Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A9: vlajková loď skutečně vznikne, značka ale neví, jaký typ vozu to bude
14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Automobilka čtyř kruhů vyrobí model A9, který zamíří na samotný vrchol nabídky, tedy nad luxusní sedan A8. Jen ale stále neví, o jaký typ vozu vlastně půjde.
Směr, jakým se bude Audi ubírat u nového vrcholu portfolia je stále horkým tématem diskuzí. Vedení značky v takovém budoucím modelu vidí obrovský potenciál, podle šéfa Ruperta Stadlera by ho značka měla hledat v kategorii SUV a v kategorii prestižních velkých vozů. Zdá se, že to nebude hledání snadné ani krátké, jelikož o A9 skutečně neslyšíme poprvé.
Marketingový šéf Luca De Meo tvrdí, že podle něho by konvenční kupé nebo Sportback zřejmě nebylo dostatečně inovativní a právě vrchol, který by měl v budoucnu stanout nad vlajkovým sedanem A8 musí být výrazný a inovativní, aby reprezentoval a utvářel image značky. Jeho cílem je, aby Audi znamenalo inovace a orientaci na budoucnost, aby používalo konvenční a zároveň atraktivní design. Jenže prý by chtěl od A9 ještě víc. Otázkou zůstává, jaký vůz tedy v budoucnu Audi postaví. Trochu nám to připomíná rozhodování Rolls-Royce o budoucím modelu třídy největších SUV.
Dříve jsme se tématem A9 zabývali podrobněji, vyšla nám z toho pro rok 2016 jen pěkná míchanice v podobě velkého pseudokupé na platformě Q7 s geny allroadu. Tehdejší zprávy hovořili o tom, že nepůjde o kupé ani čtyřdveřové kupé, nýbrž něco jako gigantický crossover s prvky všech možných kategorií. Tedy třeba něco jako větší míšenec A7 Sportback s vyšší světlou výškou, kvůli níž by nevyjelo na platformě současné vlajkové lodi Audi A8, ale spíše na podvozku SUV Q7. S délkou přes 5 metrů by šlo o pěkný kolos.
Samozřejmě, že to není stále rozluštěné, ale je jisté, že Audi dříve nebo později něco takového vyrobí a obvyklý vůz to věru nebude. Dnes už takřka neexistují takřka žádné hranice tradičních automobilových tříd, jelikož všichni by rádi vyplnili i tu nejmenší možnou mezírku na trhu. Jakoby toho už teď nebylo dost...

Představu o designu těžko můžeme mít, když ani nevíme o velikosti a výšce, Audi však už dříve vymyslelo Soprtback, jehož studii ukazujeme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva