Nový nejlepší Mercedes na Autobahnu ukázal, s jakou noblesou lze cestovat 250 km/h

Takové rychlosti dnes dosáhne hodně aut, stačí našetřit na silnější verze Octavie. Ovšem způsob, jakým ji nový Mercedes třídy S zvládá, je pořád výjimečný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový nejlepší Mercedes na Autobahnu ukázal, s jakou noblesou lze cestovat 250 km/h

28.12.2020 | Petr Prokopec

Nový nejlepší Mercedes na Autobahnu ukázal, s jakou noblesou lze cestovat 250 km/h

/

Foto: Mercedes-Benz

Takové rychlosti dnes dosáhne hodně aut, stačí našetřit na silnější verze Octavie. Ovšem způsob, jakým ji nový Mercedes třídy S zvládá, je pořád výjimečný.

Když Mercedes v roce 2006 odhalil třídu S generace W221, publikum zašumělo překvapením. Třícípá hvězda tehdy neměla takový sportovní kredit, jako je tomu nyní a byla vnímána spíše jako výrobce luxusních limuzín, jejichž majitelé na prahu nebo již v důchodovém věku auta užívají více či méně pasivním způsobem. Konzervativní klientele se tehdy nové eSko zdálo být až příliš agresivní, nicméně svými kvalitami vůz nakonec přesvědčil a Mercedes s ním mohl slavit slušné prodejní úspěchy.

Nyní už tu máme generaci W223, která je po stránce vzhledové jasnou evolucí výše zmiňovaného provedení. V mezičase se navíc změnil jak přístup zákazníků, tak automobilka, a tak se publikum nad sportovně laděnými tvary již neušklíbá. Trochu vylekat by jej mohl pohled na parametry verze S500, neboť toto označení bylo dříve automaticky spojeno s osmiválcem. A ta stávající přesedlala na šestiválec.

Nejde tu navíc o tradiční downsizing, kdy motor je menší, ale výkon vyšší - ten v tomto případě klesl ze 455 na 435 koní, a tak se i zhoršila dynamika - sprint z klidu na stovku zabere místo 4,8 o něco delších 4,9 sekundy. To lze považovat za krok zpátky, nicméně nové video z Autobahnu naznačuje, že pomalé tohle auto opravdu není.

I když není tak silné ani rychlé, umí se do toho opřít. Podpora 22 elektrických koní a 250 Nm mild-hybridního ústrojí pak navíc umocňuje sametovost jízdy, což je ve výsledku přesně to, co od třídy S očekáváte. Navíc ve chvílích, kdy se již plynový pedál blíží podlaze, má vůz i docela zajímavý zvukový projev.

I když video jistě neřekne vše, je z něj patrné, že vůz i tak vysoké rychlosti zvládá s velkou noblesou, což jej nakonec teprve činí výjimečným. A vzhledem ke klimatickým podmínkám můžeme vidět i zdánlivou drobnost připomínající, na co všechno se při vývoji myslelo - autu i v rychlostech daleko za hranicí 200 km/h fungují stěrače docela normálním způsobem. O tom si řada zejména neněmeckých aut, která zjevně nikdo netestoval při jízdě vysokou rychlostí za deště, může nechat jen zdát.


Nový nejlepší Mercedes na Autobahnu ukázal, s jakou noblesou lze cestovat 250 km/h - 1 - Mercedes-Benz S-Class 2020 nova sada 02Nový nejlepší Mercedes na Autobahnu ukázal, s jakou noblesou lze cestovat 250 km/h - 2 - Mercedes-Benz S-Class 2020 nova sada 04Nový nejlepší Mercedes na Autobahnu ukázal, s jakou noblesou lze cestovat 250 km/h - 3 - Mercedes-Benz S-Class 2020 nova sada 05Nový nejlepší Mercedes na Autobahnu ukázal, s jakou noblesou lze cestovat 250 km/h - 4 - Mercedes-Benz S-Class 2020 nova sada 06
Nový Mercedes S500 vyměnil osmiválec za elektrifikovaný šestiválec, pořád je ale vzhledem ke své velikosti a nabízenému luxusu velmi rychlým autem. Ilustrační foto: Mercedes-Benz

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše