Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300

Statisíce Fabií a Octavií jsou nudné krabice, pak tu je ale pár strojů, které jsou všechno, jen ne to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300

25.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Statisíce Fabií a Octavií jsou nudné krabice, pak tu je ale pár strojů, které jsou všechno, jen ne to.

Když se řekne škodovka, spoustě lidí se vybaví staré stodvacítky jako smutný symbol normalizace na českých silnicích. Další napadne Fabia HTP, stroj, který se pejorativních přezdívek typu „Honem To Předjeď” už asi nikdy nezbaví. Ostatní zase vidí čipované Octavie TDI, které se za oblaků černého dýmu pokoušejí soupeřit se šesti- a osmiválci na semaforech.

A pak tu jsou nekonečné zástupy Fabií a Octavií, které si jejich majitelé pořídili prostě proto, že chtěli nějaké „normální auto” na každodenní ježdění. Nemine den, aby člověk na českých silnicích nepotkal ne jednu, ale hned zástup vozů této značky. A právě tahle všednost aut s logem Škoda stojí za tím, že se za nimi jen málokdo ohlédne, není-li fanouškem okřídleného šípu.

Ovšem, je-li člověk fanouškem, vybaví se mu při slově Škodovka spousta jiných aut. Namátkou zmiňme třeba 130 RS, Rapid 130 R/H nebo koncept 110 Super Sport, který se kvůli zásahu KSČ bohužel nikdy nedostal do sériové výroby a největší slávy se mu dostalo ve filmu, ze kterého cenzura udělala paskvil. To nejsou nezajímavé stroje, patří ale minulosti a v posledních letech je můžeme leda studovat v historických análech.

Zástupy Fabií, Octavií a do jisté míry i Superbů nicméně občas naruší stroj, o kterém když nevíte, že to je Škodovka, byste to podle jízdních parametrů nikdy neodhadli. Nebo takový, který není spokojen se svou rolí auta a chce být lokomotivou. Nebo se tváří jako americký muscle car. Nebo... dosaďte cokoliv, co by člověk od Škodovky nikdy nečekal, ale co díky kreativitě tunerů vzniklo a je hodné pozornosti.

Právě o takových počinech občas píšeme. Stojí totiž za pozornost, že mezi statisíci obyčejnými auty s výkony okolo 100 koní se občas najde jedno či dvě, které jich mají mnohonásobně víc. A na kterých to třeba ani není vidět. Tady je 9 takových z posledních pár let i s jednou perličkou na závěr.

Škoda Superb Rothe

Velký sedan by měl mít také dostatek výkonu, aby svůj majestátní vzhled podpořil schopnostmi. Jenže Superb není ani sedan, ani velký, a ani zas tak majestátní. Slušnou porci výkonu ve své nejschopnější verzi přesto nabízel, 260 koní 3,6litrové VR6 ale bylo pro tunera Rothe málo. Takže pod kapotu putovala 3,2litrová verze VR6 z Golfu V R32, ale skoro všechno v ní je nové a odolnější. Výsledkem je 514 koní, 600 Nm a maximálka 305 km/h.

Přečtěte si víc:
Škoda Superb Rothe: i škodovka může jezdit přes 300 km/h


Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 1 - Skoda Super Rothe 01Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 2 - Skoda Super Rothe 03Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 3 - Skoda Super Rothe 04Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 4 - Skoda Super Rothe 07Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 5 - Skoda Super Rothe 08Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 6 - Skoda Super Rothe 11

Škoda Octavia RS Bimoto

Octavia RS má za normálních okolností jeden motor a pět míst k sezení. Tahle konkrétní Octavia RS je ale jednou z nejšílenějších úprav škodovek vůbec. Má dva motory a jen dvě místa k sezení - místo zadních sedaček totiž je druhý dvoulitr TFSI, pohánějící zadní kola. Také má dvě převodovky, spojky a tisíc koní, s nimiž zajíždí čtvrtmíli za 10,64 s s cílovou rychlostí 224 km/h. A na stovce je za 2,6 vteřiny.

Přečtěte si víc:
Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 7 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 04Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 8 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 03Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 9 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 05Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 10 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 09Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 11 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 18

Škoda Fabia Combi TDI s 262 koňmi

Tmavě šedých Fabií Combi I. generace jezdí po silnicích tisíce. Jenže jejich výkony v drtivé většině případů končí lehce nad stovkou koní. A pak je tady tento stroj, který byste od běžné Fabie s většími koly nerozeznali, protože to prostě nejde. V útrobách je ale spousta novinek a k těm hlavním patří 262 koní a 493 Nm pod kapotou z devatenáctistovky TDI. Pozoruhodný sleeper...

Přečtěte si víc:
Škoda Fabia Combi TDI s 260 koňmi: dokonale skrytá hrozba

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 12 - Skoda Fabia Combi TDI sleeper 260 PS NL 28Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 13 - Skoda Fabia Combi TDI sleeper 260 PS NL 29Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 14 - Skoda Fabia Combi TDI sleeper 260 PS NL 31Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 15 - Skoda Fabia Combi TDI sleeper 260 PS NL 17Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 16 - Skoda Fabia Combi TDI sleeper 260 PS NL 10

Škoda Octavia Muscle Coupe

Do Fordu Mustang se montovalo i slavné TDI o objemu 1,9 litru, které většina z nás důvěrně zná v první generaci Octavie. Nevěříte? Jak si jinak vysvětlit tento „Mustang”, který má pod kapotou právě dieselovou devatenáctistovku? Sarkasmus stranou, tohle indické cosi musí patřit k nejšílenějším kreacím, které na základě Octavie vznikly. Nejenže to je vážně ošklivá věc, k Fordu Mustang to nemá o nic blíž, než k němu má Octavia ve své sériové podobě.

Přečtěte si víc:
Co s vaší starou Octavií? Udělejte z ní repliku Fordu Mustang

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 17 - Skoda Octavia Muscle Coupe 02Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 18 - Skoda Octavia Muscle Coupe 03Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 19 - Skoda Octavia Muscle Coupe 04Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 20 - Skoda Octavia Muscle Coupe 05

Škoda Fabia TDI 4x4

Fabia a čtyřkolka je věc, kterou oficiálně skombinovat nelze. Buď chcete Fabii a musíte se spokojit s předním náhonem, nebo chcete čtyřkolku a je potřeba jít do jiného showroomu. Fabia TDI 4x4 nicméně skutečně existuje, je dílem Jana Vávry, má 310 koní a jezdila závody do vrchu. Za ohromných oblak černého dýmu, kterou vypouštělo snad nejkratší výfukové potrubí na přeplňovaném autě - je tu jen koleno za turbodmychadlem a výstup je nahoru. Pod plným plynem tahle věc připomíná lokomotivu.

Přečtěte si víc:
Tahle Škoda Fabia 1,9 TDI má 310 koní a 4x4, hulí jak lokomotiva

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 21 - fabia tdi 4x4 310hp 01Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 22 - fabia tdi 4x4 310hp 02Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 23 - fabia tdi 4x4 310hp 03Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 24 - fabia tdi 4x4 310hp 04Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 25 - fabia tdi 4x4 310hp 05Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 26 - fabia tdi 4x4 310hp 09

Škoda Octavia RS KITT belgické policie

Michael Knight bojoval se zločinem a k tomu měl speciálně upravený Pontiac Firebird, nazvaný Knight Industries Two Thousand, tedy KITT. Snad podobné záměry měla belgická policie, když si pořídila černou Octavii RS třetí generace a na kapotu jí připevnila ohromnou krabici s kamerami. Také má odhalovat zločin, konkrétně krádeže aut apod., ale zda neodhalí víc prošlých lékárniček než ukradených automobilů, se můžeme jen dohadovat.

Přečtěte si víc:
Škoda Octavia RS belgické policie vypadá jak KITT Knight Ridera

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 27 - Skoda Octavia RS policie Belgie 2015 01Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 28 - Skoda Octavia RS policie Belgie 2015 02Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 29 - Skoda Octavia RS policie Belgie 2015 03

Škoda Superb Combi 3,6 V6 Turbo

Na těchto fotografiích stojí Škoda Superb Combi, i když není vidět. Totiž, dostala fólii s maskováním, které je naprosto ideální na dálnice a do města. Takováto úprava je na kombíku tak hloupá, až je zajímavá. A pod kapotou je motor 3,6 VR6, ze kterého firma HGP dostala 450 koní, takže maximálka blízká 300 km/h by nemusela být nereálná a kdokoliv tohle auto před několika týdny koupil, získal víc než slušný sleeper, pokud odstranil onu praštěnou fólii.

Přečtěte si víc:
Škoda Superb 3,6 V6 Turbo s 450 k je už zdálky ministr války

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 30 - Skoda Superb 36 V6 turbo 450 PS 01Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 31 - Skoda Superb 36 V6 turbo 450 PS 02Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 32 - Skoda Superb 36 V6 turbo 450 PS 03Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 33 - Skoda Superb 36 V6 turbo 450 PS 04Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 34 - Skoda Superb 36 V6 turbo 450 PS 05Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 35 - Skoda Superb 36 V6 turbo 450 PS 09

Škoda Yeti RS

Ovšem, Škodovka nikdy nic jako Yeti RS nepostavila. A i kdyby postavila, nanejvýš by to mělo 200 - 230 koní. Tenhle britský stroj nicméně označení RS může hrdě nosit, protože má pod kapotou 500 koní a pohonné ústrojí od motoru po poloosy z Audi TT RS. To znamená 2,5litrový pětiválec a čtyřkolku založenou na Haldexu, ale odolnějším než u sériového Yetiho. A také je hmotnost o víc než čtvrt tuny níže než v sérii. Nelze se tak divit, že tohle auto na okruzích předjíždí kdeco, je prostě šílené...

Přečtěte si víc:
Škoda Yeti RS: skrytá bestie s 500 koňmi pojede skoro vše
Škoda Yeti RS s 500 k už jezdí, na okruhu vážně drtí vše: video
500koňová Škoda Yeti RS znovu řádí na okruhu: sporťáky svačí, další RS ničí

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 36 - Skoda Yeti RS project 063Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 37 - Skoda Yeti RS project 064Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 38 - Skoda Yeti RS project 065Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 39 - Skoda Yeti RS project 075Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 40 - Skoda Yeti RS project 111Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 41 - Skoda Yeti RS project 114

Škoda Fabia RS za 2,1 milionu korun

Nikoliv, Škodovka do Fabie nikdy nenabízela příplatky jako věnec volantu a obložení interiéru z mahagonového dřeva, kůži Merino na sedačkách, palubní desce i stropě nebo pravými diamanty vykládaný klíček. Toto je zdánlivě obyčejná Fabia slovenské policie, která umí také měřit rychlost. Dostala pancéřování, což je samo o sobě bláznivé, podstata věci je tady ale jinde - na palubě má radar, který stál 47 tisíc eur. Ne 4,7 tisíce, čtyřicet sedm tisíc. Jen za radar. Tehdy to bylo asi 1,2 milionu korun, celé auto stálo v přepočtu 2,1 milionu. A Slováci svého času chtěli koupit další desítky podobných aut s totožnou měřící výbavou a stejně absurdní cenou. Tenhle stroj tu je jako perlička na závěr - není specifickým svým vzhledem, výkonem, ani ničím podobným, jen svou šílenou cenou...

Přečtěte si víc:
Jedna policejní Fabie za 2,1 milionu Kč? Tak se krade na Slovensku

Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 42 - Skoda Fabia RS  policia 01Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 43 - Skoda Fabia RS  policia 02Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 44 - Skoda Fabia RS  policia 03Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300 - 45 - Skoda Fabia RS  policia 04

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše