Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat 500L vedle původní pětistovky: takhle vypadal Goliáš po boku Davida (foto)
24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco původní Fiat 500 neměřil na délku ani tři metry, novodobý Fiat 500L snadno přesahuje metry čtyři. Také je o nějakých 40 cm širší a 30 cm vyšší.
Pokud jste zběhlí v biblických příbězích, pak jistě znáte ten o Davidu a Goliáši. Malý pasáček ovcí se v něm s pouhým prakem v ruce postavil obávanému zápasníkovi, který měl podle některých zvěstí měřit až čtyři metry. Přesto prohrál, načež se David stal králem. Příběh samotný pak od té doby slouží jako symbol vyjadřující nepoměr mezi velkým a malým, přičemž my jej můžeme aplikovat na Fiat 500 a jeho novodobého nástupce.
Kolegové z Carscoops totiž získali fotku zachycující vedle sebe nový Fiat 500L a jeho předchůdce z 50. a 60. let minulého století. Snímek asi nepotřebuje komentář, moderní stroj na něm totiž vypadá jako neskutečný mastodont, za kterým by se schoval i nějaký ten mrakodrap. Ve skutečnosti má přitom přerostlá pětistovka jen 4 140 milimetrů na délku, 1 780 mm na šířku a 1 660 mm na výšku. Přesto působí vedle originálu giganticky.
Mimo tento záběr pak můžeme posloužit i srovnáním regulérních Fiatů 500, i v tomto případě ovšem výsledek vyznívá kladně spíše pro původní provedení. Jelikož je však moderní interpretace základní pětistovky kratší, užší i nižší než verze 500L, nepůsobí tak neohrabaně. Navíc, abychom byli féroví, tak italský hatchback není jediným modelem, který přerostl svého předchůdce.
Obdobným problémem „trpí“ rovněž Mini, které zejména ve své nové generaci a pětidveřovém provedení narostlo až na čtyři metry. Originál oproti tomu jen o chloupek překročil metu tří metrů, pročež tu máme víceméně stejný rozdíl jako u Italů. A vůbec auta rostou jako z vody, nedávné ilustrace to ukazovaly velmi výstižně...



Moderní Fiat 500L působí vedle originálu jako Goliáš vedle Davida
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva