BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně

(+ video) Plán BMW byl trochu jiný, ale po úniku několika snímků musela firma s konceptem nové M5 F10 ven. Víme o ní více než kdy dříve.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně

4.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Plán BMW byl trochu jiný, ale po úniku několika snímků musela firma s konceptem nové M5 F10 ven. Víme o ní více než kdy dříve.

Je nad slunce jasné, že po včerejším úniku prvních fotografií konceptu nové M5 vám dnešní oficiální odhalení neprozradí mnoho nového. O něco kvalitnější a detailnější pohled na vůz ale určitě nebude na škodu, navíc tu máme i první video a trochu nových informací. A tak se na to všechno pojďme podívat.

Jak bylo jasné již při úniku prvních snímků, i přes slůvko „Concept” v názvu je vůz z 99 procent shodný s tím, který bude sjíždět z výrobních linek závodů mnichovské automobilky. Oficiální odhalení sériového provedení je sice plánováno až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, nic podstatného se ale - aspoň po stránce designu - na nové M5 nezmění.


BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 1 - BMW M5 F10 Concept oficialni 02BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 2 - BMW M5 F10 Concept oficialni 03BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 3 - BMW M5 F10 Concept oficialni 04

Samotný vzhled vozu je vcelku typickým dílkem divize M poslední doby. Vyznačuje se především agresivním předním nárazníkem, výraznějšími bočními prahy a zadním nárazníkem se skutečným difuzorem a dvěma dvojicemi koncovek výfuků po stranách. Přední blatníky jsou prošpikovány klasickými výdechy a víko kufru zvýrazněno neméně klasicky jemným spojlerem.

Do interiéru nás zatím automobilka nahlédnout nenechala, trochu více informací o technice jsme se ale dozvěděli. Nečekejte konkrétní data, vůz je pořád jen konceptem, jistojisté už ale je použití upraveného motoru 4,4 V8 se dvěma turby, který ve výchozím provedení dává až 555 koní výkonu a 680 Nm točivého momentu. V M5 bude skutečně upraven na výkon vyšší, na jaký ale zástupci BMW ani přes přímé naléhání neprozradili. Poslední informace hovoří o 578 kobylách, ale možné je zřejmě cokoli až k metě 600 koní.

Informace o finálním naladění motoru ale BMW i přes své tajnůstkářství jistě má. Přímo v oficiální tiskové zprávě totiž najdeme přímé srovnání nového motoru s tím předchozím, pětilitrovým desetiválcem s 507 koňmi. Nový motor má být vedle něj „výrazně výkonnější” a přitom jeho normovaná spotřeba paliva poklesne o plných 25 procent.

BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 4 - BMW M5 F10 Concept oficialni 06BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 5 - BMW M5 F10 Concept oficialni 07BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 6 - BMW M5 F10 Concept oficialni 08

Nesporný už je také přenos výkonu na zadní kola přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami, který bude pro M5 blíže nespecifikovaným způsobem zvláštně naladěn. Spíše k pousmání je vedle všech předchozích informací zpráva o osazení vozu systémem start-stop pro zhášení motoru na křižovatkách.

Více víme i o podvozku, který bude v základu adaptivní, bude disponovat agresivnější kinematikou zadní nápravy a pochlubit se bude moci i spoluprací s brzdovým systémem pečlivě zohledňujícím aktuální rozložení hmotnosti mezi osy. Vylepšen bude též aktivní samosvorný M diferenciál, který by měl ještě přesněji rozkládat výkon mezi pravé a levé hnané kolo v závislosti na aktuálních podmínkách. Víme též, že kola budou standardně 20" se shodným rozměrem 265/35 ZR20 vpředu i vzadu.

To je v tuto chvíli vše, co jsme se o nové M5 od BMW dozvěděli. Další informace by mohl přinést autosalon v Šanghaji, který začíná již za necelé tři týdny. Právě tam totiž koncept oslaví svou premiéru. Sériové provedení se, jak jsme již zmínili, ukáže v září ve Frankfurtu nad Mohanem.

BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 7 - BMW M5 F10 Concept oficialni 01BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 8 - BMW M5 F10 Concept oficialni 05BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 9 - BMW M5 F10 Concept oficialni 09BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 10 - BMW M5 F10 Concept oficialni 10BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 11 - BMW M5 F10 Concept oficialni 11BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 12 - BMW M5 F10 Concept oficialni 12BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 13 - BMW M5 F10 Concept oficialni 13BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 14 - BMW M5 F10 Concept oficialni 14BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 15 - BMW M5 F10 Concept oficialni 15BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 16 - BMW M5 F10 Concept oficialni 16BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 17 - BMW M5 F10 Concept oficialni 17BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 18 - BMW M5 F10 Concept oficialni 18BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně - 19 - BMW M5 F10 Concept oficialni 19
Koncept BMW M5 F10 pro rok 2012

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše