Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu

Nabídka BMW zůstává v některých sférách pestrá, a tak při touze po výkonné verzi BMW řady 3 Touring máte opravdu na výběr - M3, M340i, M340d i Alpina B3 jsou schopné stroje. Ale který je nejschopnější?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu

16.1.2024 | Petr Prokopec

Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu

/

Foto: BMW

Nabídka BMW zůstává v některých sférách pestrá, a tak při touze po výkonné verzi BMW řady 3 Touring máte opravdu na výběr - M3, M340i, M340d i Alpina B3 jsou schopné stroje. Ale který je nejschopnější?

BMW je jednou z mála automobilek, které slepě nesází vše na elektromobilitu. Místo toho mnichovský výrobce dodává, že i po roce 2030 bude na evropských trzích prodávat spoustu spalovacích aut jednoduše proto, že zájem o ně je dál silný. Navíc je pochopitelně možné, že z prstu vycucané ideologické vize Bruselu nedojdou na plnění a otěže převezme znovu zdravý rozum. Pak bude znovu dobré mít v nabídce co nejširší portfolio produktů.

Budoucnost ale teď nechme stranou, soustředit se budeme na přítomnost, která je v případě BMW pestrá až běda. Tedy alespoň optikou výkonných derivátů kombíku řady 3, kterých je momentálně k dispozici hned čtveřice. A každý z ní disponuje trochu jiným pohonem, neboť varianta M340d dostala do vínku třílitrový turbodiesel naladěný na 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Proti tomu stojí benzinová varianta M340i se stejně objemnou jednotkou, jen produkující 374 koní a 500 Nm. Třílitrem pak disponuje i BMW M3, stejně jako Alpina B3. Nicméně v prvním případě tu máme 510 koní a 650 Nm, ve druhém pak 495 koní a 730 Nm.

Ani jedno z aut nelze nazvat muší vahou, místo toho zejména luxusně pojatý kombík upravený v Buchloe míří ke dvěma tunám hmotnosti. M3 je pak o 90 kilo lehčí, ani s 1 865 kg se však Mnichov nemá čím chlubit. Benzinová Třistačtyřicítka pak laťku snižuje o dalších 70 kil, zatímco u dieselu je pro změnu třeba přičíst 5 kg. I přes nejvyšší „krouťák” tak jde o papírově nejhorší variantu, což se ostatně následně potvrdilo také v praxi. BMW M340d nepřekvapivě prohrálo ve všech disciplínách, tedy při sprintu s pevným startem, při pružném zrychlení i při deceleraci.

Alpina byla M3 nejdůstojnějším soupeřem, ovšem její zaměření na komfort nakonec vedlo k vítězství 510 koní. Byť v případě zastavení rozhodovaly centimetry, což je s ohledem na hmotnost B3 působivé. Je tedy srovnáním jednoznačně potvrzeno, že M3 je tím nejlepším v nabídce? To je otázka, na kterou lze odpovědět různě. Co se samotné rychlosti týče, pak nepochybně. Nicméně za tento model je třeba u nás dát minimálně 2 666 300 Kč, zatímco M340i startuje na 1 866 800 Kč a M340d dokonce jen na 1 853 800 Kč.

Ve prospěch dieselu navíc hovoří takřka poloviční spotřeba, při sprintu na čtvrtmíli pak za M3 vlastně až tak moc nezaostává (11,3 s versus 13,1 s). Jakkoli tu totiž máme dvousekundový rozdíl, stále jde o výsledek, na jaký nedosáhne většina aut, která na silnicích potkáte. Z pohledu čistě realistického by tedy vítězství mělo připadnout dieselu. I když vlastně pochopíme, když někdo na první místo pasuje Alpinu (11,7 s) a další M340i (12,5 s). O tom to ale vlastně celé je, tedy o svobodě volby, kterou BMW stále ještě umožňuje.


Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu - 1 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 01Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu - 2 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 02Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu - 3 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 03
M3 Touring je z celé čtveřice tím nejvýkonnějším a nejdražším vozem, za 510 koní si značka účtuje 2,66 milionu korun. Že jde o vítěze testu ve zrychlení tak ve finále příliš nepřekvapí, ani tak ale nebude tohle auto pro každého tou nejlepší alternativou. Foto: BMW

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.