Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Část amerických dealerů Chevroletu už nechce prodávat Volt, není o něj zájem
1.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nevíme, jak je tomu v případě českých dealerů Opelu a jeho Ampery, americkým prodejcům Chevroletu ale stačil drobný vícenáklad k tomu, aby nad Voltem zlomili hůl.
Říkáte si, že nechtít nabízet nějaké auto je spíše umíněnou revoltou než racionálním ekonomickým postojem? Zdánlivě tomu tak může být, však něco nabízet znamená uvést to v ceníku a když někdo přijde se zájmem o danou věc, prostě mu ji prodáte. Jenže tak jednoduché to obvykle není a obzvláště ne v případě aut. Prodejce vozů totiž nemá na starosti jen samotný odbyt, ale i pozdější servis a aby mohl ten či onen model nabízet, musí disponovat vyškoleným personálem schopným jej opravovat a náčiním, kterým bude s to takové služby zajistit. A právě to se stalo kamenem úrazu v případě Chevrolet Voltu.
Amerického bratra místního Opelu Ampera totiž budou moci dealeři značky v roce 2013 nabízet jen tehdy, když si od Chevroletu koupí dodatečné servisní vybavení v ceně 5 100 dolarů, které bude nadále nezbytné pro zajištění servisních služeb (jedná se o vybavení umožňující rozebrání akumulátorů vozu na dílčí části). To není nic zvláštního, dealeři si toho musejí od automobilek kupovat mnohem více, než by vás vůbec napadlo, navíc ani cena okolo 100 tisíc Kč se nezdá být nikterak šílenou, aby to cokoli změnilo. Jenže zájem o Volt je u některých dealerů tak malý, že jim zajištění jeho dalšího nabízení nestojí ani za tuto částku.
Allyn Barnard, majitel jednoho z dealerství Chevroletu v Churchvillu ve státě New York pro Automotive News řekl, že od začátku prodejů Voltu před dvěma lety prodal předal zákazníkům pouhých pět aut a investovat dalších pět tisíc dolarů pro udržení možnosti jej nabízet pro něj zkrátka nedávalo ekonomický smysl. A zjevně nebyl sám - automobilka sice odmítla zveřejnit, kolik dealerů značky přestalo být s tímto krokem autorizovanými prodejci Voltu, ale podle zatím neúplných statistik Automotive News se během loňského roku snížil jejich počet o 465 z 3 079 na 2 614.
A jak to jde dohromady s pravidelným chlubením se Chevy o rostoucích prodejích tohoto vozu, které meziročně vzrostly skoro na trojnásobek (20 828 aut v roce 2012)? Jednoduše, výrobce připouští, že o 70 procent tohoto čísla se stará pouhých 300 dealerů. Dá se tedy očekávat, že vůz si našel příznivce hlavně v několika „dotačně-nakloněných” místech jako je stát Kalifornie a jinde si jej pořídí jen jednotky nadšenců jako u Allyna Barnarda. Jinými slovy - ačkoli Volt je více hybrid než elektromobil, ani zájem o něj není tak úplně přirozený a dokáže oslovovat jen relativně úzkou skupinou zákazníků soustředěnou do pár míst, kde jsou navíc ke koupit dále motivováni. Něco takového jsme ostatně naznačovali už v našem testu sesterské Ampery.



Voltu se v Americe zdánlivě daří, hlubší analýza prodejních statistik ale naznačuje, že ani on nemá na trhu snadný život
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
Nejnovější články
Analytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před hodinouJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 3 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 4 hodinamiNejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
před 6 hodinamiNová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 13:54 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 13:35 - Vrooom
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986
- Cupra obecně 10.15. 05:10 - kilttraffic
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.14. 20:41 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda