Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce

Jeho revoluční dveře mu měly zajistit přízeň publika, místo toho se ale staly přítěží. Tou se nakonec stal i B-Max jako takový, teď končí bez nástupce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce

24.7.2017 | Petr Prokopec | 51 příspěvků

Jeho revoluční dveře mu měly zajistit přízeň publika, místo toho se ale staly přítěží. Tou se nakonec stal i B-Max jako takový, teď končí bez nástupce.

Když se B-Max v roce 2012 představil na autosalonu v Ženevě, ohodnotili jsme jeho kvality slovy prostorem neohromí, konstrukcí dveří už vůbec. To je na MPV zakládající si právě na řešení svých dveří docela problém, a tak není divu, že jsme tehdy psali, že si „zadělává nejen na úspěch, ale i na problém”. A čas ukázal, že se pro Ford stal hlavně problémem.

Ze začátku přitom všechno nebylo až tak černé. Vůz dorazil na trh ještě v roce 2012 a během toho dalšího se prodeje vyšvihly na slušných 68 557 exemplářů. Nicméně segment s vozy MPV již v té době začínal stagnovat na úkor crossoverů a SUV a přežít mohli jen ti nejsilnější. Tím B-Max nebyl - problémy s oněmi dveřmi a nepřesvědčivý projev s klíčovým litrovým tříválcem pod kapotou hnaly zákazníky jinam. Už v roce 2013 tak nezájem zastavil výrobu, což se dělo i v dalších letech. Loňské registrace tak jen stěží překročily hranici 40 tisíc prodaných vozů a letos se za první půlrok sotva vyšplhaly nad čtvrtinu tohoto čísla.

Problematičtější model modrý ovál už dlouho nevyrobil, a tak nakonec učinil jedinou možnou věc - právě oznámil, že B-Max v září letošního roku skončí po pouhých pěti letech na trhu. A to bez jakéhokoli přímého nástupce. „Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům Ford Craiova, kteří přispěli výrobě nejinovativnějšího MPV všech dob: Fordu B-Max,” řekl k celé věci stroze John Oldham, šéf Ford Romania, který má výrobu vozu na starosti.

Místo nešťastného MPV na montážních linkách v rumunské továrně v Craiově pak převezme Ford EcoSport, který zde bude vyráběn pro evropské země. Takový americký trh ale bude minimálně ještě během příštích měsíců zásobovat továrna v indickém Chennai. Obě verze se přitom dočkají lehké modernizace.

V rámci nového modelového roku by měl dorazit hlavně interiér pozměněný ve stylu nového Fordu Fiesta. Kromě toho se dočkají menších úprav i motory 1,0 a 1,5 EcoBoost, které pod kapotou doplní na některých trzích i atmosférická dvoulitrová jednotka. V rámci vzhledu ale nečekáme žádné divoké designérské orgie, spíše změnu několika málo detailů či osvěžení palety barev a odlišný vzhled litých kol.

Jelikož EcoSport má jakožto SUV mnohem větší šance na úspěch (i když také on má na poměry současného hladu po SUV), nedojde ani s ohledem na ukončení výroby Fordu B-Max ve zmiňované rumunské továrně značky k propouštění. Právě naopak modrý ovál nabere ještě 700 nových zaměstnanců, z nichž pět set se bude věnovat SUV, zatímco zbytek rozšíří řady pracovníků montujících motory EcoBoost.

Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 1 - Ford B-Max 2012 zive 01Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 2 - Ford B-Max 2012 zive 02Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 3 - Ford B-Max 2012 zive 03Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 4 - Ford B-Max 2012 zive 04Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 5 - Ford B-Max 2012 zive 05Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 6 - Ford B-Max 2012 zive 06Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 7 - Ford B-Max 2012 zive 07Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 8 - Ford B-Max 2012 zive 08Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 9 - Ford B-Max zive dalsi 07Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 10 - Ford B-Max zive dalsi 08Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 11 - Ford B-Max zive dalsi 09Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 12 - Ford B-Max zive dalsi 10Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 13 - Ford B-Max zive dalsi 11Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 14 - Ford B-Max zive dalsi 02Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 15 - Ford B-Max zive dalsi 03Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 16 - Ford B-Max zive dalsi 04Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 17 - Ford B-Max zive dalsi 05
Ať se na prodeje B-Maxu podíváme jakkoli, za úspěšný tento model označit nelze. I proto s ním Ford nadále nebude pokoušet štěstí a jeho výrobu zcela zastaví

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 51 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše