Reklama

Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela

Jeden z majitelů popsal vše, co vedlo až ke zkáze motoru hot hatche Fordu. Problémy neignoroval, v servisu mu ale ani nadvakrát nedokázali pomoci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela

27.12.2017 | Petr Prokopec | 60 příspěvků

Jeden z majitelů popsal vše, co vedlo až ke zkáze motoru hot hatche Fordu. Problémy neignoroval, v servisu mu ale ani nadvakrát nedokázali pomoci.

Jedna z posledních velkých automobilových je spojena s motorem Fordu Focus RS. Přeplňovaný 2,3litrový čtyřválec EcoBoost totiž už po najetí asi deseti tisíc kilometrů začne vypouštět skrze výfuk bílý kouř. Za tím stojí spalování chladicí kapaliny, která se do válců dostává skrze vadné těsnění mezi blokem a hlavou motoru. To samo o sobě představuje velkou nepříjemnost, nicméně jak jsme si před pár týdny řekli, problém bude mít ještě vážnější příčiny, protože samotné výměny těsnění obvykle nic neřeší.

Svědčí o tom i čerstvě zveřejněné, nutno dodat tristní zkušenosti jednoho z majitelů, který zmapovat celé dosavadní soužití s vozem. Focus RS si pořídil v loňském roce, po zhruba 19 tisících najetých kilometrů zaznamenal stejný problém jako většina ostatních - tedy bílý kouř proudící z výfuku. Vůz tedy zamířil do autorizovaného servisu, tam však technici neobjevili jedinou netěsnost a hot hatch shledali bezproblémovým.

Majitel tak vše hodil za hlavu a jezdil dále, nakonec čtyřválcový motor 2,3 EcoBoost ve Focusu je založený na motoru, který užívá i Ford Mustang a s tím žádné větší problémy nejsou. Jenže ve srovnání s pony carem došlo k navýšení výkonu na 350 koní, kvůli čemuž modrý ovál použil v motoru nové materiály i komponenty. Automobilka přitom již v rámci úvodní série videí přiznala, že měla během vývoje problémy se spolehlivostí agregátů, nakonec ale prý měla vše vyřešit. Jak je však očividné, úspěšná zdaleka nebyla.

Majitel totiž zakrátko musel do servisu znovu, zjevné ztráty chladící kapaliny mu ani nedovolily jinak. I tentokrát ale zastoupení Fordu řeklo, že žádný problém neexistuje, a tak auto používal dál. Ne dlouho - aktuálně má tachometru 37 tisíc kilometrů, tedy mnohem více než řada lidí, více však již originální pohonná jednotka nenajede. Před několika týdny totiž po skončení akce Cars and Coffee odmítl Focus RS nastartovat. Motor je prakticky zcela zničen a to pozoruhodně následkem tzv. hydrolocku, tedy téhož, jako když s autem vjedete do hluboké vody, která se dostane do sání. Tak moc kapaliny chladící okruh propouštěl do motoru.

Tentokrát již technici problém nepřehlédli (ještě aby ano...), a majitel tak zcela novou pohonnou jednotku. Druhý motor disponuje novým těsněním, nicméně je otázkou, zda toto řešení pomůže. Původní agregát totiž měl zdeformovaný blok i hlavu, pročež mezi těmito dvěma díly vznikla mezera, skrze kterou bylo možné prostrčit minci. Není tak nikterak překvapivé, že motor netěsnil a dovnitř vtékala chladící kapalina. Pokud však došlo k takové deformaci, je pravděpodobné, že důvod bude komplikovanější. Nakonec ani u jiných motorů včasná výměna těsnění nic nevyřešila.

Pozitivní je, že Ford po měsících mlžení již přiznal, že si je problému vědom a pracuje na nápravě. To jsou však víceméně jediná slova, jakých jsme se přímo od automobilky dočkali. Na další bude třeba vyčkat. V mezičase však zejména američtí majitelé mohou využít tzv. Lemon Law, zákonu chránícího spotřebitele před vadnými produkty. Ten totiž automobilkám nařizuje zpětný odkup vozidel, pokud ta mají defektní zejména pohonné jednotky, tráví dlouhou dobu v servisech a nedaří se je opravit ani na poněkolikáté. V Evropě může být potýkání se s Fordem komplikovanější.

Uvidíme tedy, jak se celá záležitost vyvrbí. Pro automobilku se ale bezesporu nebude jednat o levnou záležitost, ať již dojde „jen“ na kompletní výměny pohonných jednotek, nebo zpětný odkup některých Focusů RS. Stran toho je nutné zmínit zcela zničenou reputaci hot hatche v zámoří, neboť kupříkladu ve Státech se vůz prodává poprvé - a rovnou s touto zásadní pihou na kráse...

Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 1 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 01Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 2 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 02Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 3 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 03Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 4 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 04Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 5 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 05Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 6 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 06Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 7 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 07
Bílý kouř je jen začátek, problémy Fordu Focus RS mohou končit i úplně zničeným motorem a důvodem velmi pravděpodobně není jen vadné těsnění

Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 8 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 08Majitel popsal patálie s motorem Fordu Focus RS, ve 37 tkm se odporoučel zcela - 9 - Ford Focus RS problemy s motorem dalsi 09
Proto jeho nový design tedy nejspíše bude jen dočasným řešením závady, bude to chtít nový motor

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 60 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše