BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí

Bavorská automobilka už za pár měsíců oslaví sto let své existence. Takové jubileum volá po něčem zvláštním, něco jako nová M1 to ale nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí

5.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bavorská automobilka už za pár měsíců oslaví sto let své existence. Takové jubileum volá po něčem zvláštním, něco jako nová M1 to ale nebude.

Už pěkných pár pátků upínají tradiční příznivci BMW své naděje k datu 7. březen 2016. Právě v ten den v Mnichově oslaví 100 let existence Bayerische Motoren Werke a právě u této příležitosti má automobilka odhalit výjimečný vůz, jímž své podobně výjimečné jubileum patřičně oslaví. Vezmeme-li v potaz image, z níž firma dodnes žije, doufali mnozí v něco, co by po několika marných pokusech navázalo na model M1 - tedy konvenční supersport, s nímž by BMW po mnoha tříválcových a předokolkových experimentech dala vzpomenout na hesla jako „The Ultimate Driving Machine”. Jenže to se nestane.

I když by tím bavorští v podstatě jen dotahovali ztrátu na „méně sportovní” konkurenty z Ingolstadtu a Stuttgartu, kteří ostrá sportovní kupé v nabídkách mají, BMW raději zůstane věrné novodobějším sloganům jako „Freude am Sparen”, které jim podsunula realita. Sám šéf vývoje Klaus Fröhlich totiž v rozhovoru pro Auto Motor und Sport jasně uvedl, že firma neoslaví své jubileum konvenčním sporťákem, který by měl pod kapotou motor V8 nebo V10.

Pochopitelně, to podobně zaměřený vůz nevylučuje zcela, čekejme ale nanejvýš něco ve stylu modelu i8 - sportovně-ekologickou všehochuť. Ostatně už loni se hovořilo o modelu BMW M100, který by s pomocí čtyřválce a elektromotoru napěchoval do upravené i8 až 500 koní výkonu. Zajímavé? Možná. Nekompromisní reakce na pochybovačné pošklebky těch, kteří už jsou znechuceni podměrečnými, často nepřesvědčivými motory a pokusy BMW prosadit se ve třídách, s nimiž nemá žádné zkušenosti? Ani omylem.

Uvidíme, co přinese příští rok, ale nic ve stylu nové M1 bychom si nemalovali, bohužel. BMW dnes „jede na zelenou” a při svém výročí hodlá očividně podpořit tuto svou novou image, ne tu původní. A to přesto, že Frölich racionálně odmítl pro nejbližší léta elektrický sporťák kvůli tomu, že jsou současné baterie příliš těžké a že opravdu by nerad řídil sporťák, který zpoza volantu připomíná dvouapůltunový náklaďák...


BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 1 - Test BMW i8 2014 001BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 2 - Test BMW i8 2014 002BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 3 - Test BMW i8 2014 003BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 4 - Test BMW i8 2014 004BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 5 - Test BMW i8 2014 005BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 6 - Test BMW i8 2014 006BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 7 - Test BMW i8 2014 007BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 8 - Test BMW i8 2014 008BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 9 - Test BMW i8 2014 009BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 10 - Test BMW i8 2014 010BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 11 - Test BMW i8 2014 011BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 12 - Test BMW i8 2014 012BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 13 - Test BMW i8 2014 013BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 14 - Test BMW i8 2014 014BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 15 - Test BMW i8 2014 015BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 16 - Test BMW i8 2014 016BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 17 - Test BMW i8 2014 017BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 18 - Test BMW i8 2014 018BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 19 - Test BMW i8 2014 019BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 20 - Test BMW i8 2014 020BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 21 - Test BMW i8 2014 021BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 22 - Test BMW i8 2014 022BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 23 - Test BMW i8 2014 023BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 24 - Test BMW i8 2014 024BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 25 - Test BMW i8 2014 025BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 26 - Test BMW i8 2014 026BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 27 - Test BMW i8 2014 027BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 28 - Test BMW i8 2014 028BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 29 - Test BMW i8 2014 029BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 30 - Test BMW i8 2014 030BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 31 - Test BMW i8 2014 031BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 32 - Test BMW i8 2014 032BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 33 - Test BMW i8 2014 033BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 34 - Test BMW i8 2014 034BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 35 - Test BMW i8 2014 035BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 36 - Test BMW i8 2014 036BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 37 - Test BMW i8 2014 037BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 38 - Test BMW i8 2014 038BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 39 - Test BMW i8 2014 039BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 40 - Test BMW i8 2014 040BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 41 - Test BMW i8 2014 041BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 42 - Test BMW i8 2014 042BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 43 - Test BMW i8 2014 043BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 44 - Test BMW i8 2014 044BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 45 - Test BMW i8 2014 045BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 46 - Test BMW i8 2014 046BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 47 - Test BMW i8 2014 047BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 48 - Test BMW i8 2014 048BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 49 - Test BMW i8 2014 049BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 50 - Test BMW i8 2014 050BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 51 - Test BMW i8 2014 051BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 52 - Test BMW i8 2014 052BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 53 - Test BMW i8 2014 053BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 54 - Test BMW i8 2014 054BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 55 - Test BMW i8 2014 055BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 56 - Test BMW i8 2014 056BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 57 - Test BMW i8 2014 057BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 58 - Test BMW i8 2014 058BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 59 - Test BMW i8 2014 059BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 60 - Test BMW i8 2014 060BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 61 - Test BMW i8 2014 061BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 62 - Test BMW i8 2014 062BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 63 - Test BMW i8 2014 063BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 64 - Test BMW i8 2014 064BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 65 - Test BMW i8 2014 065BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 66 - Test BMW i8 2014 066BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 67 - Test BMW i8 2014 067BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 68 - Test BMW i8 2014 068BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 69 - Test BMW i8 2014 069BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 70 - Test BMW i8 2014 070BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 71 - Test BMW i8 2014 071BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 72 - Test BMW i8 2014 072BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 73 - Test BMW i8 2014 073BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 74 - Test BMW i8 2014 074BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 75 - Test BMW i8 2014 075BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 76 - Test BMW i8 2014 076BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 77 - Test BMW i8 2014 077BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 78 - Test BMW i8 2014 078BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 79 - Test BMW i8 2014 079BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 80 - Test BMW i8 2014 080BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 81 - Test BMW i8 2014 081BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 82 - Test BMW i8 2014 082BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 83 - Test BMW i8 2014 083BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 84 - Test BMW i8 2014 084BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 85 - Test BMW i8 2014 085BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 86 - Test BMW i8 2014 086BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 87 - Test BMW i8 2014 087BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 88 - Test BMW i8 2014 088BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 89 - Test BMW i8 2014 089BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 90 - Test BMW i8 2014 090BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 91 - Test BMW i8 2014 091BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 92 - Test BMW i8 2014 092BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 93 - Test BMW i8 2014 093BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 94 - Test BMW i8 2014 094BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 95 - Test BMW i8 2014 095BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 96 - Test BMW i8 2014 096BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 97 - Test BMW i8 2014 097BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 98 - Test BMW i8 2014 098BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 99 - Test BMW i8 2014 099BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 100 - Test BMW i8 2014 100BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 101 - Test BMW i8 2014 101BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 102 - Test BMW i8 2014 102BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 103 - Test BMW i8 2014 103BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 104 - Test BMW i8 2014 104BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 105 - Test BMW i8 2014 105BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 106 - Test BMW i8 2014 106BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 107 - Test BMW i8 2014 107BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí - 108 - Test BMW i8 2014 108
BMW i8 je dnes svérázným sportovním vrcholem nabídky značky. A její výročí na tom nic podstatného nezměni

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.