Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl
24.9.2018 | Mirek Mazal
Kombíky neplatí za rychlá a auta a ač jsou některé z nich opravdu výkonné, na sportovní auta typu Porsche obvykle nemají. Nové Audi RS4 Avant je ale vážně hodně konkurenceschopný stroj.
Z hlediska logiky věci je pohled na přímé srovnání pětidveřového kombi od Audi s dvoudveřovým kupé z dílny Porsche irelevantní souboj aut dvou zcela odlišných koncepcí. Asi nikdo nebude váhat mezi tím, jestli si koupit jedno nebo druhé, pokud ale přijde na dynamiku v přímce, mají toho tyto dva vozy společného překvapivě hodně. A to i když je onen kombík zcela sériový a nejde o žádné dílo úpravce, kteří umí udělat konkurenta Ferrari klidně z Trabantu.
O zmíněném se přesvědčil majitel současného Porsche 911 Carrera GTS, toho se značkou poněkud amatérsky překrytou lepící páskou. Právě on s vyzval Mata Watsona z Carwow na letišti ke sprintu, když měl k testu zapůjčené Audi RS4 Avant B9. To je nepochybně rychlé auto, ale Carrera GTS je to nejrychlejší pod modely GT a Turbo. A vzhledem k zásadním rozdílům ve hmotnosti a aerodynamice by při stejném maximálním výkonu vyrovnaný souboj čekal asi málokdo.
RS4 totiž pohání vidlicový šestiválec s objemem 3 litry dopovaný dvěma turbodmychadly, které pomáhají konečnému výkonu 331 kW (450 koní) od 5 700 do 6 700 ot./min a 600 Nm v rozmezí od 1 900 do 5 000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku putuje všechna energie na obě nápravy, které ale snáší nemalých 1 790 kilogramů.
Legenda mezi sportovními vozy od Porsche v provedení Carrera GTS 991 bojuje s plochým šestiválcem se dvěma turby o totožném výkonu 331 kW (450 koní) při 6 500 ot./min a 550 Nm od 2 150 do 5 000 ot./min. Zadní kola se samosvorným diferenciálem zásobuje motor přes sedmistupňový automat. Výhodou je podstatně nižší hmotnost 1 525 kilogramů.
Pohon všech kol ale dělá svoje, a start tak trochu podle očekávání ovládla čtyřkolka. Porsche s motorem vzadu ale velké problémy s trakcí nemá a nezaostalo o tolik. Kdo by záhy čekal jasnou nadvládu menšího kupé, mýlil by se - trvalo celý závod na 400 metrů, než zuffenhausenský expres dotáhl rodinnou raketu a překonal ji nanejvýš o prsa. Cílem obě auta projela za 12,1 sekundy, což je velmi dobrý výsledek pro výkonný stěhovák, rozdíly byly v setinách sekundy.
Audi získalo sebevědomí, nebylo proč zdržovat nástup do další disciplíny, což byl sprint s letmým startem z rychlosti 80 km/h. Rychlejší převodovka a méně hmotnosti na krku znamenalo tentokrát nadvládu Porsche, netrvala ale dlouho. Další souboj na rovince se zařazeným třetím převodovým stupněm ukázal, že dynamika aut je překvapivě srovnatelná - v pružném zrychlení byly oba vozy zcela vyrovnané.
Test končí zkouškou brzd z rychlosti 113 km/h. Porsche svým rozložením celkové váhy s motorem za řidičem zastavilo dřív, v tomto ohledu se žádné překvapení nekonalo, což nelze říci o předcházejících případech. Lidé z Carwow ukázali, jak blízko mohou být zdánlivě neporovnatelné segmenty automobilového průmyslu. Vyhrál favorit, ale potlesk si zaslouží i statečný poražený, s ohledem na svou praktičnost zaostal o málo.
Audi RS4 umí držet krok s Porsche 911 GTS, i když má stejný výkon a stovky kilogramů navíc
Zdroj: carwow@Youtube
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
před hodinou - Servis zákaznici zničil auto při zkušební jízdě, přesto ji donutil zaplatit za opravu
před 7 hodinami - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019 - Německá policie bojuje proti pachatelům moderních přestupků nečekaně moderně
13.2.2019
Nejdiskutovanější články
- Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 - Nejslavnější odpůrce elektromobilů po testu řekl, co si myslí o prvním elektrickém Porsche
18.1.2019 (2) - Elon Musk má pocit, že jméno Tesly čte řada lidí špatně. Jak k němu vůbec přišla?
10.12.2018 (9) - Rozmach elektromobilů přinese zásadní změnu koncepce aut, oživí staré recepty
4.12.2018 (3) - Nový Renault Clio kompletně odhalen únikem, míří o hodně výš
29.1.2019 (3) - Prodeje nových aut v ČR dál klesají, Octavia přišla o pozici jedničky na trhu
9.12.2018 (1) - Boj odpůrců elektromobilů proti majitelům aut od Tesly se posunul do další úrovně
28.1.2019 - Co udělá omylem nalitá nafta modernímu benzinu? Tento vůz je smutnou odpovědí
9.12.2018 (2) - Rus zkusil, jestli jde auto v nouzi nastartovat i s pomocí tužkových baterií
18.1.2019 (2) - Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním
7.2.2019 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Poslední generálka 06:14
- Valentino Rossi má dnes 40 let 11:18
- Rossi dnes slaví 40. narozeniny 08:00
- Filip Salač po testech v Jerezu 15.2.2019
- Manuel Pagliani ukončil kariéru 15.2.2019
Živá témata na fóru
- Co právě teď posloucháte? 17:57 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 17:48 - abgx1
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 17:32 - Rageweawer
- S větrem ve vlasech.... 17:29 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 17:12 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 17:12 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:51 - Stepan
- Lyžárna 13:17 - jožko
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 10:19 - jarka
- Onboard videa 09:58 - M.Z.
Autobazar
Škoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2015
230 000,- KčVW Sharan 2.0 TDI BMT
r.v. 2017
670 000,- KčMazda 3 2.0 i
r.v. 2018
430 000,- KčVW Passat 2.0 TDI
r.v. 2008
205 000,- KčŠkoda Fabia 1.4 TDI
r.v. 2015
230 000,- KčOpel Astra 1.6 i
r.v. 2015
240 000,- KčOpel Astra 1.6 16V
r.v. 2010
150 000,- KčOpel Astra 1.4 16V
r.v. 2009
100 000,- Kč