Tesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný

25.8.2016 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Za kontroverzní systém Tesly nyní dáte o 11 500 Kč více. Nic se sice nezměnilo, nové ceny ale prý lépe reflektují jeho skutečnou hodnotu.

Autopilot Tesly v mnohém připomíná hollywoodskou celebritu, se kterou byly spojovány velké naděje. Stačil však jeden snímek z bujaré párty, a rázem je kariéra v troskách. Je přitom jedno, že běžní lidé pijí a drogují daleko více, ti jednoduše nikoho nezajímají. Na hvězdu je ale upřena pozornost celého světa a médiím neunikne žádné zaškobrtnutí. A pokud jich je hned několik, tím lépe, o ničem jiném si totiž lidé nepřečtou raději než o cizí smůle a neštěstí.

Tento možná netradiční úvod plně vysvětluje, proč titulky neustále plní havárie spojené s Autopilotem. Tento systém možná pomohl řadě motoristů z nesnází, nicméně nejednoho do nich naopak uvrtal. A mnohdy jen kvůli svému názvu, který je prostě zavádějící. Slibuje totiž vizi naprosto autonomního pohybu na silnicích bez nutnosti pozornosti řidiče. Jak ale všichni velmi dobře víme, nic takového Autopilot momentálně nedokáže zaručit.

Mnohý by tedy čekal, že Tesla jednoduše svou ostře sledovanou celebritu pošle trochu do ústraní, tak jako mnozí hollywoodští agenti schovají své hvězdy na drahé odvykací kliniky. Mediální bouře se přežene a oni mohou zase čistě svítit jako lilie. Taková ovšem zdaleka není politika Elona Muska, zakladatel automobilky pozornost médií miluje a o publicitu si přímo říká. Není tedy zbytí, Autopilot si musíme opět vzít na paškál.

Protentokrát ovšem nejde o nehodu, nýbrž o cenu systému, kterou automobilka potichu navýšila. Dříve stál 2 500 USD (cca 60 tisíc korun) při objednávce společně s vozem či 3 000 USD (72 tisíc korun) v rámci dodatečné montáže, nyní bude na účtu cifra 3 000, respektive 3 500 USD (83 500 Kč). Rozhodně však nepočítejte s tím, že za své peníze dostanete více než předtím.

Mluvčí automobilky v tomto ohledu uvedl, že nová cena „lépe reflektuje hodnotu produktu“. To by se za jiných okolností dalo pochopit, po zrovna v aktuální situaci nám to ale přijde jako rána vedle. Na Autopilot je nyní upřena velká pozornost, zejména v souvislosti s haváriemi. Značná část světa proto očekávala, že Tesla daný systém přejmenuje, stáhne z trhu nebo kupříkladu vysvětlí, jak je možné, že po nárazu Autopilot opětovně zrychluje a tuto chybu odstraní.

Žádný „odchod na rehabilitační kliniku“ se ovšem neodehrál, automobilka pokračuje v nastoleném směru. Vyšší cena Autopilotu aktuálně není jejím jediným kontroverzním krokem. Podle analytiků do stejného ranku patří i představení nové verze P100D. Prioritou značky by totiž konečně měl být nějaký zisk a nikoliv jen „mrhání času a peněz“.

Musk se samozřejmě v tomto bodě snaží kontrovat a dodává, že „každý prodaný exemplář nám pomůže zaplatit menší a mnohem dostupnější Model 3, který je ve vývoji. Bez zákazníků ochotných koupit drahé Modely S a X bychom nebyli schopni zafinancovat vývoj menšího a dostupnějšího Modelu 3.“ Což na jednu stranu zní jako rozumné vysvětlení.

Je však otázkou, kolik lidí si nakonec varianty P100D za více než tři miliony korun koupí a zda zisk z nich nejen pokryje náklady spojené s většími akumulátory, ale zároveň ještě pokryje část výdajů za vývoj Modelu 3. Dle nás se tak nestane, místo Tesla nejspíše jen potřebovala kladnou publicitu, aby „vykázala zajímavou činnost“ a mohla dosáhnout na další finance od těch, kteří ji drží nad vodou.

Možná by bylo lepší představit novou variantu Autopilotu, která sice bude i nadále v testovací fázi beta, nicméně po prvním kontaktu s překážkou alespoň vypne hnací ústrojí a zabrání tak dalšímu, neštěstí. Je ale evidentní, že taková novinka by rozhodně netáhla stejně jako „nejrychleji akcelerující vůz světa“...

Tesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 1 - tesla autopilot co umi 01 do 18mphTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 2 - tesla autopilot co umi 02 autopilot neaktivniTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 3 - tesla autopilot co umi 03 nad 18mphTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 4 - tesla autopilot co umi 04 bez smeroveho oddeleniTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 5 - tesla autopilot co umi 05 mestoTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 6 - tesla autopilot co umi 06 mestoTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 7 - tesla autopilot co umi 07 dalniceTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 8 - tesla autopilot co umi 08 prace na silniciTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 9 - tesla autopilot co umi 08a zidkaTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 10 - tesla autopilot co umi 09 sjezdTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 11 - tesla autopilot co umi 10 protisvetloTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 12 - tesla autopilot co umi 11 prujezdni pruhyTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 13 - tesla autopilot co umi 12 prujezdni pruhyTesla potichu zdražila Autopilot. Nezměnila nic, jen se ji zdál moc levný - 14 - tesla autopilot co umi 13 pomaly provoz dalnice
Autopilot Tesly se opětovně ocitl pod palbou kritiky, tentokráte kvůli navýšení ceny. Za více peněz totiž odvádí stejnou činnost jako dříve

Zdroj: Electrek

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše