Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
EU oficiálně: zákazy pro benziny a diesely od roku 2050, polovina mrtvých v roce 2020
28.3.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Obávané se stalo skutkem, Evropská komise dnes představila své plány v oblasti dopravy na příštích čtyřicet let. Těžko říci, zda jsou více k smíchu, nebo k pláči.
Když jsme před necelými třemi týdny psali o chystaném záměru Evropské komise naplánovat postupné vymýcení aut s konvenčním pohonem, byla zde pořád jistá naděje, že jde jen o hloupý žert či omyl. Bohužel jde o krutou realitu a dříve prezentované informace se v právě představených záměrech Bruselu dokonale zrcadlí. A co více, není to jediná věc, kterou se komise rozhodla naplánovat.
Jak již bylo zmíněno ve výše odkazovaném článku, základem evropských plánů je postupné vymýcení vozů poháněných spalovacími motory. Již v roce 2030 mají tvořit jen polovinu všech aut na silnicích. Co bude tvořit tu druhou? Přece elektromobily a to přesto, že jejich podíl na trhu je dnes prakticky nulový a jejich vyhlídky na světlé zítřky minimální. Zajímá to někoho? V Bruselu nikoli, plán je přece plán.
Jeho smyslem je omezit emise CO2 a závislost Evropy na ropě o 60 procent. Navíc pochopitelně nejde o konečný stav, od roku 2050 má být benzinem a naftou poháněným vozům vjezd do měst, úplný zákaz jejich provozu pak jistě bude jen otázkou času.
Pošetilost tohoto návrhu jsem komentoval již minule a situace se od té doby nikterak nezměnila. Je naprosto nereálné domnívat se, že během pouhých 19 let bude polovina aut současné koncepce nahrazena něčím, co dnes ani nelze vyrobit v podobě, která by konvenčním autům byla schopna konkurovat.
Další oficiální informace ale dávají jisté vodítko k tomu, co je skutečným cílem celého plánu. V záměrech rovněž stojí, že většina cest do vzdálenosti 300 kilometrů by se měla odehrát vlakem. A nad 300? Letadlem. Nahrazení současných automobilů elektromobily tak může být jen jakousi uklidňující tezí. Jakmile se přijde na to, že to není reálné, může ke slovu přijít plán B. Však vlak je nakonec přece také dopravní prostředek poháněný elektřinou.
Těmto domněnkám nahrává i další absurdní plán komise. Podle něj by se totiž měl počet osob, které zahynou v silniční dopravě, snížit již v roce 2020 na polovinu. V roce 2050 by se pak měl „přiblížit nule”. Jak toho lze docílit na silnicích plných přirozeně chybujících lidských bytostí...
Evropský komisař Siim Kallas rezolutně prohlašuje, že tyto plány nejsou útokem na osobní mobilitu. Konkurenceschopný systém dopravy osob je prý klíčový pro schopnost Evropy konkurovat zbytku světa, pro ekonomický růst, tvorbu pracovních míst a kvalitu každodenního života. Vše ale jasně ukazuje na to, že si místo osobního automobilu budeme muset brzy chtě nechtě koupit lístek na vlak.
Není nad to hovořit o realitě slovy označujícími pravý opak. Nepřipomíná vám to něco?
Válka je mír, svoboda je otroctví, nevědomost je síla...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva