Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
36 let starý Mercedes na Autobahnu ukázal, jak rychlá byla auta už v časech Škod 120
22.12.2020 | Petr Prokopec
Tehdy u nás byla vrcholem nabídky alespoň trochu dostupných aut Škoda 120 LS s výkonem 58 koní a maximálkou 150 km/h. Mercedes 280 CE měl 185 koní a na 200 km/h zrychluje jako nic i dnes.
Pokud jste majitelem moderního vozu, pak nejspíše víte, že jeho řízení je až směšně jednoduché. Díky technickému pokroku v oblasti podvozků, řízení i pneumatik a také díky množství elektronických asistentů od vás ani rychlá jízda nevyžaduje mnoho úsilí. I proto nakonec narůstá počet nehod způsobených nepozorností, neboť při povolených rychlostech je snadné pohybovat se po myšlenkami kdekoli jinde, jen ne silnici.
V případě starších vozů je vnímání rychlosti docela jiné. Stojí za tím jak starší konstrukce, tak i pohonná jednotka, jež o sobě dává více vědět kvůli horšímu odhlučnění. Vlastně by tak nikoho nemělo překvapit, že zatímco u moderních aut vám jako zcela bezpečné přijde i dvousetkilometrové tempo, u těch starších působí i nižší rychlosti mnohem dramatičtěji.
Pokud chcete důkaz, stačí se podívat na níže přiložené video. To mapuje jízdu Mercedesu 280 CE z roku 1984, tehdy vrcholné verze kupé této řady. Jde o auto z dob, kdy se u nás neprodávala ani Škoda 130 (ta dorazila v roce 1986) a vrcholem byly „ostré” verze stodvacítky LS a GLS schopné se 42,7 kW (sic) výkonu jet nanejvýš kolem 150 km/h. Vše se odehrává na německém Autobahnu, a tak se řidič auta po většinu času drží v pásmu, které je v Česku považováno za nelegální. A pokud nebudete sledovat tachometr, budete mít pocit, že třícípá hvězda uhání mnohem rychleji, než se z videa zdá - tedy úplně opačný proti podobným záběrům z nových aut.
I tak ale jede vůz na svou dobu opravdu rychle. Řidič z něj dostane okolo 210 km/h, přičemž zrychlení ze 100 na 200 km/h je otázkou nějakých 20 sekund. A přes výše popsaný dramatičtější projev nelze říci, že by musel divoce bojovat s nějakou nezkrotnou bestií, nakonec se na to podívejte sami. Mercedesy W123 byla zkrátka vyspělá auta, do kterých tehdy ještě nezávislý úpravce AMG dával i pětilitrové osmiválce.






Šestatřicet let starý Mercedes-Benz 280E W123 ve verzi Coupe na Autobahnu svou rychlostí určitě nezklamal, v době jeho největší slávy se nám o takových rychlostech ani nesnilo. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
před 10 hodinami
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
před 11 hodinami
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
