Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace Lamborghini na Autobahnu nejlépe připomíná, co je to italská kvalita
25.6.2020 | Petr Prokopec
Nic to nemění na tom, že jde o fascinující stroj s úžasným zvukovým projevem, těžko ale na trhu najdete jiné auto, kterému tachometr ukazuje 320 km/h v momentě, kdy jede 284 km/h.
Lamborghini Murciélago bylo vůbec prvním modelem vyvinutým zcela pod dohledem Audi, které italskou automobilku převzalo v roce 1998. Člověk by proto očekával, že kupé odhalené v roce 2001 na tom bude daleko lépe s kvalitou, než bývá u italských aut obvyklé. Němcům ale zjevně trvalo mnohem déle, než svůj typický přístup otiskli do všech částí vozu.
Ukazuje to video kolegů z AutoTopNL, kteří vyrazili právě s Murciélagem na německý Autobahn. A nezjistili jen to, že kupé je stále pekelně rychlé. Skutečně velmi optimistickým se tam ukázal být tachometr, který v tomto případě proměřuje jako žádné jiné auto, které jsme měli možnost poznat.
Odchylky mezi zobrazovanou a skutečnou rychlostí přitom nejsou nikterak neobvyklé a počítají s nimi jak výrobci, tak i řidiči. Ovšem povětšinou jde o jednotky kilometrů, kdy třeba v takové obci namísto tachometrových 50 km/h jedete spíše 48 km/h. Ovšem Murciélago je v tomto ohledu skutečným rekordmanem, neboť ve chvíli, kdy na přístrojovém štítu svítí rychlost 320 km/h, GPS ukazuje 284 km/h.
Je samozřejmě třeba dodat, že čím starší auta jsou, tím více se vzdalují od stavu, v jakém opouštěly továrnu. Platí to zejména u pohonných jednotek, jenž postupem času ztrácí na výkonu. Kde tedy původně mělo být 580 koní, za které je v případě Lamborghini zodpovědný patřičně hlasitý 6,2litrový atmosférický dvanáctiválec, tak nyní může být stádo o několik desítek koní nižší. Či možná kupodivu i přesně takové, jaké výrobce deklaroval, neboť pojistit se mohl původním vyšším výkonem.
Ať tak či onak, nic to nemění na skutečnosti, že Murciélago je nadále jedním z těch supersportů, které snad každý touží mít ve své garáži. Stojí za tím i jeho design, pod který se podepsal Luc Donckerwolke. Ten seoprostil od všemožných extravagancí, jaké jsou spojené hlavně se současnými limitovanými edicemi Lamborghini. Díky tomu Murciélago prakticky nestárne. Tedy při pohledu zvenčí, uvnitř je to i kvůli onomu tachometru trochu vyčpělejší káva.


Tachometr Lamborghini Murciélago opravdu neskutečně proměřuje, otázkou ale je, zda to při jeho zvuku bude někomu vadit. Foto: AutoTopNL@Youtube
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejčtenější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva