Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fanda doma pět let stavěl autodráhu věrně napodobující závody WRC, výsledek bere dech
12.12.2020 | Petr Miler
Nejde tu jen o autíčka, ale i způsob pohybu Imprezy WRC po dráze nebo zvuk, který vše doprovází. Jestli vám toto nevykouzlí úsměv na tváři...
Pokud vám chybí časy, kdy světovými soutěžemi v rally korzovaly japonské speciály olepené reklamami cigaretových firem, nemusíte se nutně spokojit se sledováním starých videí. To radí Hans Vermeer, který se rozhodl tyto časy prožít znovu a dokonce u sebe doma. Koupil si tedy nějakou počítačovou hru? Kdeže, vlastníma rukama si během pěti let postavil autodráhu, která takové závody simuluje. A to způsobem, který vám rozjasní den.
Normálně by si někdo v takovém případě leda nakoupil či postavil auta, která tou dobou po rallyových erzetách jezdila, mezi nimi jistě i Subaru Impreza WRC s reklamami 555 generace GD, která byla na vrcholných akcích k vidění ještě v roce 2003. Jenže Hans šel dál a upravil si celou autodráhu tak, aby po ní právě Impreza klouzala, jako po šotolinových rychlostních zkouškách. A k tomu přidal i dobový zvuk, který iluzi dokresluje.
Vyhrál si také s prostředím okolo. A nyní nemyslíme jen přírodu či města, kterými se vůz pohybuje, jsou tu i další závoďáky a lidé kolem nich. A pár perliček typu soutěžní Citroën „zaparkovaný” vedle trati - něco, co by trochu škodolibý fanda Subaru tou dobou jistě viděl rád i v reálu.
Podívejte se na to sami - když jsme video poprvé spatřili, museli jsme se hlasitě smát, Hans si s výsledkem opravdu vyhrál. Čas tím zpátky jistě nevrátí, ale uspokojovat se skutečnou autodráhou s takovými možnostmi nám přijde lepší než jen sedět u počítače simulujícího závody té doby. A to nejsme žádní odpůrci pokroku.



Subaru Impreza WRC 2003 už po rychlostních zkouškách špičkových rallyových soutěží létat neuvidíte. Ovšem, s trocho snahy si můžete udělat autodráhu, která přesně to simuluje, jak ukazuje video níže. Ilustrační foto: Subaru
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejčtenější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva