Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol
9.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Z někdejších ideálů „eMkových” BMW již dnes mnoho nezbývá. A zdá se, že tento trend se jen tak nezastaví, nová M5 má totiž jako první sedan či kupé s M v názvu dostat pohon všech kol.
Kdybyste před deseti lety majiteli BMW M5 E39 vyprávěli něco o tom, že jeho vůz bude brzy vybaven výlučně automatickou převodovkou, motor budou dopovat dvě turbodmychadla a na křižovatkách mu bude auto samo „chcípat” kvůli snížení normované spotřeby paliva o jednotky procent, měl by vás za blázna. A pokud byste k tomu přidali informaci o dostupnosti vozu s pohonem všech kol, okamžitě by volal horkou linku Ivana Davida s cílem zajistit váš neprodlený odvoz do některé z psychiatrických léčeben.
Před deseti lety hloupý žert, dnes čistá realita. BMW již minulý týden oficiálně představilo „koncept” nové generace modelu M5, který vším zmíněným disponuje. Pod kapotou bije pouze přeplňovaný motor, převodovka je pouze automatická (i když Američanům svítá naděje na manuál) a systém start-stop je v novince jako doma. A onen pohon všech kol? Ten přijde co nevidět.
Šéf vývoje divize BMW M Albert Biermann totiž v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že pro auta s M ve znaku chystají u BMW „několik překvapení spojených s pohonem všech kol”. A to může v praxi znamenat jediné. Podivnosti jako X5 M a X6 M již pohonem všech kol disponují, a tak zde o budoucím překvapení nemůže být řeč, do 1 M Coupe se pohon všech kol patrně nechystá a do pomalu odcházející M3 E90 jistě též ne. Zbývá tedy jen M5 F10 nebo případně nová M3 F30 a má-li jít o překvapení v množném čísle (tak pravil pan Biermann), můžeme očekávat pohon všech kol jako volitelnou výbavu u obou těchto modelů.
Není to ale zřejmě nic, nad čím bychom se museli pohoršovat. Orientace „eMkových” BMW se v posledních letech změnila natolik, že další posun od sportovní využitelnosti směrem k praktičnosti zkrátka nepřekvapí. A když je dnes pohonem všech kol vybaveno i nové Ferrari, proč by jej nemohlo mít BMW. Ti, kteří hledají vůz, který si ponechává v prvé řadě svůj sportovní charakter, se už stejně dávno rozhlížejí jinde...






BMW M5 F10 se do budoucna zřejmě nevyhne pohonu všech kol xDrive, jako volitelné výbavě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před hodinouNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 2 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 4 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 5 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva