Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ignorace pár drobností vám může způsobit velké potíže se startem auta, i benzinového
24.9.2018 | Mirek Mazal
Rána už jsou chladná, zima se blíží a problémy se studeným startem na sebe nenechají dlouho čekat. Běžně si je spojíme s diesely, ani moderní benzin ale nemusí být snadné „nahodit”.
Jeden z posledních teplých týdnů je za námi a už z chladného víkendu bylo cítit, že se blíží nejstudenější část roku. Již několik let můžeme pozorovat rozhozený koloběh ročních období, ostatně letos jaro také nebylo zrovna typické. Proto se nebudeme moci divit, když podzim jen naznačí svou existenci a záhy začne mrznout.
V tu chvíli nebude ničím výjimečným zamrznuté auto, kterému se příliš nechce nastartovat. V minulosti jsme vám ukazovali, s jakými obtížemi zvládají různá auta starty v opravdu tuhé zimě a šlo typicky o diesely. Ty mohou mít za nízkých teplot potíže s tuhnutím nafty, už samotný princip fungování Dieselova motoru ale studeným startům dvakrát nepřeje. Majitelé moderních benzinů (moderních proto, že u těch dávných s karburátory to nebylo o mnoho lepší) se obvykle smějí, ale jak vám ukáže video níže, ani pár let starý benzinový vůz nemusí být zárukou hladkého studeného startu.
Natočil jej Tomáš Lysý ze Slovenska o uplynulé zimě v Oravské Jasenici a narazili jsme na něj docela náhodou. Zachycuje studený start Opelu Insignia při teplotě -31° Celsia, tedy opravdu tuhé zimě. Ukázkové záběry začínají pohledem na zpomalený displej středového panelu, kde se líně promítá výstup z infotainmentu. Následuje několik sekund trvající první pokus o nastartování. Palubní deska zahraje barvami, rafičky projedou okolo číselníků a nic. Druhý pokus v podobném duchu připomíná zvukem z motoru vojenský kanon, nikoliv odolnou zážehovou verzi. Ani třetí drcení startéru stále zatuhlý motor nevzbudí. Ani čtvrté a páté zmáčknutí startovacího tlačítka doprovázené těžkým dýchanými promrzlého majitel nic nepřinese.
Vytrvalé startování ukázalo jen kontrolky blikající jak někde na diskotéce. Až sedmý pokus probudil zamrzlou Insignii k životu. V první moment se ozval nervydrásající zvuk pocházející buď od prokluzujícího klínového řemene nebo větráku ventilace, ale za pár vteřin už se benzínový motor dokázal rozběhnout. Tři minuty trápení ukázaly, že nahodit i benzínové auto v tuhé zimě může být těžký úkol.
Je to jistě spíše abnormální příhoda, o to cennějším poučením pro nás ale je. Baterie vozu, jinak typicky slabé místo, byla tentokrát při síle, na tu si majitel dal jistě pozor. Zanedbal ale zbylou údržbu, neboť takto Opel Insignia v perfektním stavu rozhodně nestartuje. Problém mohl být v nekvalitním oleji, ať už novém nebo příliš opotřebovaném. Potíží mohlo být i „nečisté” palivo a nebo zapalovací svíčky za zenitem. Všechny tyto věci se přitom dají relativně snadno zkontrolovat a případně i vyměnit.
Berte to nyní, kdy je ještě relativně teplo, jako nejlepší motivaci nechat si své auto před zimou zkontrolovat, pokud to tedy nezvládnete sami. Až budete v tuhé zimě přemýšlet, v jakém stavu je olej, svíčky nebo zda v palivové nádrži nezůstala třeba nějaká voda, bude už pozdě...








Startování v zasněžené Oravské Jasenici předvedlo, jak složitý může být i start benzínového motoru v tuhé zimě. Že tím trpí, nemusíme dodávat, kontrola před zimou se vám jistě vyplatí
Zdroj: Tomas Lysy@Youtube
Bleskovky
- Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
před 4 hodinami - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
včera - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019
Nejnovější články
- Clarkson a spol. ukázali své „povozy“ pro novou The Grand Tour, stovky koní nechybí
před hodinou - Luxusní přeborník ve ztrátě hodnoty přišel i se svým V12 biturbo na ceně o 3,8 milionu
před 2 hodinami - Dojezd elektrického Porsche je dle úřadů tak mizerný, že si firma zadala vlastní test
před 3 hodinami - Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu
před 4 hodinami - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
před 4 hodinami - Skončí už móda SUV? Průzkum VW říká něco jiného, než si myslí lidé z vedení
před 5 hodinami - Výrobce karavanů pro bohaté zkouší oslovit chudší trochu bizarní zmenšeninou
před 5 hodinami - Nejlevnější parádní kombíky na trhu ojetin: Spousta prostoru za pár desítek tisíc Kč
včera - Někdo najel s vzácným moderním Porsche 105 tisíc km, je k mání za třetinu ceny těch nejetých
včera - K mání je kamion zvláštní jednotky, stroj jak ze Šíleného Maxe zvládá i zásah na železnici
včera

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 09:08 - honziss
- BMW Divize 20:53 - janjan
- Rychlodotazy 18:50 - driver
- Policejní kontroly a měření 18:32 - M.Z.
- Politický koutek 16:55 - jerry
- Onboard videa 16:11 - aikoN
- Zajimave auto, 400k kč 14:37 - TomZ
- Gastronomické okénko 13:41 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 13:34 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 13:23 - pavproch
Autobazar
VW Golf 1.6 TDI
r.v. 2016
340 000,- KčVW Golf 1.6 TDI
r.v. 2017
300 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2008
78 000,- KčVW Polo 1.0
r.v. 2018
280 000,- KčMercedes E E 220 CDI 4MATIC
r.v. 2016
620 000,- KčŠkoda Octavia 1.5 TSI
r.v. 2019
400 000,- Kč