Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úspěch jednoho z nových Hyundai ukazuje, jakou chybu dělají Ford a General Motors
12.12.2019 | Petr Prokopec
Není to úplně nový model, jen výrazněji faceliftované provedení, přesto si Hyundai Elantra v listopadu meziročně polepšilo o neskutečných 102 procent. Stojí za tím hlavně rozhodnutí konkurentů opustit jeho segment.
Jak nedávno zjistil z vlastního průzkumu Volkswagen, láska Američanů k SUV všeho druhu hned tak nepomine. Pro spoustu z nich dokonce vozy se zvýšeným podvozkem a vyšší stavbou karoserie představují jedinou možnou volbu. Rozhodnutí Fordu a General Motors odstřihnout ze své nabídky cokoliv, co není SUV (či v případě modrého oválu Mustang) nebo pick-up tak má logický základ. Hyundai však poukazuje na skutečnost, že řada zákazníků zůstává věrna nikoliv značce, nýbrž karosářskému stylu. A právě o tyto lidi Ford a GM přichází.
„Je tu 6,5 milionu majitelů aut, kteří nebudou mít náhradu za svůj sedan od své automobilky. 44 procent z nich tvrdí, že chtějí sedan, takže když se podíváte na tato suchá čísla, vyjde vám, že je zde stále velmi slušná klientela,“ uvedl viceprezident produktového plánování korejské automobilky Mike O'Brien. Zapravdu mu dává pohled na firemní registrace, kdy taková Elantra si letos v listopadu oproti stejnému období loňského roku polepšila o neskutečných 102 procent.
Co přitom za tímto nárůstem stojí, asi uhodnete sami. A pokud nikoliv, je tu studie společnosti Edmunds, která vše do detailu objasňuje. Podíl majitelů Fordu Focus, kteří své staré auto vyměnili za nové od téže značky, letos klesl na 33 procent oproti 40 procentům z roku 2016. Věrnost zákazníků u Chevroletu Cruze padá dolů ještě razantněji, z původních 57 procent tu aktuálně máme pouze 45 procent. A jen 18, resp. 21 procent pak automobilky neopustilo a zvolilo SUV.
Z tohoto vývoje profitují právě asijští výrobci, neboť zmiňovaná Elantra přebrala 2,3 procenta bývalých zákazníků Fordu, zatímco 3,5 procenta zamířilo k Toyotě pro Corollu a 4 procenta k Hondě pro Civic. Rozhodnutí amerických automobilek se tak jeví být chybou, jednoznačně přicházejí o zákazníky. Analytička společnosti Edmunds Jessica Caldwell nicméně dodává, že Ford a GM budou tratit pouze z jednoho úhlu pohledu.
„Ford a GM udělaly strategické rozhodnutí, na jehož základě upřednostňují zisk před tržním podílem,“ říká Caldwell s tím, že obě automobilky tak získají cenné finance na investice do elektromobily a autonomie. Dle studie jsou totiž zákazníci ochotni zaplatit 4 až 8 tisíc dolarů (92 až 183 tisíc Kč) více za malé SUV než za kompaktní sedan. Většina z této sumy přitom připadá na zisk výrobce, méně registrací tedy opravdu může vyústit ve vyšší výdělek.
Na druhou stranu je ale třeba si uvědomit, že nic a tedy ani móda netrvá věčně. Jakkoliv se tedy momentálně nezdá, že by obliba SUV měla skončit, v jistý moment se tak stane. A Ford i GM v tu chvíli budou zranitelnější než kdokoliv jiný, neboť jakkoliv jejich pokladny mohou být naditější, na překotnou změnu nálad na trhu zareagovat nezvládnou. A čím déle jim vývoj novinek bude trvat, tím více budou tratit. Oslovit navíc budou muset zákazníky, k kterým se již jednou otočily zády. Vsadit vše na jednu kartu je vždy ošidné.
Zájem o Hyundai Elantra meziročně neskutečně vzrostl, zvláště proto, že Ford a GM se rozhodly vyklidit pole s kompaktními sedany
Zdroj: The Detroit News
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před hodinou - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 3 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 4 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis