Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navýšení výkonu si mohou dopřát i majitelé starších exemplářů. Mimo to pak Honda nabízí i samosvorný diferenciál a odolnější spojku.
Loňský rok byl pro Hondu CR-Z jako jízda na horské dráze. V jednu chvíli jsme byli nahoře, za což mohla přítomnost kompresoru u modelu určeného pro tuningovou show SEMA, podruhé zase dole. Tento stav měl přitom spojitost s nevalnými evropskými prodeji, pročež automobilka ze Země vycházejícího slunce nakonec svého hybridního prcka ze Starého kontinentu stáhla. Šanci koupit zcela nový model tak mají pouze Japonci nebo Američané, přičemž ti nyní mohou po zmiňovaném kompresoru sáhnout oficiálně.
Za daný kit je zodpovědné oddělení Honda Performance Development, které kromě samotného „šneku“ přihodilo do balení také sportovní filtr, mezichladič, lepší vstřikování nebo optimalizovanou řídicí jednotku. Výkon tak narostl ze standardních 132 koní na stávajících 200. S touto silou by přitom akcelerace z klidu na stovku nemusela zabrat ani 7 sekund, přičemž v showroomech nechají zákazníci 5 495 USD (cca 110 tisíc korun).
Velmi důležitou zprávou je přitom fakt, že vyšší výkon nikterak neublíží standardní šestistupňové manuální převodovce (s automatem kompresor spojit nelze) a že kitem lze osadit nejen vozy modelového roku 2014, ale také i ty starší až o 12 měsíců. Veškerou práci přitom zvládnou běžné autorizované servisy, díky čemuž mohou vozy i nadále počítat s pětiletou zárukou.
Mimo zvýšení výkonu si pak zákazníci mohou objednat mechanický samosvorný diferenciál a také sportovní spojku, kdy v prvním případě zaplatí 1 375 dolarů (27 500 Kč) a ve druhém 640 USD (12 800 Kč). Ve výsledku tak posílená a nabušená Honda CR-Z vyjde na americkém trhu na 27 505 dolarů (550 100 Kč), což představuje nižší sumu, než za jakou byl v Evropě k mání předchozí standard.







Honda CR-Z se nově může pochlubit výkonem až 200 koní. V Evropě ji však již oficiálně nekoupíte
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva