Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku
22.5.2023 | Petr Prokopec
Na Škodu Enyaq RS vám dnes nestačí ani 1,6 milionu korun a rychleji jak 180 km/h vás stejně nesveze. To Dodge Challenger s motorem V8 koupíte levněji a počítat můžete s lepší dynamikou než u českého elektromobilu.
Americké muscle cars mají pro řadu Evropanů pomalu větší kouzlo než italské supersporty. Ve srovnání s nimi totiž platíte daleko méně, praktická použitelnost je však nesrovnatelně vyšší. Mimo to zde máme kouzlo obřího motoru, který se nejen stará o slušnou dynamiku, ale rovněž o patřičný zvukový doprovod. Ve finále zde jsou vlastně jen dvě stinné stránky, z nichž tou první je poněkud vyšší žíznivost, než na jakou je našinec u evropských aut zvyklí. Druhou pak dostupnost, přes oceán totiž oficiálně nemíří každý model. S „šedým importem“ je pak spojena řada obav, byť často nemístných.
Dodge nicméně své zastoupení v Evropě má, pořídit zde tedy můžete i legendární a bohužel končící Challenger. Jeho třetí generace přitom dorazila v roce 2008, od té doby však vůz prošel řadou proměn. Základní verze tak sice je nadále k mání se šestiválcem, jeho objem se však zvedl ze 3,0 na 3,6 litru. Daleko živěji nicméně bylo pod kapotou osmiválcových modelů, neboť ty vrcholné jako nedávno odhalený SRT Demon 170 produkují přes tisíc koní. S tímto výkonem je tato varianta nejrychleji akcelerujícím silničním vozem světa, stovku totiž dá za 1,66 sekundy.
Lidé z kanálu AutoTopNL na Youtube ale na německý Autobahn vyvezli provedení s mnohem nižším potenciálem, a sice verzi R/T s paketem T/A, která disponuje 377 koňmi a stovku pokoří za 5,4 sekundy. To nejsou čísla, z nichž by si dnešní rozmazlené publikum posadilo na zadek, marná ale nejsou. 5,7litrová jednotka Hemi se navíc obejde bez přeplňování, což ji dává unikátní charakter. Dnes už totiž v Evropě motor bez turba nenabízí téměř nikdo. A pokud se někdo najde, pak ji obvykle používá jako součást hybridního pohonu. Challenger je tak jedním z posledních zástupců staré školy.
U nás si osmiválcové kupé můžete pořídit za 1,54 milionu korun, respektive za 1,6 mil. Kč v kombinaci se zmíněným paketem. Ten zahrnuje černé dekorativní polepy kapoty, střechy, boků a víka zavazadelníku, stejně jako 20palcová litá kola. Opomenuta nicméně nebyla ani technika, vůči sérii totiž přibylo lepší sání divize Mopar. Vše přitom může být vaše levněji, než kdybyste sáhli po takové Škodě Enyaq RS (od 1 644 900 Kč), která se s americkým muscle carem nemůže měřit ani v rámci akcelerace (6,9 s u výchozího provedení), ani v případě maximálky (pouhých 180 km/h).



I základní osmiválcový Challenger dokáže okouzlit, zvláště když za něj dáte daleko méně než za řadu evropských aut s mnohem nižším výkonem i horší dynamikou. Navíc tu máme jeho neobyčejný vzhled, stejně jako auru exotiky. Foto: Dodge
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 4 hodinamiVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
před 2 hodinamiFord dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
před 3 hodinamiŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 4 hodinamiJezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
před 5 hodinamiHybridní ojetiny trápí další dosud přehlížený problém, v podstatě se všemi kupujete zajíce v pytli
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva