Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
36 let starý Mercedes na Autobahnu ukázal, jak rychlá byla auta už v časech Škod 120
22.12.2020 | Petr Prokopec
Tehdy u nás byla vrcholem nabídky alespoň trochu dostupných aut Škoda 120 LS s výkonem 58 koní a maximálkou 150 km/h. Mercedes 280 CE měl 185 koní a na 200 km/h zrychluje jako nic i dnes.
Pokud jste majitelem moderního vozu, pak nejspíše víte, že jeho řízení je až směšně jednoduché. Díky technickému pokroku v oblasti podvozků, řízení i pneumatik a také díky množství elektronických asistentů od vás ani rychlá jízda nevyžaduje mnoho úsilí. I proto nakonec narůstá počet nehod způsobených nepozorností, neboť při povolených rychlostech je snadné pohybovat se po myšlenkami kdekoli jinde, jen ne silnici.
V případě starších vozů je vnímání rychlosti docela jiné. Stojí za tím jak starší konstrukce, tak i pohonná jednotka, jež o sobě dává více vědět kvůli horšímu odhlučnění. Vlastně by tak nikoho nemělo překvapit, že zatímco u moderních aut vám jako zcela bezpečné přijde i dvousetkilometrové tempo, u těch starších působí i nižší rychlosti mnohem dramatičtěji.
Pokud chcete důkaz, stačí se podívat na níže přiložené video. To mapuje jízdu Mercedesu 280 CE z roku 1984, tehdy vrcholné verze kupé této řady. Jde o auto z dob, kdy se u nás neprodávala ani Škoda 130 (ta dorazila v roce 1986) a vrcholem byly „ostré” verze stodvacítky LS a GLS schopné se 42,7 kW (sic) výkonu jet nanejvýš kolem 150 km/h. Vše se odehrává na německém Autobahnu, a tak se řidič auta po většinu času drží v pásmu, které je v Česku považováno za nelegální. A pokud nebudete sledovat tachometr, budete mít pocit, že třícípá hvězda uhání mnohem rychleji, než se z videa zdá - tedy úplně opačný proti podobným záběrům z nových aut.
I tak ale jede vůz na svou dobu opravdu rychle. Řidič z něj dostane okolo 210 km/h, přičemž zrychlení ze 100 na 200 km/h je otázkou nějakých 20 sekund. A přes výše popsaný dramatičtější projev nelze říci, že by musel divoce bojovat s nějakou nezkrotnou bestií, nakonec se na to podívejte sami. Mercedesy W123 byla zkrátka vyspělá auta, do kterých tehdy ještě nezávislý úpravce AMG dával i pětilitrové osmiválce.






Šestatřicet let starý Mercedes-Benz 280E W123 ve verzi Coupe na Autobahnu svou rychlostí určitě nezklamal, v době jeho největší slávy se nám o takových rychlostech ani nesnilo. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejčtenější články
Ošizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
20.8.2025Léta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
20.8.2025Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
20.8.2025Lamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
20.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva