Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce

3.9.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Italové vyrobili jen 29 kusů tohoto stroje, vůbec posledního Ferrari s V12 a manuálem. Tato 599 GTB tak stojí o hodně více než moderní 812 Superfast.

Pro Ferrari jsou dnes manuální převodovky mrtvou záležitostí. Podle technologického šéfa značky Michaela Leiterse je podstatou existence této automobilky „design, výkon a přelomové technologie. Neexistuje přitom manuál, který by dokázal překonat automaty, a proto u nich zůstaneme.“

Na jedné straně se Leitersova slova zdají být nezpochybnitelná. Na tu druhou jsme ale už viděli případy, kdy to tak úplně neplatí. Navíc je tu propojení člověka a stroje, které v srdcích mnoha nadšenců převažuje vše ostatní a s automatickou převodovkou jakéhokoli typu je nenapodobitelné. Pokud navíc tito lidé nemají hluboko do kapsy, jsou ochotni za ojetý supersport z Maranella osazený manuálem zaplatit více než za zcela nové Ferrari.

Abychom výše zmíněným slovům dodali váhu, zaměřili jsme pozornost na inzerát, který aktuálně visí na eBayi a jehož středobodem je Ferrari 599 GTB Fiorano. To byl vůbec poslední dvanáctiválcový model značky, který byl s touto převodovkou k mání. Zájemci po ní ale moc netoužili, nakonec v Maranellu vyrobili jen 29 exemplářů. Ten se identifikačním číslem ZFFFC60A470150346 nyní může být váš.

Vůz byl v roce 2007 prodán kanadským zastoupením Ferrari v Ontariu stávajícímu - a tedy jedinému - majiteli, který s ním od té doby najel jen 3 913 kilometrů. Není tedy divu, že se v inzerátu mluví o vůni kůží čalouněného interiéru, jež stále ještě nevyprchala. Vyjma přírodní usně a zmiňovaného manuálu s legendární otevřenou kulisou řazení 599 GTB dostalo ještě karbonové dekory či karbonové skořepiny.

Zvenčí je možné počítat s 20palcovými litými koly, za nimiž prosvítají červeně lakované třmeny, mimo to bylo kupé vybaveno i předními a zadními parkovacími senzory. V neposlední řadě pak můžeme zmínit šestilitrový dvanáctiválec Tipo F140, který byl naladěn na 620 koní a 608 Nm točivého momentu. Zrychlení na stovku se odehraje za 3,7 sekundy, na dvoustovku za 11 sekund a maximálka je přes 330 km/h.

To jsou působivé parametry i dnes, natož pak před deseti lety. Není tedy vlastně divu, že manuální převodovkou osazené Ferrari 599 GTB Fiorano si cenu nejen drží, ale neskutečně ji i navyšuje. Nabízeno je totiž za 659 500 USD (cca 14 657 000 Kč). To je více než dvojnásobná suma, než jakou zaplatíte za základní zcela nové a rychlejší Ferrari 812 Superfast. Nicméně v jeho případě již není možnost volby a řazení vždy zajišťuje automat.

Nepochybujeme tedy o tom, že tento výjimečný kousek záhy najde nového majitele, už proto, že jde o jedno z posledních vyrobených Ferrari s manuálem vůbec. To vůbec poslední bylo prodáno loni za více jak 10 milionů Kč. A to šlo o jinak nepříliš ceněnou Californii...

K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 1 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 01K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 2 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 02K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 3 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 03K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 4 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 04K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 5 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 05K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 6 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 06K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 7 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 07K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 8 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 08K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 9 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 09K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 10 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 10K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 11 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 11K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 12 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 12K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 13 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 13K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 14 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 14K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 15 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 15K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 16 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 16K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 17 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 17K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 18 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 18K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 19 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 19K mání je jedno z posledních Ferrari s manuálem, stojí 2x víc než jeho nástupce - 20 - Ferrari 599 GTB Fiorano manual na prodej 20
Na prodej je aktuálně poslední dvanáctiválcové Ferrari s manuálem. Celkově mělo vzniknout jen 29 exemplářů takto osazeného kupé 599 GTB Fiorano

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Reklama

Autobazar

zobrazit vše