Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Musk si založil firmu s pikantním českým jménem. Chce přes ní umlčet zlé novináře
24.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Tesly je již na nervy z negativní publicity, jíž se jeho nedokonalým výrobkům dostává. A proto hodlá žurnalisty kastovat dle jejich zaujetí.
Na Teslu je sice velká pozornost upřena již několik let, v posledních měsících však ještě více narůstá. Americká automobilka opakovaně selhává v plnění svých vlastních plánů ohledně nárůstu výroby až na 10 tisíc aut týdně. Této kapacity mělo být dosaženo již na sklonku loňského roku, nicméně velmi pravděpodobně s ní nebudeme moci počítat ani letos. Kromě toho se o řadu negativních titulků postaral klíčový Model 3, který zrovna neboduje v dlouhodobých nezávislých testech.
Tyto potíže spolu se stále rostoucími ztrátami vyvolaly poplach na finančních trzích, kde se hodnota kalifornské automobilky propadla hluboko pod své loňské maximum. Aktuálně tak jednu akcii můžete pořídit za 280 dolarů (cca 6 120 Kč), což je nižší suma, než za jakou se obchodovala loni touto dobou. Ve výsledku tedy není divu, že akcionáři mají aktuálně na stole návrh na částečné sesazení Elona Muska z vedení firmy, třebaže nelze příliš očekávat, že by mohl být úspěšný. Výsledek hlasování naplánovaného na 5. června, i to ale může být faktor, který přispívá ke stále větší nervozitě šéfa Tesly.
Ten je pod velkým tlakem již několikátý měsíc v řadě a podobně jako český prezident si vypěstoval velký odpor vůči novinářům. Co na tom, že naprostá většina médií mu dlouhodobě obstarává většinu marketingu, Muskovi k nespokojenosti stačí hrstka kritických hlasů, která se navíc ozývá jen v momentě, kdy je něco opravdu špatně. Na Twitteru proto sdělil, že se zabývá myšlenkou jakéhosi kastování žurnalistů. Ti jsou, dle jeho názoru, placeni olejářskou lobby, a proto jsou vůči Tesle, která prakticky neinzeruje, zaujatí.
Musk tedy hodlá vytvořit webovou platformu, na které budou hodnoceni novináři, editoři i publikace, pro které pracují. A ty, kteří z hodnocení vyjdou zle, by tak umlčel jejich definitivním znevěrohodněním či skrze snahu napravit svůj špatný obraz před veřejností. Jenže je skoro jisté, že pozitivní hodnocení získají v podstatě jen ti, kteří jsou nekriticky nakloněni elektromobilitě. Všichni ostatní, kteří by se čirou náhodou jen opovážili zmínit pravdu, tedy vyjma pozitiv vyjmenovat také negativa alternativního pohonu, by samozřejmě dostali záporné hodnocení.
Nejzajímavější pro nás je, že onen web se má jmenovat Pravda (sic). Vážně nepřekládáme Muskovo vyjádření, žádný The Truth, citujeme doslova to, co na Twitteru pronesl. Nevíme, v jakém jazyce se inspiroval - pravda se říká pravda nejen česky, ale třeba i slovensky, v přepisu rusky či velmi podobně polsky, je to zkrátka spíše slovanské slovo. Ať už se ale Musk inspiroval kdekoli, je to pro nás skutečně pozoruhodný název.
Že Musk nežertuje, dokládá i výpis z obchodního rejstříku, do kterého již loni v říjnu byla zaregistrována společnost Pravda Corp. Dosud se přitom nevědělo, co s ní šéf Tesly zamýšlí, nyní ale vše vyplulo na povrch.
Je pak otázkou, čeho tímto krokem hodlá Musk dosáhnout. Boj s médii ovšem vyhrát nemůže, a to neříkáme jen proto, že k nim patříme. Je více než jisté, že jeden web, na který navíc budou chodit hlavně příznivci Tesly, názor široké veřejnosti nezmění. Oproti tomu zpravodajství řady magazínů a novin bude nadále pomáhat utvářet názory spousty lidí.
Tuto skutečnost již dávno pochopil Silvio Berlusconi, stejně jako Andrej Babiš. Ti proto klíčová média vlastní (pardon, Babiš je někomu svěřil...), místo aby sváděli zbytečný boj s větrnými mlýny. Musk by proto měl začít pošilhávat směrem k Rupertu Murdochovi, o jehož mediální impérium se nyní pere Disney a Comcast. Nabídnout však bude muset přes 60 mld. USD (1,3 bilionu korun), to je hodně peněz i na něj...
Elon Musk je pod velkým tlakem. A tak se rozhodl, že s médii zahájí otevřenou válku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 10 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva