Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
23 let starý luxusní křižník Mercedesu ukázal, co pořád umí předvést na Autobahnu
4.1.2021 | Petr Prokopec
Na první pohled se může zdát, že nemá čím zaujmout. Stačí však nastartovat jeho chválený pětilitr, vyrazit na Autobahn, a rázem změníte názor.
Není tomu dlouho, co Mercedes představil zcela novou třídu S. Ta se ovšem ve srovnání se svými předchůdci vrátila pouze ve čtyřdveřovém provedení, přičemž s návratem dvoudvířek třícípá hvězda už ani nepočítá. Fanoušci tak mohou už jen vzpomínat na doby, kdy mohli sáhnout po S Coupe či S Cabrio a ještě dříve po třídě CL. Právě tak byly totiž varianty třídy S osazené pouze jedním párem dveří nazývány v letech 1992 až 2014. A my se nyní podíváme na zoubek její hned první generaci.
Dvoudvířko se pod kódovým označením C140 objevilo před dlouhými osmadvaceti lety, přičemž zákazníci mohli volit mezi osmiválcovou a dvanáctiválcovou jednotkou. Za vůbec nejlepší provedení je přitom považována verze CL500, která dostala pětilitrový osmiválec bez přeplňování. Tato pohonná jednotka produkovala 326 koní a 470 Nm točivého momentu, což jsou čísla, která dnes neohromí. S nimiž korespondovalo i zrychlení na stovku za 6,8 sekundy.
Je nicméně třeba rovněž dodat, že ve srovnání s dvanáctiválcem byl osmiválec výrazně lehčí nebál se ani zatáček. Na ty na přiloženém videu od člověka stojícího za kanálem TopSpeedGermany na Youtube nedojde, místo toho si můžeme osmiválec vychutnat na Autobahnu. Právě to je ale revír luxusních křižníků podobného ražení, kde se CL500 rozhodně neztrácí.
Obdivuhodné není pouze to, že se třiadvacet let starý vůz s naprostou lehkostí a nenuceností podívá několikrát daleko za hranici 200 km/h. Zajímavé je i to, že vyjma větrného hluku působí kabina velmi klidným dojmem a při snížení tempa nabízí stejný komfort jako současné modely třícípé hvězdy. Ve výsledku tedy není divu, že fanoušci právě toto provedení vynáší do nebes. A tamtéž vlastně míří i cena přeživších exemplářů - celkem vzniklo 26 022 kusů C140 a žádný z nich v rozumném stavu nekoupíte za méně než čtvrt milionu Kč. Vozy novější generace jsou jako ojetiny neobvykle levnější, i to o něčem svědčí.
Třiadvacet let starý Mercedes CL500 má stále dostatek sil na to, aby udivil i v dnešní době, a to i přes relativně malý výkon. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@YouTube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch