Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Diesel: další naftové Porsche je na světě
2.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Naftový motor si s definitivní platností našel cestu do dalšího Porsche. Po SUV Cayenne je další „obětí” dieselmanie cestovní Panamera.
Porsche již loni potvrdilo, že svůj velký sedan křížený s několika dalšími typy aut osadí naftovým motorem. Očekávané se stalo skutkem právě dnes, kdy zuffenhausenská automobilka model Panamera Diesel oficiálně představila. Podívejme se tedy na to, co nabízí.
Na první pohled se Panamera Diesel prakticky nijak neliší od svých benzinových bratříčků (a o to tu jde...). Zkoumavé oko pozorovatelovo odhalí pouze jemný nápis „diesel” na dvojici předních dveří, tím vizuální specifika naftové Panamery končí.
To podstatné se pochopitelně skrývá pod kapotou, kde se usídlil dobře známý motor 3,0 V6 TDI koncernu Volkswagen. Pro použití v Panameře byl pochopitelně lehce upraven, aby působil přece jen trochu specifičtěji a tedy i důstojněji. Vybaven je upraveným vstřikováním common-rail pracujícím s tlakem až 2 000 barů a novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. S touto výbavičkou dává až 250 koní výkonu, který je dostupný v rozmezí 3 800 až 4 400 ot./min, točivý moment nejvýše 550 Nm je posazen do rozmezí 1 750 a 2 750 ot./min. Jde tedy zřejmě o úplně stejný motor, který dostal inovovaný Cayenne Diesel, jen stejná maxima výkonu a točivého momentu jsou u něj uváděna ve větších rozsazích otáček.
Takto vybavená Panamera není vyloženě lenoch. S povinným automatem Tiptronic S a pohonem zadních kol (pohon 4x4 zatím není k dispozici ani za příplatek) zrychlí na stovku za 6,8 sekundy a dosáhne rychlosti nejvýše 242 km/h. Podstatnější vlastností novinky je ale průměrná spotřeba nafty ve výši 6,5 l/100 km (emise CO2 odpovídají 172 g/km), což v kombinaci s osmdesátilitrovou nádrží znamená teoretický dojezd přes 1 200 km na jedno natankování. Pokud zvolíte příplatkové pneumatiky se sníženým valivým odporem, kombinovaná spotřeba klesne na 6,3 l/100 km (167 g/km). O přítomnosti systému start and stop nepochybujte, je v základní výbavě. Bez zajímavosti není ani to, že vůz je úspornější než dražší Panamera S Hybrid, je ale třeba dodat, že hybridní varianta je o více jak 50 procent výkonnější.
Cena Panamery Diesel začíná v Německu na 80 183 Eur vč DPH (cca 1 950 000 Kč), prvním natěšeným zákazníkům budou vozy této řady dodány letos v srpnu. V základní výbavě vozu by se měl nacházet aktivní podvozek PASM (vůz bude standardně dodáván s klasickým podvozkem s vinutými pružinami a tlumiči, za příplatek může být vybaven i vzduchovým odpružením), bi-xenonová světla, parkovací asistent vpředu i vzadu, kontrola tlaku v pneumatikách nebo satelitní navigace. Samozřejmě vedle mnoha jiných prvků, které v této třídě můžeme očekávat zcela automaticky.
Doplněno: Známe už i cenu vozu na českém trhu - u nás bude k mání od 2 059 000 Kč vč. DPH.
Nevíme, jestli jste si dieselová Porsche oblíbili, my z nich zrovna radostí neskáčeme. Pokud jsou vám ale trnem v oku, můžete si zkusit spravit náladu třeba pohledem nejnovější fotografie modelu 911 GT3 RS 4.0, který tatáž automobilka představila minulý týden.
Porsche Panamera Diesel - pro někoho zlý sen, pro jiného dálniční spása...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva