Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč

Domácí opravy drahých aut se zdají být neřešitelnou záležitostí, ale není to tak úplně pravda. Tyto vozy jsou v principu podobné levnějším modelům, jen jejich oficiální servisy nefungují tak efektivně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč

29.7.2019 | Mirek Mazal

Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Domácí opravy drahých aut se zdají být neřešitelnou záležitostí, ale není to tak úplně pravda. Tyto vozy jsou v principu podobné levnějším modelům, jen jejich oficiální servisy nefungují tak efektivně.

Ferrari 348 bylo vyráběno mezi léty 1989 až 1995. Dvoudvéřového kupé s motorem V8 se prodalo okolo devíti tisíc kusů a dodnes patří mezi žádané modely z Maranella. Vlastnictví každého z vyrobených strojů vyžaduje každé 4 roky, nebo po ujetí 40 tisíc kilometrů výměnu rozvodového řemene, což nezbytně znamená vytáhnout motor ven z auta.

To je pochopitelně složitý servisní úkon, který doprovází výměna řady dalších součástí, jako jsou napínáky, vodní čerpadlo, ložiska a řemenice. Tato služba přijde v autorizovaném servisu až na 25 000 USD, tedy asi 573 tisíc Kč. To je extrémní suma i vzhledem k současné hodnotě modelu 348, stejně jako v jiných případech ale i tady platí, že není nutné platit horentní sumy a vyplatí se navštívit méně honosnou opravnu.

Majitel Tim Purcell své Ferrari 348 Targa svěřil do rukou neautorizovaného servisu, aby zjistil, zda je možné spolehlivě vykonat potřebné práce bez poplatku za autorizované služby. Náročný úkol začal demontáží kol, částí karoserie, velkého sání, výfuku a postupně se mechanici dostali k uvolňování hadic vedoucích do vidlicového osmiválce.

Druhý den putovalo Ferrari do vzduchu, aby se pánové mohli podívat na demontáž potřebných dílů ze strany podvozku. Plánovaný postup se neobešel bez vypuštění náplní jako chladicí kapalina, brzdová kapalina nebo olej. Zejména náplň chladičů jim udělala problémy a mechanici ji pak museli uklízet po celé dílně.

Po třech dnech příprav se garážoví specialisté konečně dostali k vyjmutí V8 z Timova supersportu. Na rozdíl od mnoha jiných, motor Ferrari 348 lze vytáhnout ven spuštěním pod auto na připravený podstavec. Italští návrháři počítali s pravidelnou výměnou rozvodů, proto přizpůsobili uložení pohonné jednotky k snadnějším zásahům.

Čtvrtá etapa úsporného servisu spočívala v opravě vyjmutého motoru. Pracovníci například odšroubovali sání a oba kryty hlav na horní části osmiválce.

Poslední etapa pokračovala úspěšně, dokud nenastalo několik překážek. Největším zdržením se stala olejová vana připevněna jedním zapomenutým šroubem. Mechanici si toho nevšimli a ve spěchu použili rány kladivem. Násilím vana povolila ze své pozice a tým mohl úspěšně pokračovat k zamýšlené výměně všech opotřebovaných dílů 3,4litrového agregátu Tipo F119.

V tuto chvíli ještě chybí vrátit motor na své místo, to už ale bude ve srovnáním s dobrodružností předchozích operací relativně jednoduchá práce. Finální účet zatím neznáme, je ale nepochybné, že oprava vyjde na zlomek sumy požadované servisem. Předběžný odhad hovoří o maximálně pětinové částce - to už se opravdu vyplatí.


Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 1 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 01Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 2 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 02Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 3 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 03Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 4 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 04Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 5 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 05Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 6 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 06Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 7 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 07Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 8 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 08Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 9 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 09Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 10 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 10Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 11 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 11Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 12 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 12Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 13 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 13Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 14 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 14Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 15 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 15Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 16 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 16Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 17 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 17Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 18 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 18Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 19 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 19Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 20 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 20Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 21 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 21Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 22 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 22Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 23 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 23Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč - 24 - Ferrari 348 TS vymena rozvodu foto 24
Náročný servis Ferrari 348 TS lze provést i ve skromnějších podmínkách za zlomek sumy požadované autorizovaným servisem

Zdroj: Normal Guy Supercar@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše