Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin omezuje produkci modelu Rapide, není o něj zájem
18.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Čtyřdvéřové kupé Rapide z produkce Aston Martinu nejde na odbyt tak dobře, jak automobilka očekávala. Výrobce tak omezuje produkci a uvažuje, čím jej nahradí.
Aston Martin nemá příliš štěstí v prodeji svých čtyřdveřových modelů. Původní model Lagonda byl svého času poměrně povedený sedan, ale příliš komerčního úspěchu firmě nepřinesl. Aston přišel nedávno opět se svým novým modelem čtyřdveřového sedanu, který nese jméno Rapide. Novinka se zdála být sázkou na jistotu, vždyť Porsche svou podobně laděnou Panameru prodává jako housky na krámě a to se vedle Astonu Rapide zdá být čímsi jako je zvíře vedle krásky. Jenže prodejní úspěch se někdy nedostaví přesně podle síťového grafu.
Výrobce předběžně počítal s výrobou přibližně 2 000 Rapide ročně, výrobu ale nyní musel omezit na 1 250 kusů a to pořád nemusí reflektovat skutečné prodeje. Uvážíme-li, že Panamera se prodává v desetitisícových sériích, jde o poměrně tristní výsledek. Omezení výroby vysvětluje i nedávný krok firmy, kdy výrobu tohoto modelu přesunula z rakouských továren společnosti Magna Steyer. Té mimochodem bude musel za předčasné ukončení kontraktu zaplatit asi 10 miliónů liber.


Koncept Astonu Lagonda z roku 2009
Aston Martin musí v kontextu těchto událostí pochopitelně uvažovat i o tom, s čím jiným zaujme zákazníky. Jednou z možností je oživení myšlenky na oživení jména Lagonda, které se v podobě konceptu jakéhosi crossoveru představil před pár lety v Ženevě. Jenže už tam byl přijat dosti vlažně a není divu, že podle nedávných neověřených informací byl tento projekt zcela smeten ze stolu. Ostatně, kdo by stál o další BMW X6, auto pro všechno a pro nic.
Aston chce přesto zareagovat na ohlasy klientů, kteří si v případě Rapide, stěžují na velmi málo místa na zadních sedadlech, která jsou pro cestování na delší vzdálenosti prakticky nepoužitelná. Společnost ve světle těchto faktů připravuje zvětšené čtyřdveřové kupé v praktičtějším provedení, které by mělo nést historickou značku Lagonda. Neradujte se ale předčasně, neboť tento sedan respektive čtyřdveřové kupé se na trhu neobjeví dříve než za čtyři roky.















Aston Martin Rapide 2010, zde v americkém provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 10 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před hodinou
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 2 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 4 hodinami
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 5 hodinami
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
