Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta dostane tříválec 1,0 bez turba
17.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tříválce Ecotec a HTP budou mít zdatného následníka. Ford plánuje nasadit svou verzi nově také do Fiesty, narozdíl od Focusu ale bez turba.
Ford začne do Fiesty montovat nový tříválcový motor o objemu 1,0 litru. Prozatím to není oficiální tiskové sdělení, ale informace pocházející ze zdroje blízkého automobilce a dostal se k ní britský magazín What Car. Překvapivá tato zpráva určitě není. Bylo by značně pošetilé myslet si, že když se downsizing dotkne Focusu, mine menší Fiestu.
Malý tříválcový motor s turbodmychadlem má ve Focusu zajímavých 125 koní a 170 newtonmetrů. Je sice pomalejší než nejvýkonnější verze čtyřválce 1,6 Duratec Ti-VCT (125 k), který nahrazuje, ale Ford tvrdí, že to vykompenzuje téměř o litr nižší průměrná spotřeba. Jaká bude nakonec realita, to se ještě necháme překvapit, každopádně teď možná přemýšlíte, že 125 turbokoní by Fiestě docela slušelo. Tím by se nejmenší motor vyšvihl až na výkonový vrchol, protože atmosférická šestnáctistovka je v malém hatchbacku naladěná na 120 koní.
Britové ovšem tvrdí, že si na turbodmychadlo můžeme nechat zajít chuť. Ve Fiestě se objeví atmosférická varianta s výkonem cirka 80 koní a jejím úkolem bude nahradit čtyřválec o objemu 1,25 litru, který má dnes 60 nebo 82 koní. Se zavedením tříválcového motoru, jehož spotřeba by se měla pohybovat kolem 4,0 l/100 km se počítá na podzim, společně s příchodem facelitované Fiesty.
Otazník ale visí nad označením. Jméno Ecoboost bylo až dosud vyhrazeno čistě pro přeplňované jednotky. Že by 1,0 Eco?




Tříválec Ecoboost by dosud vyhrazen pro Focus. Nově se s faceliftem objeví také ve Fiestě, ale bez turbodmychadla.
Zdroj: What Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva