Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 50d: naftový tri-turbo šestiválec prý již příští rok
14.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Minimum objemu, ještě méně válců, maximum turbodmychadel a číslovka v označení modelu přesahující zdvihový objem alespoň o 50 procent, to je recept BMW na dobrý motor. Nejnověji bude aplikován i mezi diesely.
V posledních dnech se k nám doneslo z Mnichova leccos. Vlastně je toho tolik, že jen rekapitulací bychom dali dohromady vlastní článek. Na tomto místě ale zmiňme jediné - že nová M3 má dostat třílitrový šestiválec se třemi turby, který nahradí dosavadní osmiválec o objemu 4,0 litru. Když si k tomu přidáme, že BMW 528i má nyní pod kapotou přeplňovaný dvoulitr a tutovkou pro nejbližší léta je nasazení tříválcových motorů, máme před sebou slušný obrázek toho, kam BMW směřuje.
Dosud ale byla řeč jen o benzinových motorech, které kvůli své vyšší spotřebě nejvíce doplácejí na regulace Evropské unie a musejí být nahrazovány jinými, k normám vstřícnějšími typy, třebaže o ně nikdo nestojí. Ale co ty naftové, těch se nic podobného netýká? Prakticky nikoli, neboť jejich spotřeba je dnes dostatečně nízká na to, aby s emisemi CO2 neměly problém, i když jsou na tom z hlediska skutečných škodlivin citelně hůře. Ale tuto problematiku dnes nechme stranou, současný stav každopádně znamená, že dieselům je ponechán alespoň jakýs takýs prostor pro přirozený vývoj. A ten nechce BMW nechat ladem.
Ono mu ostatně ani nic jiného nezbývá, tedy určitě tomu tak je, pokud hovoříme o výkonných naftových motorech. Donedávna tomuto segmentu bavorští inženýři neohroženě vládli s dvěma turby přeplňovaným naftovým šestiválcem (35d, 40d) s výkonem až přes 300 koní, který jsme pro vás otestovali třeba v modelu 5 GT nebo v sedmičkovém sedanu. Jenže konkurence se snažila a i když pár let neměla čím odpovědět, nyní již má své trumfy pevně v rukou. Nejvíce musí BMW trápit novinka Audi, která se představila v nové A6 Avant 2012. Motor 3,0 TDI s dvěma turby dosahuje výkonu až 313 koní a to je dost na to, aby 35d nebo 40d nepředstavovalo konkurenční výhodou.
Co na to Mnichov? Víc turb, vyšší „šarže”, to říkají alespoň naši přátelé z BMW Blogu. Podle jejich zdroje v automobilce je firma na konci příprav nového naftového motoru s označením 50d. Nepůjde o pětilitr, ale stále o ten samý třílitrový řadový šestiválec, který ovšem dostane hned trojici turbodmychadel. Výkon agregátu se má pohybovat mezi 350 a 400 koňmi, což by byla dostatečně rázná odpověď na krok Audi.
Informace jsou to prý velmi věrohodné, a tak je znám i datum představení této novinky - poprvé by se měla objevit pod kapotou faceliftovaného zlobra X6, jenž se má odhalit v březnu příštího roku. Následovat by pak měla jeho implantace do inovované řady 7, která dost možná spatří světlo světa ještě letos.
Fakt, nebo pouhé zbožné přání? Čas ukáže.
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva