BMW 50d: naftový tri-turbo šestiválec prý již příští rok

Minimum objemu, ještě méně válců, maximum turbodmychadel a číslovka v označení modelu přesahující zdvihový objem alespoň o 50 procent, to je recept BMW na dobrý motor. Nejnověji bude aplikován i mezi diesely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW 50d: naftový tri-turbo šestiválec prý již příští rok

14.7.2011 | Petr Miler | 3 příspěvky

BMW 50d: naftový tri-turbo šestiválec prý již příští rok

/

Minimum objemu, ještě méně válců, maximum turbodmychadel a číslovka v označení modelu přesahující zdvihový objem alespoň o 50 procent, to je recept BMW na dobrý motor. Nejnověji bude aplikován i mezi diesely.

V posledních dnech se k nám doneslo z Mnichova leccos. Vlastně je toho tolik, že jen rekapitulací bychom dali dohromady vlastní článek. Na tomto místě ale zmiňme jediné - že nová M3 má dostat třílitrový šestiválec se třemi turby, který nahradí dosavadní osmiválec o objemu 4,0 litru. Když si k tomu přidáme, že BMW 528i má nyní pod kapotou přeplňovaný dvoulitr a tutovkou pro nejbližší léta je nasazení tříválcových motorů, máme před sebou slušný obrázek toho, kam BMW směřuje.

Dosud ale byla řeč jen o benzinových motorech, které kvůli své vyšší spotřebě nejvíce doplácejí na regulace Evropské unie a musejí být nahrazovány jinými, k normám vstřícnějšími typy, třebaže o ně nikdo nestojí. Ale co ty naftové, těch se nic podobného netýká? Prakticky nikoli, neboť jejich spotřeba je dnes dostatečně nízká na to, aby s emisemi CO2 neměly problém, i když jsou na tom z hlediska skutečných škodlivin citelně hůře. Ale tuto problematiku dnes nechme stranou, současný stav každopádně znamená, že dieselům je ponechán alespoň jakýs takýs prostor pro přirozený vývoj. A ten nechce BMW nechat ladem.

Ono mu ostatně ani nic jiného nezbývá, tedy určitě tomu tak je, pokud hovoříme o výkonných naftových motorech. Donedávna tomuto segmentu bavorští inženýři neohroženě vládli s dvěma turby přeplňovaným naftovým šestiválcem (35d, 40d) s výkonem až přes 300 koní, který jsme pro vás otestovali třeba v modelu 5 GT nebo v sedmičkovém sedanu. Jenže konkurence se snažila a i když pár let neměla čím odpovědět, nyní již má své trumfy pevně v rukou. Nejvíce musí BMW trápit novinka Audi, která se představila v nové A6 Avant 2012. Motor 3,0 TDI s dvěma turby dosahuje výkonu až 313 koní a to je dost na to, aby 35d nebo 40d nepředstavovalo konkurenční výhodou.

Co na to Mnichov? Víc turb, vyšší „šarže”, to říkají alespoň naši přátelé z BMW Blogu. Podle jejich zdroje v automobilce je firma na konci příprav nového naftového motoru s označením 50d. Nepůjde o pětilitr, ale stále o ten samý třílitrový řadový šestiválec, který ovšem dostane hned trojici turbodmychadel. Výkon agregátu se má pohybovat mezi 350 a 400 koňmi, což by byla dostatečně rázná odpověď na krok Audi.

Informace jsou to prý velmi věrohodné, a tak je znám i datum představení této novinky - poprvé by se měla objevit pod kapotou faceliftovaného zlobra X6, jenž se má odhalit v březnu příštího roku. Následovat by pak měla jeho implantace do inovované řady 7, která dost možná spatří světlo světa ještě letos.

Fakt, nebo pouhé zbožné přání? Čas ukáže.

Zdroj: BMW Blog

Petr Miler

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše