Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta dostane tříválec 1,0 bez turba
17.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tříválce Ecotec a HTP budou mít zdatného následníka. Ford plánuje nasadit svou verzi nově také do Fiesty, narozdíl od Focusu ale bez turba.
Ford začne do Fiesty montovat nový tříválcový motor o objemu 1,0 litru. Prozatím to není oficiální tiskové sdělení, ale informace pocházející ze zdroje blízkého automobilce a dostal se k ní britský magazín What Car. Překvapivá tato zpráva určitě není. Bylo by značně pošetilé myslet si, že když se downsizing dotkne Focusu, mine menší Fiestu.
Malý tříválcový motor s turbodmychadlem má ve Focusu zajímavých 125 koní a 170 newtonmetrů. Je sice pomalejší než nejvýkonnější verze čtyřválce 1,6 Duratec Ti-VCT (125 k), který nahrazuje, ale Ford tvrdí, že to vykompenzuje téměř o litr nižší průměrná spotřeba. Jaká bude nakonec realita, to se ještě necháme překvapit, každopádně teď možná přemýšlíte, že 125 turbokoní by Fiestě docela slušelo. Tím by se nejmenší motor vyšvihl až na výkonový vrchol, protože atmosférická šestnáctistovka je v malém hatchbacku naladěná na 120 koní.
Britové ovšem tvrdí, že si na turbodmychadlo můžeme nechat zajít chuť. Ve Fiestě se objeví atmosférická varianta s výkonem cirka 80 koní a jejím úkolem bude nahradit čtyřválec o objemu 1,25 litru, který má dnes 60 nebo 82 koní. Se zavedením tříválcového motoru, jehož spotřeba by se měla pohybovat kolem 4,0 l/100 km se počítá na podzim, společně s příchodem facelitované Fiesty.
Otazník ale visí nad označením. Jméno Ecoboost bylo až dosud vyhrazeno čistě pro přeplňované jednotky. Že by 1,0 Eco?




Tříválec Ecoboost by dosud vyhrazen pro Focus. Nově se s faceliftem objeví také ve Fiestě, ale bez turbodmychadla.
Zdroj: What Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
5.7.2025Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva