají, Octavia přišla o pozici jedničky na trhu
9.12.2018 (1) - Boj odpůrců elektromobilů proti majitelům aut od Tesly se posunul do další úrovně
28.1.2019 - Co udělá omylem nalitá nafta modernímu benzinu? Tento vůz je smutnou odpovědí
9.12.2018 (2) - Rus zkusil, jestli jde auto v nouzi nastartovat i s pomocí tužkových baterií
18.1.2019 (2) - Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním
7.2.2019 (3)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 00:16 - jarka
- Prodam Skoda Superb 1, 1.9, 96kW, diesel 22:38 - Svetlonos
- Detektory policejních radarů 21:52 - řidičBOB
- Má nebo nemá hydroštely? 20:23 - PepaSFI
- whitelist & blacklist 18:37 - řidičBOB
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 17:42 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 12:20 - mmira
- Nereagující spojka a nelze zařadit 09:59 - jirka87
- Svévolné řazení před křižovatkou na vedlejší silnici 09:43 - jirka87
- Řidiči, co to mají v ruce... 00:31 - HondaMan
Autobazar
Audi A3 1.8 TFSI
r.v. 2013
400 000,- KčAudi A4 1.8 TFSI
r.v. 2013
350 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2014
400 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
380 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2016
850 000,- KčAudi A3 1.4 TFSI
r.v. 2015
470 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
380 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2016
440 000,- Kč