Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
22.5.2022 | Petr Miler
Má impozantní vzhled, výkon i dynamiku, však z 0 na 400 km/h má umět zrychlit za pouhých 12 sekund. A svým zvukem jen potvrzuje, že jde o mimořádnou bestii na kolech.
Bude zřejmě těžké dočkat se ještě někdy nového auta se skutečně působivým zvukovým projevem, tedy alespoň pokud jde o silniční vozy homologované pro běžný provoz v Evropě. Nejprve přišla turba, která utišila i Ferrari, ale to ještě nebyl takový problém. Pak ovšem dorazily filtry pevných částic i nové hlukové regulace a krásně znějící nové auto prakticky neexistuje. Poslechněte si někdy, co zbylo třeba ze zvuku současného Audi R8 před faceliftem a po něm. To ani nemá turbomotor, přesto z burácejícího tryskáče zbyl jen bečící beránek, bohužel.
Přesto vám dnes můžeme ukázat auto, které zní mimořádně intenzivně, snad bychom řekli až hrubě. Nejde vyloženě o novinku, jako koncept se Bugatti Bolide představilo už skoro před dvěma roky, bude ale ještě další téměř dva roky trvat, než se jej dočkají první zákazníci. Do té doby bude francouzská automobilka ohromovat publikum jeho pojízdným prvním exemplářem, který tento víkendu ukázala na slavné přehlídce elegance u jezera Como.
Právě tam jej při vykládání z náklaďáku nahodili studený a jeho zvukový projev za těchto podmínek nelze přiblížit slovy. Dopřejte si jej sami na videu níže - více než co jiného připomíná start starých stíhaček z druhé světové. Na podobné studené starty dávno nejsme zvyklí, toto muselo být na vlastní kůži skutečně něco zcela mimořádného.
Jak je možné, že Bolide i dnes takto zní? Jednoduše, není to silniční auto, nemá homologaci pro běžný provoz, takže s ním lze jezdit jen na okruhu. I tam sice platí hlukové limity, ale filtry pevných částic tam povinné skutečně nejsou. Nemůžeme se dočkat chvíle, až tento speciál uvidíme v ostré akci - jeho 1 850 koní a 1 850 Nm při hmotnosti jen 1 240 kg pramení ve skutečně extrémní dynamiku. 0-100 km/h za 2,17 sekundy, 0-200 km/h za 4,36 sekundy, 0-300 km/h za 7,37 sekundy, 0-400 km/h za 12,08 sekundy a 0-500 km/h za 20,16 sekundy jsou čísla jako z jiného světa. Vyrobeno bude jen 40 aut, každé se startovací cenou 4 miliony Eur, tedy asi 100 milionů Kč.



Takto se Bugatti Bolide ukázalo loni na milánské výstavě MIMO. Letos jej můžete slyšet při studeném startu na Concorso d'Eleganza Villa d'Este tradičně pořádaném u jezera Como. Foto: Bugatti
Zdroj: TheTFJJ@Youtube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon