Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nové BMW M3 dostane šestiválec se třemi turby a výkonem 450 koní
9.7.2011 | Petr Štefek | 6 příspěvků
Koncert marnosti BMW pokračuje ve zrychleném tempu a k našim uším doléhají další zprávy o tri-turbo šestiválci. Má se jej dočkat i nová M3.
Od BMW se poslední dobou dozvídáme o jednom pozoruhodném plánu do budoucnosti za druhým. Když jsme doslechli o možném vzniku řady BMW 2 nebo BMW 4, už se mnozí z nás příliš nedivili. BMW plánuje rozložit současné řady ve svém portfoliu podle karosářských verzí, takže zde budeme mít například BMW 4 nebo také BMW M2, které budou pravděpodobně pouze přejmenovanými BMW 3 Coupe resp. BMW 1 M příští generace.
Poslední dobou přesto častou kroutíme hlavou nad tím, kam se BMW ubírá. Ruší zažité legendy, jakými jsou bezesporu řadový atmosférický šestiválec nebo pohon zadních kol jako neodmyslitelný standard. Místo toho vytváří řadu vozů, které postrádají kouzlo předchůdců. Nezlobil bych se ani za mák, kdyby BMW nechalo dýchat alespoň poměrně exkluzivní divizi M svým vlastním životem, vždyť auta z této produkce byla vždy ideálním kompromisem mezi sportovností a užitkovostí. Bohužel, ani to se neděje a zlepšení do budoucna nelze očekávat.
Již dříve jsme vás informovali, že současná M3 je tou poslední s atmosférickým motorem, ve vzduchu ale zůstávala viset otázka, co přesně skvělý motor 4,0 V8 (přesvědčte se v našem srovnání M3 s Porsche 911 a společném testu s Audi RS5) nahradí. Nyní už máme jasněji i v tom. Novým motorem pro M3 má být tri-turbo (ano, řeč je o třech turbodmychadlech, navíc elektricky poháněných) šestiválec o objemu 3,0 litru, o kterém se v minulosti spekulovalo již v souvislosti s chystanou X3 M. Tento skvost by se měl objevit v následující generaci M3 s výkonem okolo 450 koní, její motor má navíc být standardně spojen s automatickou převodovkou DCT, což je značný posun od šestirychlostního manuálu v případě BMW 1 M s podobným motorem.
Vše ze zmíněného naznačil šéf BMW M, Dr. Friedrich Nitschke, v posledním rozhovoru pro britský Auto Express. Dodal navíc, že nová M3 má být lehčí a vyřešit tak „hmotnostní problémy” současných M (připomeňme, že nová M5 F10 váží skoro 2 tuny). To vše má samozřejmě vést k nižší normované spotřebě paliva, což je nyní pro divizi M jeden z hlavních cílů.
Článek by mohl končit větou o marnosti počínání BMW, ale zdá se, že už to nemá smysl. Stokrát opakovaná virtuální realita se stává pravdou a za prakticky dokonalými motory BMW se již dávno zavřela voda. Nic na tom nemění, že zkušenosti z minulých počinů BMW v podobě twin-turbo šestiválce 35i nejsou nejlepší, ač mnohé recenze hlásají opak (my to vidíme střízlivěji). Motor provázely problémy s přehříváním oleje a turbodmychadel a znám osobně několik případů, kdy zánovní BMW 335i dostalo už druhou či dokonce třetí sadu turbodmychadel.
BMW nám nabídlo motor se dvěma turbodmychadly, který při objemu 3,0 litru nabídl výkon nižší než legendární agregát S54 3,2 R6, který jsme vám naposledy představili třeba v testu M3 E46 a Z4 M Coupe. Co přinesl navíc? Krom nižší normované spotřeby jen spoustu zbytečného „hardware” a vyšší skutečnou spotřebu při vysoké zátěži. Nyní se BMW chystá tento příběh zopakovat, chce přinést motor se třemi turbodmychadly a objemem 3 litry místo atmosférického čtyřlitru. Může to snad dopadnout jinak?






Báječné atmosférické osmiválce to mají spočítané, nehodí se do evropských tabulek. A BMW ani Audi tomu nehodlá odporovat
Diskuze 6 příspěvků
Bleskovky
- Řidič dostal postupně 78 pokut a přesto se nepolepšil, teď jde na 3 roky za mříže
25.1.2021 - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
22.1.2021 - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
20.1.2021 - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021
Nejnovější články
- Máme spoustu nových informací o první skutečně nové Ladě Niva po 47 letech
před 8 hodinami - Ikonický sporťák měl už v 80. letech ukazatel stavu paliva, který dodnes nemá obdoby
před 9 hodinami - Německé značky chystají nebývalou čistku v nabídce, skončí řada modelů i motorů
před 11 hodinami - Jen jedenkrát v historii vyrobilo Porsche neprůstřelnou 911, zklamala jedinou věcí
před 11 hodinami - Tesla v Evropě rychle ztrácí půdu pod nohama. Přesně tak, jak se dalo očekávat
včera - Obavy se naplnily, tlak EU pohřbil další malé a dostupné auto, někdejší prodejní hit
včera - Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů
včera - Richard Hammond se shledal se svým milovaným autem, teď neví, co s ním provést
včera - Sportovní Opely se vrátí, ale v podobě, která bude karikaturou modelů, co známe
včera - Chystané nejrychlejší auto světa je na prodej, na 1 000 km/h se rozjede jako nic
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04:59 - HondaMan
- Rychlodotazy 01:48 - Zajda
- CNG? PHEV? LPG? co vybrat 23:26 - KrPtKn
- Ecoboost nebo atmosféra 22:08 - M.Z.
- BMW Divize 20:10 - ExFun
- Jaké nové MPV auto v ceně okolo 500 tisíc? 19:57 - Jenyk
- Politický koutek 19:50 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 16:59 - řidičBOB
- Koronavirus 15:30 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 11:22 - Snowman000