Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Arabové se na dálnici rozjeli na 200 km/h i na třech kolech, umožňuje to dnes už neprodávané zavěšení
10.11.2021 | Petr Miler
Pokud máte pocit, že vývoj automobilismu kráčí jen vpřed a všechny nejlepší věci máme k dispozici právě teď, mýlíte se. Některá špičková řešení byla ubita okolnostmi, zavěšení Hydractive patří mezi ně.
Jedním z největších přínosů Citroënu automobilovému světu byl krom pohonu předních kol jeho hydraulický podvozek. Ten se stal jednou z hlavních deviz původní limuzíny DS, přičemž kombinoval hydraulickou pumpu s dusíkem plněnými pneumatickými koulemi. Ty se nacházely nad každým kolem, kdy zajišťovaly vrcholnou míru komfortu, zejména pak v letech 1955 až 1975, kdy byla původní „bohyně“ vyráběna.
I díky hydraulickému podvozku se z Citroënu DS stal bestseller, po kterém za oněch dvacet let sáhlo 1 455 746 zákazníků. Jedním z nich se stal i tehdejší francouzský prezident Charles de Gaulle, který vrcholné technologii dokonce vděčí za svůj život. Jeho nepancéřový vůz se totiž v roce 1962 stal terčem atentátníka Jean-Marie Bastien-Thiryho, který Citroënu DS prostřelil pneumatiky a chtěl prezidenta zabít zblízka. Vůz však i díky hydraulickému podvozku dokázal z místa činu ujet.
Schopnost podvozku vyrovnávat vůz až do té míry, že nepotřebuje čtyři kola, ale vystačí si se třemi, byla ostatně mnohokrát zvěčněna v propagačních materiálech automobilky. Obvykle se tak ale dělo pro případ výměny kola či velmi pomalé jízdy, na prvních dvou videích níže můžeme vidět něco docela jiného. Dva poněkud blázniví Arabové se na něm prohání po poloprázdné dálnici Citroëny Xantia s odpružením Hydractive II bez jednoho kola vzadu. A díky rozložení hmotnosti vozu a úřadujícímu Hydractivu takto dokáží jet rychlostmi až okolo 200 km/h.
Bylo to skutečně převratné řešení, dnes už jej ale v autech Citroënu nenajdeme. Osud tohoto systému zpečetily snahy o snižování nákladů, naposledy se objevil v modelu C5. S jeho koncem skončila i jedna éra, která francouzskou automobilku do značné míry definovala, bohužel.






Xantia byla jedním ze Citroënů, která používala výjimečný hydraulický podvozek značky. Co všechno dokáže, nejlépe přiblíží videa níže. Foto: Citroën
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch