Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Arabové se na dálnici rozjeli na 200 km/h i na třech kolech, umožňuje to dnes už neprodávané zavěšení
10.11.2021 | Petr Miler
Pokud máte pocit, že vývoj automobilismu kráčí jen vpřed a všechny nejlepší věci máme k dispozici právě teď, mýlíte se. Některá špičková řešení byla ubita okolnostmi, zavěšení Hydractive patří mezi ně.
Jedním z největších přínosů Citroënu automobilovému světu byl krom pohonu předních kol jeho hydraulický podvozek. Ten se stal jednou z hlavních deviz původní limuzíny DS, přičemž kombinoval hydraulickou pumpu s dusíkem plněnými pneumatickými koulemi. Ty se nacházely nad každým kolem, kdy zajišťovaly vrcholnou míru komfortu, zejména pak v letech 1955 až 1975, kdy byla původní „bohyně“ vyráběna.
I díky hydraulickému podvozku se z Citroënu DS stal bestseller, po kterém za oněch dvacet let sáhlo 1 455 746 zákazníků. Jedním z nich se stal i tehdejší francouzský prezident Charles de Gaulle, který vrcholné technologii dokonce vděčí za svůj život. Jeho nepancéřový vůz se totiž v roce 1962 stal terčem atentátníka Jean-Marie Bastien-Thiryho, který Citroënu DS prostřelil pneumatiky a chtěl prezidenta zabít zblízka. Vůz však i díky hydraulickému podvozku dokázal z místa činu ujet.
Schopnost podvozku vyrovnávat vůz až do té míry, že nepotřebuje čtyři kola, ale vystačí si se třemi, byla ostatně mnohokrát zvěčněna v propagačních materiálech automobilky. Obvykle se tak ale dělo pro případ výměny kola či velmi pomalé jízdy, na prvních dvou videích níže můžeme vidět něco docela jiného. Dva poněkud blázniví Arabové se na něm prohání po poloprázdné dálnici Citroëny Xantia s odpružením Hydractive II bez jednoho kola vzadu. A díky rozložení hmotnosti vozu a úřadujícímu Hydractivu takto dokáží jet rychlostmi až okolo 200 km/h.
Bylo to skutečně převratné řešení, dnes už jej ale v autech Citroënu nenajdeme. Osud tohoto systému zpečetily snahy o snižování nákladů, naposledy se objevil v modelu C5. S jeho koncem skončila i jedna éra, která francouzskou automobilku do značné míry definovala, bohužel.





Xantia byla jedním ze Citroënů, která používala výjimečný hydraulický podvozek značky. Co všechno dokáže, nejlépe přiblíží videa níže. Foto: Citroën
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
