Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
AM-G: Aston Martin našel svůj „bod G“, motory V8 mu bude dodávat AMG
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výměnou za pětiprocentní podíl bude divize z Affalterbachu dodávat také veškerou elektroniku. A podílet se má i na představení budoucích modelů.
O možné spolupráci britské a německé značky se spekulovalo již několik měsíců (či spíše let, první zmínky spadají již do roku 2008). Až dosud ovšem jakákoliv možná dohoda nevypadala reálně, spíše jen jako sen vedení Astonu Martin. Nakonec ale vše dobře dopadlo, neboť Britové dnes oznámili, že se sportovní divizí AMG začínají technickou spolupráci. Ta jim má pod kapotu přihrát na zakázku vyvinuté motory V8 a veškerou palubní elektroniku, zatímco Mercedes-Benz v rámci dohody získal pětiprocentní podíl.
Německá automobilka se tak po společnostech Investment DAR a Investindustrial stává jedním z velkých akcionářů, na rozhodování firmy však vliv mít nebude. Daná procenta totiž spadají do ranku nehlasovacích, jedná se tak vlastně jen o možné dividendy a pochopitelně podíl na majetku samotné firmy. Pro Aston Martin se ale daná dohoda víceméně rovná záchrannému kruhu, kromě motorů a elektroniky se totiž koncern Daimler má podílet i na představení budoucích modelů britské značky.
„Spolupráce s Mercedesem-AMG při zachování nezávislosti, unikátního charakteru a stylu Astonu Martin naznačuje ve společnosti, která právě začíná druhé století svého působení v branži, příchod lepších zítřků,“ vyjádřil se k dohodě technický ředitel britské značky Ian Minards. Podle Oly Källeniuse, šéfa AMG, je pak celá záležitost jen důkazem velkého renomé sportovní divize.
Na první „AM-G“ jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště pak na jeho pohonnou jednotku, která by ale navzdory všem prohlášením charakter Astonu Martin změnit měla. Dozajista se totiž bude jednat o přeplňovaný motor, který Britové již hezkých pár let nepoužívají...



Aston Martin se domluvil s AMG na dodávkách motorů V8 výměnou za pětiprocentní podíl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva