Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Část amerických dealerů Chevroletu už nechce prodávat Volt, není o něj zájem
1.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nevíme, jak je tomu v případě českých dealerů Opelu a jeho Ampery, americkým prodejcům Chevroletu ale stačil drobný vícenáklad k tomu, aby nad Voltem zlomili hůl.
Říkáte si, že nechtít nabízet nějaké auto je spíše umíněnou revoltou než racionálním ekonomickým postojem? Zdánlivě tomu tak může být, však něco nabízet znamená uvést to v ceníku a když někdo přijde se zájmem o danou věc, prostě mu ji prodáte. Jenže tak jednoduché to obvykle není a obzvláště ne v případě aut. Prodejce vozů totiž nemá na starosti jen samotný odbyt, ale i pozdější servis a aby mohl ten či onen model nabízet, musí disponovat vyškoleným personálem schopným jej opravovat a náčiním, kterým bude s to takové služby zajistit. A právě to se stalo kamenem úrazu v případě Chevrolet Voltu.
Amerického bratra místního Opelu Ampera totiž budou moci dealeři značky v roce 2013 nabízet jen tehdy, když si od Chevroletu koupí dodatečné servisní vybavení v ceně 5 100 dolarů, které bude nadále nezbytné pro zajištění servisních služeb (jedná se o vybavení umožňující rozebrání akumulátorů vozu na dílčí části). To není nic zvláštního, dealeři si toho musejí od automobilek kupovat mnohem více, než by vás vůbec napadlo, navíc ani cena okolo 100 tisíc Kč se nezdá být nikterak šílenou, aby to cokoli změnilo. Jenže zájem o Volt je u některých dealerů tak malý, že jim zajištění jeho dalšího nabízení nestojí ani za tuto částku.
Allyn Barnard, majitel jednoho z dealerství Chevroletu v Churchvillu ve státě New York pro Automotive News řekl, že od začátku prodejů Voltu před dvěma lety prodal předal zákazníkům pouhých pět aut a investovat dalších pět tisíc dolarů pro udržení možnosti jej nabízet pro něj zkrátka nedávalo ekonomický smysl. A zjevně nebyl sám - automobilka sice odmítla zveřejnit, kolik dealerů značky přestalo být s tímto krokem autorizovanými prodejci Voltu, ale podle zatím neúplných statistik Automotive News se během loňského roku snížil jejich počet o 465 z 3 079 na 2 614.
A jak to jde dohromady s pravidelným chlubením se Chevy o rostoucích prodejích tohoto vozu, které meziročně vzrostly skoro na trojnásobek (20 828 aut v roce 2012)? Jednoduše, výrobce připouští, že o 70 procent tohoto čísla se stará pouhých 300 dealerů. Dá se tedy očekávat, že vůz si našel příznivce hlavně v několika „dotačně-nakloněných” místech jako je stát Kalifornie a jinde si jej pořídí jen jednotky nadšenců jako u Allyna Barnarda. Jinými slovy - ačkoli Volt je více hybrid než elektromobil, ani zájem o něj není tak úplně přirozený a dokáže oslovovat jen relativně úzkou skupinou zákazníků soustředěnou do pár míst, kde jsou navíc ke koupit dále motivováni. Něco takového jsme ostatně naznačovali už v našem testu sesterské Ampery.



Voltu se v Americe zdánlivě daří, hlubší analýza prodejních statistik ale naznačuje, že ani on nemá na trhu snadný život
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 9 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 35 minutami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 2 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 5 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
