Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem
27.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pouhé dva týdny po oficiálním debutu verze Tour de France naladěná na 780 koní míří ke svému majiteli. Ten ji dozajista objednával již před mnoha měsíci.
Od oficiálního představení nového Ferrari F12tdf uplynuly pouhé dva týdny. Tedy doba, po kterou běžně trvá autosalon. S uzavřením jeho bran přitom jen zřídkakdy bývá spojeno předání prvních kusů zákazníkům - ti si většinou musí počkat pár měsíců, u maranellské automobilky to ale bývá jinak. Potvrzením budiž přiložené fotografie modelu F12 Tour de France je zjevně, které zachycují jeden z prvních exemplářů již mířících za svým majitelem.
Tato rychlost by mohla být udivující, první výrazné zmínky o speciální verzi F12 pronikly na světlo světa již v červnu v podobě dat z oficiálního konfigurátoru. Potenciální klientela tedy měla dostatek času se s novinkou seznámit dříve než široká veřejnost a připlatit si za dobré místo v pořadníku, pročež je více než pravděpodobné, že všech 799 exemplářů zmizelo z nabídky rychleji než pára nad hrncem. To ale zdaleka není podivuhodné, neboť s ohledem na pohonné ústrojí se verze Tour de France jeví jako ideální investiční nástroj.
Na rozdíl od osmiválcových modelů má Ferrari F12tdf nadále atmosférickou pohonnou jednotku, která z 6,3 litrů objemu a dvanácti válců dává 780 koní a 705 Nm točivého momentu. S tímto výkonem italský bolid zdolá stovku za 2,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než standardní provedení. Tím ovšem jeho kalup nekončí, rozjet se totiž může až na 340 km/h. Vůči základu přitom nenabral pouze 40 extra koní, ale zároveň i srazil hmotnost na pouhých 1 415 kg.
Více jsme zmínili již během původního představení, pročež aktuálně jen dodáme, že vůz s červeně zbarvenou karoserií na fotkách byl během transportu oblepen ochrannou fólií. Ta zvenčí kryje především agresivnější čelní partie a mohutnější boční prahy či lemy blatníků, zatímco uvnitř chrání sportovní sedadla. Trojice ventilačních otvorů nad zadním kolem odkazující na legendární Ferrari 250 GTO je však jasně patrná, stejně jako třeba karbonové výdechy za koly předními.







Ferrari F12tdf již míří za svým novým majitelem
Zdroje: SuperCarSafari@Facebook, AutoGespot
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
