Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie
25.8.2022 | Petr Prokopec
A nejde tu jen o dynamiku. Je to pořád vizuálně atraktivní auto schopné komfortně posloužit i pro docela obyčejné přesuny, třebaže jenom ve dvou. Na 250 km/h se dostane vmžiku, ani 300 km/h není problém.
V roce 2001 představil Mercedes novou generaci modelu SL s označením R230. Tu lze bez pochyb označit jako nadčasovou, neboť mnoha lidem se při jejím spatření dodnes podlamují kolena. Platí to pak zejména o verzích AMG, které elegantní design doplnily jistou sportovní agresí. Zároveň s tím došlo i na řádnou posilu motorového prostoru. V případě vrcholného provedení SL65 Black Series tak bylo možné počítat s dvanáctiválcem naladěným na 670 koní.
My si nicméně dnes posvítíme na provedení SL55, jenž si muselo vystačit s osmiválcem. Ten zpočátku disponoval 500 koňmi, než po faceliftu v roce 2006 došlo na 17koňový nárůst výkonu. Nejvyšší rychlost přitom u obou provedení byla omezena na obligátních německých 250 km/h, za příplatek ovšem třícípá hvězda posunula omezovač až na 300 km/h. Ani to však řadě lidí nestačilo, kromě továrny tak oslovili i mnohé tuningové firmy.
Jednou z nich je dánská společnost Kleemann, která dnes není tak známá jako třeba Brabus či Carlsson. Před dvaceti lety nicméně šlo o jednoho z nejvyhledávanějších úpravců, jenž nabízel jak optické doplňky či odlišná litá kola, tak navýšení výkonu a maximální rychlosti. SL55 se přitom dočkal 630 koní a nárůstu točivého momentu ze 700 na 900 Nm, díky čemuž jste se na dostatečně dlouhé dálnici mohli rozjet až na 330 km/h.
Na dosažení této mety na níže přiloženém videu z díly fandů z AutoTopNL sice nedojde, za tím však spíše než cokoliv jiného stojí nedostatek odvahy řidiče. Na úplné vyčerpání potenciálu vozu ale rozhodně nedochází, místo toho ručička tachometru i v rychlostech nad 200 km/h šplhá vzhůru opravdu zuřivě. Pokud si přitom uvědomíte, že SL55 se dnes dá sehnat za půl milionu korun, není mnoho co řešit, i pěkné kousky dostanete levněji než novou Škodu Octavia ve vyšší specifikaci.



Mercedes-Benz SL55 AMG generace R230 je jednou z největších moderních legend z Affalterbachu. Pokud jej navíc osadíte kompresorem firmy Kleemann, budete se současnou produkcí nejen držet krok, ale ještě ji i necháte za zády. Však se na to podívejte níže. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před hodinouZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 3 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 4 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva