Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Alfy Romeo budou stejná nebo vyšší liga nez Němci, říká šéf značky
17.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Harald Wester zastoupil na IAA Sergia Marchionneho se stejným sebevědomím. Některá jeho slova však mají hlavu i patu.
Je to možná překvapivé, ale šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se na letošním autosalonu ve Frankfurtu vůbec neukázal. Místo toho zůstává v zámoří, kde musí řešit nemalé problémy mezi americkou částí FCA a tamními odbory. Díky tomu milovník svetrů přišel nejen o možnost potkat se se šéfkou koncernu General Motors Mary Barra, ale zároveň také o slavnostní výstavní debut nové Alfy Romeo Giulia QV.
K řečnickému pultu se tedy nakonec postavil šéf automobilky (i spřízněného Maserati) Harald Wester, který očividně načichnul sebevědomím svého nadřízeného. Když ovšem některé jeho výroky jaksepatří rozpitváme, zjistíme, že by skutečně mohly zavánět realitou. Wester totiž naznačuje, že Giulia QV má velkou šanci se prosadit v prémiovém segmentu, neboť velká řada zákazníků touží po alternativě vůči německým vozům.
„Pokud s nimi jezdíte pět nebo deset let, je to… skoro jako manželství. Podle dnešních globálních statistik se ovšem 40 až 50 procent párů rozvádí. V případě automobilového světa by navíc toto číslo mohlo být ještě vyšší, pokud zde máte skutečně působivou alternativu,“ prohlašuje Wester, přičemž samozřejmě doufá, že zklamaná klientela přijde právě do showroomů italské automobilky.
Šéf značky zároveň dodává, že za pomoci nových modelů značky by Alfě Romeo mohla být navrácena její někdejší sláva. „Nechceme vyrábět chladné a technokratické produkty. Co do obsahu a výkonu chceme být na stejné či ještě vyšší úrovni (než Němci). Chceme prostě navrátit automobilovým nadšencům porci emocí, jakou je dnes již velmi těžké najít.“
Takový krok je jistě vítaný, nicméně by s ním nemusela být spojena poměrně vysoká cena. Odrazení klientely v tomto ohledu se ovšem Wester nebojí. Podle něj lidé, kteří jsou ochotni utratit dva miliony korun za nový vůz, nebudou mít problém zamířit jinam než obvykle, pokud jim bude nabídnuta dobře vypadající a slibná alternativa.
Naděje je tedy zjevně zásadním pilířem strategie značky, která by měla navýšit registrace na 400 000 kusů ročně. To možná ve srovnání s loňskými šestinásobně nižšími prodeji vypadá jako extrémně vysoké číslo, nicméně ve skutečnosti se jedná pouze o zlomek automobilů, které se v prémiovém segmentu každoročně prodají.
„V té části trhu, na kterou cílíme, se v loňském roce prodaly dvě třetiny z celkových osmi milionů nových vozů, tedy 5,4 milionu nových aut. Pokud toto číslo následně zasadíte do našich plánů, zjistíte, že musíme přesvědčit sedm nebo osm zákazníků ze sta, aby přešli od německých značek k té naší,“ upřesňuje situaci Wester.
S tímto výhledem by přitom Alfa Romeo skutečně mohla dosáhnout kýženého úspěchu, zvláště kdy reakce publika na nový sedan Giulia QV jsou „velmi pozitivní“. Jednou věcí je ovšem obdiv a tou druhou nakupování. Uvidíme tedy někdy v příštím a přespříštím roce, zda jsou Italové konečně na cestě dobré či do záhuby.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Alfa Romeo Giulia QV se ve Frankfurtu předvedla hned v několika barevných variacích
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
před 11 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
před 5 hodinami - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
před 6 hodinami - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
před 8 hodinami - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
před 9 hodinami - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva