Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice

25.11.2016 | Marek Bednář | 13 příspěvků

V poslední době přišlo na trh dost nových výkonných aut s extrémním zrychlením. Přeborníkem ve startech je ale dle Motor Trendu někdo jiný.

Když automobilka Tesla odhalila nejlépe akcelerující vůz světa, měli jsme sklony jí nevěřit. Nebyli jsme sami, a tak se o pár dní později dostalo na svět video, které přiblížilo fyzické limity zrychlení auta, spolu s šesti auty, která mají oficiální čísla zrychlení na 60 mph (97 km/h) lepší nebo rovné 2,5 vteřinám Modelu S P100D.

Americký magazín Motor Trend nyní vlastním měřením zjistil, že nejlepší zrychlení ze všech silničních aut na světě - včetně LaFerrari, Porsche 918 a McLarenu P1, Tesly či Bugatti - má Porsche 911 991.2 Turbo S modelového roku 2017. Tedy, přesněji - MotorTrend hovoří o nejdrtivější akceleraci z nuly, ne doslova o nejlepším zrychlení, protože na 60 mph už 911 Turbo S nejlepší není.

Jak ukáže tabulka níže, tohle Porsche, mnohými označované za nejrychlejší auto světa na reálných silnicích, je nejlepší v disciplínách startu z nuly na 30 mph (48 km/h), 40 mph (64 km/h) a 50 mph (80 km/h). V té první se jako jediné auto z celé první devítky - nevíme proč, ale aut je tu prostě devět - dostalo pod jednu vteřinu.

Auta s nejdrtivějším zrychlením z místa dle Motor Trendu

Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 1 - porsche 911 991 turbo s motortrend tab

Tyto hodnoty byly naměřeny 2. listopadu na Auto Club Speedway ve městě Fontana v Californii, tam, kde MotorTrend testuje auta běžně. Zrychlení bylo opravdu extrémní - v 18 mph (29 km/h) bylo naměřeno podélné přetížení 1,26 g, ve 30 mph to bylo 1,19 g a v 60 mph 0,69 g. A při pokusu, při kterém byla naměřeny nejlepší časy, se přední kola při startu dokonce odlepila od země. To je u silničního auta nevídané.

588 koní a 750 newtonmetrů nejsou v dnešní době zas tak oslnivé parametry, spousta aut má výkonu více. Co devětsetjedenáctce pomáhá, je samozřejmě jednak pohon všech kol a jednak motor za zadní nápravou. Díky němu je náprava více zatížena při zrychlování a nedochází tak k protáčení kol. podstatná je i šířka pneumatik - tohle Porsche má vzadu válce o rozměrech 305/30 ZR20.

Co zatím nevíme, je, jak si při stejném měření povede Tesla Model S P100D. V tabulce je vidět verze P90D, která je o chloupek slabší kvůli staršímu akumulátoru s menší kapacitou. Za Porsche nezaostává nijak výrazně, ovšem jestli P100D bude rychlejší, když je o nějaké čtyři metráky těžší, se zatím nechme překvapit. Doufejme, že ji MotorTrend změří co nejdřív.

Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 2 - porsche 911 991 turbo s motortrend 01Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 3 - porsche 911 991 turbo s motortrend 01aJaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 4 - porsche 911 991 turbo s motortrend 02Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 5 - porsche 911 991 turbo s motortrend 03Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 6 - porsche 911 991 turbo s motortrend 04Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 7 - porsche 911 991 turbo s motortrend 05Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 8 - porsche 911 991 turbo s motortrend dalsi 01Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 9 - porsche 911 991 turbo s motortrend 07Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice - 10 - porsche 911 991 turbo s motortrend 08
Tohle Porsche testoval MotorTrend a zjistil, že je nejrychlejší na světě do 80 km/h

Zdroj: MotorTrend

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše