Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí
5.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka už za pár měsíců oslaví sto let své existence. Takové jubileum volá po něčem zvláštním, něco jako nová M1 to ale nebude.
Už pěkných pár pátků upínají tradiční příznivci BMW své naděje k datu 7. březen 2016. Právě v ten den v Mnichově oslaví 100 let existence Bayerische Motoren Werke a právě u této příležitosti má automobilka odhalit výjimečný vůz, jímž své podobně výjimečné jubileum patřičně oslaví. Vezmeme-li v potaz image, z níž firma dodnes žije, doufali mnozí v něco, co by po několika marných pokusech navázalo na model M1 - tedy konvenční supersport, s nímž by BMW po mnoha tříválcových a předokolkových experimentech dala vzpomenout na hesla jako „The Ultimate Driving Machine”. Jenže to se nestane.
I když by tím bavorští v podstatě jen dotahovali ztrátu na „méně sportovní” konkurenty z Ingolstadtu a Stuttgartu, kteří ostrá sportovní kupé v nabídkách mají, BMW raději zůstane věrné novodobějším sloganům jako „Freude am Sparen”, které jim podsunula realita. Sám šéf vývoje Klaus Fröhlich totiž v rozhovoru pro Auto Motor und Sport jasně uvedl, že firma neoslaví své jubileum konvenčním sporťákem, který by měl pod kapotou motor V8 nebo V10.
Pochopitelně, to podobně zaměřený vůz nevylučuje zcela, čekejme ale nanejvýš něco ve stylu modelu i8 - sportovně-ekologickou všehochuť. Ostatně už loni se hovořilo o modelu BMW M100, který by s pomocí čtyřválce a elektromotoru napěchoval do upravené i8 až 500 koní výkonu. Zajímavé? Možná. Nekompromisní reakce na pochybovačné pošklebky těch, kteří už jsou znechuceni podměrečnými, často nepřesvědčivými motory a pokusy BMW prosadit se ve třídách, s nimiž nemá žádné zkušenosti? Ani omylem.
Uvidíme, co přinese příští rok, ale nic ve stylu nové M1 bychom si nemalovali, bohužel. BMW dnes „jede na zelenou” a při svém výročí hodlá očividně podpořit tuto svou novou image, ne tu původní. A to přesto, že Frölich racionálně odmítl pro nejbližší léta elektrický sporťák kvůli tomu, že jsou současné baterie příliš těžké a že opravdu by nerad řídil sporťák, který zpoza volantu připomíná dvouapůltunový náklaďák...












































































































BMW i8 je dnes svérázným sportovním vrcholem nabídky značky. A její výročí na tom nic podstatného nezměni
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
před 7 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
před 40 minutami
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
před 2 hodinami
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
před 3 hodinami
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
před 5 hodinami
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 17:29 - Brus
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- Politický koutek 12.05. 15:50 - pavproch
- BMW Divize 12.05. 14:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.04. 20:51 - Snowman000
