Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie
25.8.2022 | Petr Prokopec
A nejde tu jen o dynamiku. Je to pořád vizuálně atraktivní auto schopné komfortně posloužit i pro docela obyčejné přesuny, třebaže jenom ve dvou. Na 250 km/h se dostane vmžiku, ani 300 km/h není problém.
V roce 2001 představil Mercedes novou generaci modelu SL s označením R230. Tu lze bez pochyb označit jako nadčasovou, neboť mnoha lidem se při jejím spatření dodnes podlamují kolena. Platí to pak zejména o verzích AMG, které elegantní design doplnily jistou sportovní agresí. Zároveň s tím došlo i na řádnou posilu motorového prostoru. V případě vrcholného provedení SL65 Black Series tak bylo možné počítat s dvanáctiválcem naladěným na 670 koní.
My si nicméně dnes posvítíme na provedení SL55, jenž si muselo vystačit s osmiválcem. Ten zpočátku disponoval 500 koňmi, než po faceliftu v roce 2006 došlo na 17koňový nárůst výkonu. Nejvyšší rychlost přitom u obou provedení byla omezena na obligátních německých 250 km/h, za příplatek ovšem třícípá hvězda posunula omezovač až na 300 km/h. Ani to však řadě lidí nestačilo, kromě továrny tak oslovili i mnohé tuningové firmy.
Jednou z nich je dánská společnost Kleemann, která dnes není tak známá jako třeba Brabus či Carlsson. Před dvaceti lety nicméně šlo o jednoho z nejvyhledávanějších úpravců, jenž nabízel jak optické doplňky či odlišná litá kola, tak navýšení výkonu a maximální rychlosti. SL55 se přitom dočkal 630 koní a nárůstu točivého momentu ze 700 na 900 Nm, díky čemuž jste se na dostatečně dlouhé dálnici mohli rozjet až na 330 km/h.
Na dosažení této mety na níže přiloženém videu z díly fandů z AutoTopNL sice nedojde, za tím však spíše než cokoliv jiného stojí nedostatek odvahy řidiče. Na úplné vyčerpání potenciálu vozu ale rozhodně nedochází, místo toho ručička tachometru i v rychlostech nad 200 km/h šplhá vzhůru opravdu zuřivě. Pokud si přitom uvědomíte, že SL55 se dnes dá sehnat za půl milionu korun, není mnoho co řešit, i pěkné kousky dostanete levněji než novou Škodu Octavia ve vyšší specifikaci.



Mercedes-Benz SL55 AMG generace R230 je jednou z největších moderních legend z Affalterbachu. Pokud jej navíc osadíte kompresorem firmy Kleemann, budete se současnou produkcí nejen držet krok, ale ještě ji i necháte za zády. Však se na to podívejte níže. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Ford dostal peníze, aby postavil továrny na baterky pro elektromobily. Teď se mu vše hroutí a musí je vracet
před 7 hodinami
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
před 9 hodinami
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
před 10 hodinami
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
