Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin předvedl v akci svůj 835koňový lék na elektromobily. Místo nich přichází s novým V12
21.8.2024 | Petr Miler
Je smutné, že v dnešním automobilovém světě se na obyčejnou snahu uspokojovat přání klientely můžete spoléhat jen u výjimečné značky ovládané geniálním obchodníkem, ale díky bohu aspoň za to. Aston Martin své elektrické plány odpískal a místo toho nabízí tohle.
Ještě donedávna skoro neexistovala významná automobilka, která by svou blízkou budoucnost nespojovala jen s elektrickými auty. Proč, nevíme, racionální smysl to nedávalo nikdy, alespoň do některých automobilových firem se ale zdravý rozum vrátil. Platí to mj. o Astonu Martin, který též měl své elektrické plány, sám šéf a majitel společnosti Lawrence Stroll ale letos tyto záměry odpískal s tím, že elektrická auta by pod hlavičkou této značky neprodal.
„Poptávka po elektromobilech, určitě za cenu Astonů Martin, není taková, jaká jsme si před dvěma lety mysleli, že bude,” řekl lakonicky. Tak proč by je nabízel, proč by je všem „cpal”, jako to dělá dnes skoro každý? Kanadský obchodník židovského původu, který si vydělal jmění hlavně obchodováním s módou, tak raději udělal krok zpět a letos v květnu raději vytáhl nové pojetí něčeho, co u jiných značek ztrácí zastání - nový dvakrát přeplňovaný motor V12.
Právě k němu se nyní vrací s potvrzením, že se jako první ukáže v další generaci modelu Vanquish. Nový agregát dostal zesílený blok, nové ojnice, přepracovanou hlavu s novými vačkami, vstřikovači i výfukovými kanály. A také dvojici vylepšených turbodmychadel, díky nimž a nabídne výkon až 835 koní a točivý moment maximálně 1 000 Nm. To zní velmi dobře, zde vlastně i doslova.
Nové upoutávky totiž motor neukazují jen staticky, ale předvádí také jeho soundtrack. V 34sekundovém klipu níže jej můžete slyšet noblesně zaržát, jak se ostatně na motor V12 sluší a patří. Jasně, nejsou to tak opojné árie jako u přirozeně plněných dvanáctiválců, ale člověk musí být realista. Co víc si v dnešní době můžeme přát?



Nový dvanáctiválec Astonu Martin se neukázal jen staticky, ale poprvé se předvedl i v akci. Níže ho můžete slyšet v akci. Foto: Aston Martin
Zdroj: Aston Martin
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 11 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva