Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin V12 Vantage S 2013 přiznal svou cenu i dynamiku, na stovce je za 3,9 s
20.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výrobci supersportů si 20. červen evidentně zakroužkovali v kalendáři jako den zveřejnění údajů o dynamice. Do party k Chevroletu se přidal Aston Martin.
Teprve před pár hodinami jsme vás zpravili o přesných dynamických specifikacích nové Corvette C7. Dat pustil Chevy do éteru hned několik (všimněte si, že maximální rychlost mezi nimi chybí, holt proč si vystřílet všechen prach hned v sedmnácté tiskové zprávě k novému Rejnokovi...), tím hlavním údajem ale byl čas akcelerace z 0 na 96 km/h za 3,8 sekundy. Vzhledem k výkonu a především ceně vozu pozoruhodný údaj, jistě se ale najdou tací, kteří budou chtít ještě více.
Takovým se dnes rozhodl připomenout též Aston Martin, který podobným stylem zpřesnil dynamiku již dříve odhaleného V12 Vantage S. Že jezdí až 330 km/h a je tak po One-77 druhým nejrychlejším Astonem všech dob už víme od minula, akcelerace na stovku ale byla dosud popisována stejně jako u Vette - „pod 4 sekundy”. Nyní víme, co to přesně značí. Na evropských 100 km/h vystřelí posílený dvanáctiválec s 573 koňmi vůz za 3,9 sekundy, na amerických 60 mph (tedy znovu 96 km/h jako u C7) ale jen za 3,7 sekundy. Takže je o jednu desetinu sekundy rychlejší a na tom zkrátka záleží...
Tahle desetinka (a o něco vyšší maximálka, u C7 se hovoří o čísle kolem 315 km/h) vás ale přijde setsakra draho. Britové totiž už zveřejnili ceny vozu a na nám zřejmě nejbližším německém trhu vyjde na tučných 179 950 Eur (asi 4,65 milionu Kč). Taková Vette stojí v nám cenově podobně blízkém Španělsku 79 990 Eur, tedy něco kolem 2,06 milionu Kč. A tak místo jednoho Astonu můžete mít dvě Corvetty a ještě pořádný balík peněz na benzin, pneumatiky a brzdy. Jenže ani se dvěma Chevroley v garáži se na 96 km/h za 3,7 s nedostanete...
Druhý nejrychlejší Aston všech dob je na 60 mílích za 3,7 sekundy, při ceně 4,65 milionu ale zůstává pořádně exkluzivním zbožím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva