Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A9: vlajková loď skutečně vznikne, značka ale neví, jaký typ vozu to bude
14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Automobilka čtyř kruhů vyrobí model A9, který zamíří na samotný vrchol nabídky, tedy nad luxusní sedan A8. Jen ale stále neví, o jaký typ vozu vlastně půjde.
Směr, jakým se bude Audi ubírat u nového vrcholu portfolia je stále horkým tématem diskuzí. Vedení značky v takovém budoucím modelu vidí obrovský potenciál, podle šéfa Ruperta Stadlera by ho značka měla hledat v kategorii SUV a v kategorii prestižních velkých vozů. Zdá se, že to nebude hledání snadné ani krátké, jelikož o A9 skutečně neslyšíme poprvé.
Marketingový šéf Luca De Meo tvrdí, že podle něho by konvenční kupé nebo Sportback zřejmě nebylo dostatečně inovativní a právě vrchol, který by měl v budoucnu stanout nad vlajkovým sedanem A8 musí být výrazný a inovativní, aby reprezentoval a utvářel image značky. Jeho cílem je, aby Audi znamenalo inovace a orientaci na budoucnost, aby používalo konvenční a zároveň atraktivní design. Jenže prý by chtěl od A9 ještě víc. Otázkou zůstává, jaký vůz tedy v budoucnu Audi postaví. Trochu nám to připomíná rozhodování Rolls-Royce o budoucím modelu třídy největších SUV.
Dříve jsme se tématem A9 zabývali podrobněji, vyšla nám z toho pro rok 2016 jen pěkná míchanice v podobě velkého pseudokupé na platformě Q7 s geny allroadu. Tehdejší zprávy hovořili o tom, že nepůjde o kupé ani čtyřdveřové kupé, nýbrž něco jako gigantický crossover s prvky všech možných kategorií. Tedy třeba něco jako větší míšenec A7 Sportback s vyšší světlou výškou, kvůli níž by nevyjelo na platformě současné vlajkové lodi Audi A8, ale spíše na podvozku SUV Q7. S délkou přes 5 metrů by šlo o pěkný kolos.
Samozřejmě, že to není stále rozluštěné, ale je jisté, že Audi dříve nebo později něco takového vyrobí a obvyklý vůz to věru nebude. Dnes už takřka neexistují takřka žádné hranice tradičních automobilových tříd, jelikož všichni by rádi vyplnili i tu nejmenší možnou mezírku na trhu. Jakoby toho už teď nebylo dost...

Představu o designu těžko můžeme mít, když ani nevíme o velikosti a výšce, Audi však už dříve vymyslelo Soprtback, jehož studii ukazujeme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva