Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu

Nabídka BMW zůstává v některých sférách pestrá, a tak při touze po výkonné verzi BMW řady 3 Touring máte opravdu na výběr - M3, M340i, M340d i Alpina B3 jsou schopné stroje. Ale který je nejschopnější?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu

16.1.2024 | Petr Prokopec

Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu

/

Foto: BMW

Nabídka BMW zůstává v některých sférách pestrá, a tak při touze po výkonné verzi BMW řady 3 Touring máte opravdu na výběr - M3, M340i, M340d i Alpina B3 jsou schopné stroje. Ale který je nejschopnější?

BMW je jednou z mála automobilek, které slepě nesází vše na elektromobilitu. Místo toho mnichovský výrobce dodává, že i po roce 2030 bude na evropských trzích prodávat spoustu spalovacích aut jednoduše proto, že zájem o ně je dál silný. Navíc je pochopitelně možné, že z prstu vycucané ideologické vize Bruselu nedojdou na plnění a otěže převezme znovu zdravý rozum. Pak bude znovu dobré mít v nabídce co nejširší portfolio produktů.

Budoucnost ale teď nechme stranou, soustředit se budeme na přítomnost, která je v případě BMW pestrá až běda. Tedy alespoň optikou výkonných derivátů kombíku řady 3, kterých je momentálně k dispozici hned čtveřice. A každý z ní disponuje trochu jiným pohonem, neboť varianta M340d dostala do vínku třílitrový turbodiesel naladěný na 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Proti tomu stojí benzinová varianta M340i se stejně objemnou jednotkou, jen produkující 374 koní a 500 Nm. Třílitrem pak disponuje i BMW M3, stejně jako Alpina B3. Nicméně v prvním případě tu máme 510 koní a 650 Nm, ve druhém pak 495 koní a 730 Nm.

Ani jedno z aut nelze nazvat muší vahou, místo toho zejména luxusně pojatý kombík upravený v Buchloe míří ke dvěma tunám hmotnosti. M3 je pak o 90 kilo lehčí, ani s 1 865 kg se však Mnichov nemá čím chlubit. Benzinová Třistačtyřicítka pak laťku snižuje o dalších 70 kil, zatímco u dieselu je pro změnu třeba přičíst 5 kg. I přes nejvyšší „krouťák” tak jde o papírově nejhorší variantu, což se ostatně následně potvrdilo také v praxi. BMW M340d nepřekvapivě prohrálo ve všech disciplínách, tedy při sprintu s pevným startem, při pružném zrychlení i při deceleraci.

Alpina byla M3 nejdůstojnějším soupeřem, ovšem její zaměření na komfort nakonec vedlo k vítězství 510 koní. Byť v případě zastavení rozhodovaly centimetry, což je s ohledem na hmotnost B3 působivé. Je tedy srovnáním jednoznačně potvrzeno, že M3 je tím nejlepším v nabídce? To je otázka, na kterou lze odpovědět různě. Co se samotné rychlosti týče, pak nepochybně. Nicméně za tento model je třeba u nás dát minimálně 2 666 300 Kč, zatímco M340i startuje na 1 866 800 Kč a M340d dokonce jen na 1 853 800 Kč.

Ve prospěch dieselu navíc hovoří takřka poloviční spotřeba, při sprintu na čtvrtmíli pak za M3 vlastně až tak moc nezaostává (11,3 s versus 13,1 s). Jakkoli tu totiž máme dvousekundový rozdíl, stále jde o výsledek, na jaký nedosáhne většina aut, která na silnicích potkáte. Z pohledu čistě realistického by tedy vítězství mělo připadnout dieselu. I když vlastně pochopíme, když někdo na první místo pasuje Alpinu (11,7 s) a další M340i (12,5 s). O tom to ale vlastně celé je, tedy o svobodě volby, kterou BMW stále ještě umožňuje.


Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu - 1 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 01Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu - 2 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 02Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu - 3 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 03
M3 Touring je z celé čtveřice tím nejvýkonnějším a nejdražším vozem, za 510 koní si značka účtuje 2,66 milionu korun. Že jde o vítěze testu ve zrychlení tak ve finále příliš nepřekvapí, ani tak ale nebude tohle auto pro každého tou nejlepší alternativou. Foto: BMW

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše