Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi prý elektrickou R8 e-tron vlastně nikdy ani prodávat nechtělo
27.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malosériová produkce elektromobilu R8 e-tron se nakonec rozjede, asi desítku vozů si však automobilka zřejmě vyrobí jen pro sebe.
Včera jsme se prostřednictvím internetových stránek amerického magazínu Car and Driver dověděli, že Audi na příkaz nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera s okamžitou platností zastavilo všechny práce na elektromobilu R8 e-tron. Důvodem měly být kromě jiného vyšší ceny akumulátorů, než původně slibovali dodavatelé, ale také příliš nízká poptávka ze strany zákazníků.
Americký Autoblog se pustil do dalšího pátrání a zjistil, že bychom možná měli opět aktualizovat výkladový slovník automobilového PR. Proč?
Když Audi v červnu pokořilo se svým R8 e-tron hranici 8 minut a 10 sekund, tiskovou zprávu prezentující tuto jízdu doprovázely titulky jako „mimořádný výkon mezi produkčními elektromobily“. Také slova pilota Markuse Winkelhocka asi nenechávala nikoho na pochybách, že si podrobil Nordschleife v sériovém automobilu, který měl akorát odstraněný omezovač: „Samozřejmě, R8 e-tron je produkční auto, nikoli závodní stroj vypomáhající si aerodynamikou.“
Ve stejném duchu byla malována budoucnost nového elektromobilu i v předchozích sděleních Ingolstadtu a i když v nich několikrát zaznělo, že se bude jednat pouze o malosériovou výrobu, nic jiného jako raritní auto za spoustu peněz na showroomu si pod tím zkrátka nešlo představit. Zjevně jsme však fantazii Audi podcenili.
Člověk z Audi, který mluvil se zástupci Car and Driver, svá slova také pro americký Autoblog, akorát se zajímavým upřesněním. Z něj vyplývá, že Audi model R8 e-tron vlastně nikdy sériově vyrábět nechtělo. Automobilka sice měla v plánu postavit asi deset aut, ale pouze pro vlastní potřebu - měly v zásadě posloužit jako testovací platforma pro vyhodnocení celého projektu. Sbírání průběžných dat z hotových vozů by natolik překvapivé asi nebylo, zásadní rozpor je ale v tom, že zatímco původně měla být tato auta běžně v prodeji, nyní Audi považuje e-tron za „primárně určený pro interní účely“.
I když se automobilka k dané věci zatím oficiálně nevyjádřila, je více než pravděpodobné, že můžeme tímto uzavřít jednu další krátkou a nákladnou kapitolu novodobé historie elektromobilů.



























Jízdu na Nürburgringu v Audi R8 e-tron běžný smrtelník už asi nezopakuje
Zdroj: Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 7 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před hodinou
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 2 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 4 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
před 5 hodinami
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
