Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta dostane tříválec 1,0 bez turba
17.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tříválce Ecotec a HTP budou mít zdatného následníka. Ford plánuje nasadit svou verzi nově také do Fiesty, narozdíl od Focusu ale bez turba.
Ford začne do Fiesty montovat nový tříválcový motor o objemu 1,0 litru. Prozatím to není oficiální tiskové sdělení, ale informace pocházející ze zdroje blízkého automobilce a dostal se k ní britský magazín What Car. Překvapivá tato zpráva určitě není. Bylo by značně pošetilé myslet si, že když se downsizing dotkne Focusu, mine menší Fiestu.
Malý tříválcový motor s turbodmychadlem má ve Focusu zajímavých 125 koní a 170 newtonmetrů. Je sice pomalejší než nejvýkonnější verze čtyřválce 1,6 Duratec Ti-VCT (125 k), který nahrazuje, ale Ford tvrdí, že to vykompenzuje téměř o litr nižší průměrná spotřeba. Jaká bude nakonec realita, to se ještě necháme překvapit, každopádně teď možná přemýšlíte, že 125 turbokoní by Fiestě docela slušelo. Tím by se nejmenší motor vyšvihl až na výkonový vrchol, protože atmosférická šestnáctistovka je v malém hatchbacku naladěná na 120 koní.
Britové ovšem tvrdí, že si na turbodmychadlo můžeme nechat zajít chuť. Ve Fiestě se objeví atmosférická varianta s výkonem cirka 80 koní a jejím úkolem bude nahradit čtyřválec o objemu 1,25 litru, který má dnes 60 nebo 82 koní. Se zavedením tříválcového motoru, jehož spotřeba by se měla pohybovat kolem 4,0 l/100 km se počítá na podzim, společně s příchodem facelitované Fiesty.
Otazník ale visí nad označením. Jméno Ecoboost bylo až dosud vyhrazeno čistě pro přeplňované jednotky. Že by 1,0 Eco?

Tříválec Ecoboost by dosud vyhrazen pro Focus. Nově se s faceliftem objeví také ve Fiestě, ale bez turbodmychadla.
Zdroj: What Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před hodinou
James May prodává další ze svých aut a je to hotový řidičský ideál, Češi a Slováci na něm ale vadu najdou
před 2 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
před 4 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 5 hodinami
Nástupce u nás tak populární Kie Ceed se začal prodávat. Jinde šokuje cenami, u nás může též
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- BMW Divize 11.24. 09:35 - jerry
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch